Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

ЕК и Германия се споразумяха за спасяването на "Луфтханза"

2 коментара
ЕК и Германия се споразумяха за спасяването на "Луфтханза"

Спасителен план за авиокомпанията "Луфтханза" на стойност 9 милиарда евро навлезе вчера в нов решителен етап след споразумение между германското правителство и Европейската комисия за основните условия на тази операция, която трябва да предотврати фалита на компанията, съобщават световните агенции.

Авиокомпанията гигант ще трябва да остави повече място за конкурентите си на двете главни германски летища, се казва в нейно съобщение.

Говорителка на Европейската комисия и германското правителство също потвърдиха, че е било постигнато споразумение.

Компромисът между Берлин и Брюксел предвижда също "Луфтханза" да отстъпи на конкурентите си до 24 слота за излитане и кацане. Това са много ценни и желани права за авиокомпаниите, които имат 8 приземени самолета, според компанията.
Изпълнителният съвет приема отстъпките, чийто размер е бил ограничен в сравнение с първоначално споменатото, и е в очакване на одобрение от надзорния орган, се посочва в съобщението на "Луфтханза".

В сряда този орган беше отказал да одобри проекта за спасяване, който включва възстановяване на държавното участие в компанията, преценявайки, че европейските искания "ще я отслабят".

Европейската комисия беше настояла "Луфтханза" да отстъпи до 20 самолета и още по-голям брой слотове, според източник, близък до преговорите.

Тези права, разделени поравно между летищата във Франкфурт и Мюнхен, и отдадени на търгове, ще бъдат запазени "за нови конкуренти" за период от година и половина, преди компаниите, които вече присъстват в тези два града, да могат да ги откупят, ако все още са налични.

Слотовете не трябва да бъдат заети само от европейски конкуренти, които не са получили никаква държавна помощ във връзка с пандемията от коронавирус, се добавя в съобщението на германската компания.

След като даде одобрение, надзорният съвет трябва да свика "в скоро време" извънредно общо събрание на акционерите. Те също трябва да одобрят спасителния пакет, тъй като той минава през увеличаване на капитала, посочва АФП.

Правителството, "Луфтханза" и Европейската комисия достигнаха важен етап в преговорите, който отваря пътя към консултации с общото събрание, обясни министерството на икономиката в съобщение.

"Извън това, преговорите продължават", обяви министерството.

Времето е малко, тъй като пандемията от коронавирус спря почти напълно въздушния транспорт, хвърляйки сектора в безпрецедентна криза, отбелязва АФП.

Паричните резерви на германската компания, която губи по 1 милион евро на час и в момента превозва едва 1 процент от обичайния брой пасажери, са достатъчни само за няколко седмици. "Луфтханза" не очаква бърз рестарт и започна преструктуриране, за да намали въздушния си флот от 100 самолета, което заплашва около 10 000 работни места.

Спасителният пакет предвижда държавата да придобие 20 процента от компанията срещу 300 милиона евро, както и да влее 5,7 милиарда евро средства без право на глас, един милиард от които може да бъде бъде превърнат в акции.

Това ще е първият път, когато германската държава ще се върне в капитала на компанията, след пълното ѝ приватизиране през 1997 г.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

2 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. Преслав
    #2

    Комунизъм в действие.Практик, поне в тая тема не се изказвай и си стой там в София, защото наистина нямаш елементарна представа какво се случва, колко нагли са "Луфтханза" в тая ситуация и как се подиграха с милиони клиенти отказвайки да спазват Регулация на ЕС под благосклонния поглед на държавата. Не си наясно, ако проявяваш интерес вземи прочети по-задълбочено какво се случва в авиационния сектор.

  2. Практик от София
    #1

    Германските министерства на финансите и икономиката заявиха, че Lufthansa е била оперативно здрава компания преди избухването на пандемията, както и печеливша, с добри бъдещи перспективи, но се е сблъскала с проблеми поради световното бедствие.

    "Пакетът за стабилизация на федералното правителство отчита нуждите на компанията, както и тези на данъкоплатците и служителите на Lufthansa Group, които зависят от запазването на силна компания", се казва в съвместно изявление на министерствата.

    Компанията

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.