Европейската комисия (ЕК) наложи рекордна глоба на четирите най-големи производители на асансьори в света. Съгласно предписанието на регулационните органи на ЕС, американската Otis (Отис), швейцарската Schindler (Шиндлер), германската ThyssenKrupp (Тисен Круп) и финландската Kone (Коне) трябва да платят 1,3 млрд. долара за участие в незаконно договаряне на цените в сектора на асансьорите и ескалаторите, съобщи АФП.
Антимонополните органи са стигнали до извода, че в периода от 1995 г. до 2004 г. четирите компании са сключили помежду си картелен договор относно монтажа и обслужването на асансьорите и ескалаторите в Белгия, Германия, Люксембург и Холандия.
“Отис”, “Шиндлер”, “Тисен Круп” и в частност “Коне” са обвинени за договаряне на цени, във фалшифициране на контракти и обмен на конфиденциална информация.
Намерението на ЕК да наложи на четирите компании най-тежката санкция срещу картел стана известно на 16 февруари. Досега тази санкция е била налагана срещу корпорацията Microsoft, която антимонополните органи на ЕС задължиха да плати милиарди долари.
Битката срещу картелите е една от основните задачи за еврокомисаря по конкуренцията Нели Крус, откакто тя встъпи в длъжност през ноември 2004 г. Малко след това за целта тя създаде специална дирекция и насърчи отделните физически лица да завеждат дела, за да бъдат възмездени.
За честна и независима журналистика
Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.
5 коментара
Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.
Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.
Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg
Прочетете нашите правила за участие във форумите.
За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.
Ako iskaste mozhete da napravite edna svirka na Otis Reding.
Държавна агенция за метрология и технически надзор е превела дословно2 стандарта на ЕС и те саозначени така:БДС EN81-1за обикновените електрически въжени асансьори и БДС ЕN81-2 за електррическите хидравлични асансьори.Всички нови асансьори са комплектовани с автоматични врати на кабините,а на етажните врати има автом.врати или полуавтоматични -с ръчно отваряне,след 1990г.Старите български асансьори са опасни за пътниците.
Асансьора е обществено,публично, превозно средство и трябва да защитава пътниците от случайни произшествия, както трамвая,автобуса,камиона,леката кола не тръгват без да затворят вратите си.Тракторът и електрокарът също иматоформена кабина-частично открита,макар че са бавноходни.
интересно е дали са направили"легнал полицай" на моста в гр.Бяла след смърта на 18 невинни хора.-това е най-малкото.
само в българия асансьорните фирми-производители са около 10.но никоя от тях не мисли за безопасността на хората в кабините според БДС ЕN-1,относно обикновените въжени асансьори,които са в експлоатация.всички жил.сгради над 4 етажа имат асансьори.монтираните от Шиндлер машини преди 2-та св.война имат врати на кабината, но произведените отАсансьорен завод-гара Искър след1968г са без врати.Не е нужно непременно вратите да са с автоматично отваряне-затваряне/това ги оскъпява значително/,но да ги има …
с електрическа блокировка,че асансьра не може да тръгне с отворени врати.Преустройството е във техническите възможности на фирмите за подръжка.Същите тези фирми сменят флексиркабела,между кабината и ел.таблото при маш.помещение,и смятат че са привели асансьора към изискванията на БДС ЕN-1.Както се говори за катастрофи по пътищата,така трябва да се говори и за асансьорите.Най-мръсното помещение в блоковете е асансьорната кабина,защото е общо.Да не говорим за бутоните,в които тинейджьрите гасят цигарените фасове.и т.н.