ЕК разреши държавна помощ за "Порше" и БМВ в Германия, проверява се инвестиция за "Ауди" в Унгария

ЕК разреши държавна помощ за "Порше" и БМВ в Германия, проверява се инвестиция за "Ауди" в Унгария

Луксозни автомобили "Порше" и БМВ ще се произвеждат с държавна помощ, след като Европейската комисия в сряда даде на германските власти съответното разрешение за това. Подобна възможност обаче засега беше отказана на Унгария, а на Испания се наложи да подпомогне автомобилната си индустрия с много по-малка от предвидената сума, съобщава БНР.


С цел заводът в Лайпциг да бъде разширен и да започне да произвежда нов модел "Порше", ЕК разреши държавна помощ в размер на близо 44 милиона евро за "Фолксваген груп" . Аргументът е, че така ще бъдат запазени 900 работни места и разкрити 1000 нови, а ефектът върху конкуренцията ще е ограничен.


За производството на два нови модела "БМВ" - единият - хибрид, другият - изцяло на батерии, което ще отвори 800 нови работни позиции, Европейската комисия позволи и държавна помощ от 17 милиона, вместо поисканите от Германия 45 милиона.


Комисарят по конкуренцията Хоакин Алмуния обясни, че тези разрешения се издават, за да се привлекат инвестиции, които иначе едва ли ще бъдат направени, и да се създаде нова заетост.


Подобно разрешение обаче, поне засега, беше отказано на Унгария, която иска да отпусне 133.3 милиона евро за разширяване на завода на "Ауди" в град Гьор. Общата стойност на инвестиционния проект е 1.2 млрд. евро.

Според унгарските власти той ще доведе до разкриване на 2100 нови работни места. Комисията обяви, че има нужда да провери ефекта от този проект поради съмнения, че нарушава конкуренцията.

Като се има предвид размера на проекта и пазарният дял на "Фолксваген груп" – собственика на "Ауди", комисията трябва да провери въздействието на проекта върху регионалното развитие и дали помощта е необходима за осъществяване на инвестицията в Гьор, се казва в изявлението на ЕК, цитирано от Ройтерс.


На базата на подобна проверка на Испания не беше позволено да даде 24 милиона и половина за завода на "Форд" във Валенсия, и проектът там беше осъществен с по-малка държавна помощ, която не изисква одобрение от Еврокомисията.

Още от Бизнес

Защо Слави Трифонов не успя да регистрира партията си?