Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Екоминистърът: Да направим вноса на стари коли неизгоден

14 коментара
Нено Димов, сн. БГНЕС

Министърът на околната среда и водите Нено Димов предлага да се бори замърсяването на въздуха, като се направи вносът на стари автомобили икономически неизгоден.

Пред БНТ министърът изложи вижданията си по обявения вече от него основен приоритет на министерството през тази година - чистотата на атмосферния въздух.

Според него замърсяването на въздуха в градовете заради състоянието на автомобилния парк и отоплението е „значително по-сложен“ от проблема със старите големи горивни инсталации в енергетиката, които трябва да бъдат закрити или приведени в съответствие със законовите еконорми.

Той обяви, че през следващите 10-ина дни предстои да се сформира работна група, в която ще влязат заместник-министри на транспорта, вътрешните работи и околната среда и представители на Сдружението на общините, която да разработи план за действие по отношение на автомобилния парк.

Първото, което по думите му трябва задължително да влезе в този план е по-строг контрол върху пунктовете за технически преглед. „Ако пуснат кола, която не отговаря на условията, ще трябва да им бъде веднага отнеман лицензът“, каза Димов.

За целта неговото министерство щяло да подпомогне министерствата на вътрешните работи и на транспорта със закупуването на уреди, които да могат да мерят изхвърляните от автомобилите газове още при тяхната първа регистрация, а и инцидентно да упражняват контрол по пътищата.

Димов каза, че в момента даже имало фирми, които в рекламата си обявявали, че свалят катализатори на колите. По думите му са нужни законодателни промени, за да им се търси отговорност за това.

„При така наречения нов внос на стари автомобили усилията ще бъдат насочени през икономически механизми, да стане неизгодно икономически внасянето на автомобили над определена възраст или неотговарящи на определени евростандарти“, каза Нено Димов.

"Натам ще бъдат насочени усилията - през икономически механизми към намаляването, да не кажа към спирането на внос на коли над определена възраст и неотговарящи на определени евростандарти. За да може това да се случи трябва най-вече Министерството на финансите да бъде в тази група, която ще го реши", добави той.

"У нас предпочитаме германска мощна кола на 20 години пред друга на пет за същите пари", коментира Димов.

По отношение на мерките с отоплението в градовете, той подхвърли идеята държавата да осигурява на социално слаби домакинства отоплителни уреди, които горят пелети, а не въглища и дърва.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

14 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. trezwomislesht
    #14

    Данъкът за всяка вещ зависи от стойността и. Гордите собственци на мощни автомобили да не плачат за годишните вноски а да слязат до нивото на обикновения човек/ако могат/

  2. trezwomislesht
    #13

    Тоя явно иска обикновените хора да тръгнат пеш или смята да им прави дарения за покупка на нов автомобил. Къде е списъкът на чакащите да се запиша.

  3. trezwomislesht
    #12
  4. Valpet
    #11

    Идеята е екологично и икономически точна. Тя няма да се хареса на мераклиите-автомобилисти, които всеки ден се возят поединично в старите си таратайки, без да им пука, че такива като тях са стотици хиляди и са основният източник на замърсяване. Дори и не си помислят да пътуват с градски транспорт, който би станал много по-ефективен и по-приятен при липса на задръствания. Проблемът е, че пред дилемата "стар автомобил или градски транспорт", мераклиите-автомобилисти избират да се кефят зад волана в продължителни задръствания. Няма що - голям кеф!

  5. анита хегерланд
    #10

    Да направим вносът на нови коли възможен?!

  6. Горскио
    #9

    Ако си купя нов средномощен пасат с двулитров двигател (направен с модерна турботехнологиям която позволява да се извлече мощност 200 кс) общината ще ми наложи 400 лв данък. Ако кушя същия шасаъ на старо на 4 години данъкът ми ще е наполовина =200 лв. Ако си купя 15-годишен пасат с двигател 200 коня (обаче 3 литров), данъкът ми ще е 100 лв. Изод - министърът по-добре да говори с Бойко да натиснат общините.

  7. 65
    #8

    Идиот! Ако приоритет ти е чистотата на въздуха, направи икономически не неизгодна, а невъзможна употребата на екобомби на колела!

  8. Коментарът е изтрит в 15:18 на 3 декември 2021 от автора.
    #7
  9. Ян Иван
    #6

    След санипането на панелките идва ред на "всяко семейство с електромобил", подарък от ГЕРБ-платено от електората! Да ни са честити новите еко играчки!

  10. tim
    #5

    През последните поне 20 години неофициалната политика на администрацията беше да се пускат всякакви трошки. Тази политика имаше и позитивни и негативни последици. Позитивните - всеки българин си кара западна кола. (например в Сърбия това го няма). Ако тази политика се промени рязко, най-малко 50% от всички коли ще трябва да се спрат, като ще последва бунт. Ако започне изборно спиране на коли, това само ще засили корупцията по пунктовете.

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.