Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Екоминистърът повиши целите за ръста на електромобилите

0 коментара
Екоминистърът повиши целите за ръста на електромобилите

Екоминистърът Борислав Сандов ревизира прогнозите си за ръста на електромобилите у нас в посока нагоре само в разстояние на два месеца. По време на откриването на кръгла маса "Транспортът на бъдещето - чиста енергия на справедлива цена" във вторник той отбеляза, че България ще ускори електромобилността и до 2026 г. цели да има 30 хиляди електромобила в страната при едва 3 хиляди в края на 2020 г.

В началото на февруари на уебинар, посветен на електромобилността той зададе цел от 20 хил. електромобила и 10 хиляди зарядни станции в страната до 2026 г.

В сегашната му прогноза броят на зарядните станции е запазен.

"Това прави една плътна мрежа за зареждане, която се фокусира върху основните места, където са необходими станции, включително 20-30 хъба за бързо зареждане по основни пътни артерии. Публични точки за зареждане на електромобили ще бъдат изградени и в централните градски части в над 50 града, както и в големите жилищни квартали", заяви екоминистърът, цитиран от пресцентъра си.

Той обяснява, че освен за нови електромобили, ще се развива вторичният пазар, така че част от тях ще са и "втора ръка".

"Ще се ускори изграждането на зарядна инфраструктура и на електрификацията на превозните средства, което ще доближи България до европейските дългосрочни цели за намаляване на емисиите парникови газове. Ще се намали замърсяването на въздуха и на градския шум чрез въвеждането на нискоемисионни зони в централните части", заявява екоминистърът, който е определен за координатор на електромобилността в плана за възстановяване и устойчивост.

По думите му предстои изготвяне на Закон за насърчаване на електрическата мобилност в България.

"В рамките на това тримесечие създаваме специализирана комисия за развитие и насърчаване на електромобилността, която ще изготви модел на опростена регулация за изграждането на зарядни станции и през есента заедно с всички заинтересовани страни ще се създаде дългосрочна визия към новия закон", каза той.

Сандов припомни, че 30% от замърсяването с фини прахови частици в градските зони се дължат на транспорта. "Трябва да се въведат нискоемисионни зони в поне в три български града и с покритие на населението от поне 1.5 милиона граждани", посочи екоминистърът.

Той коментира, че България като цяло е намалила драстично парниковите газови спрямо референтната 1988 г. , но в сектор "Транспорт" са се увеличили с 40% спрямо същия период.“

"Вярвам, че след няколко години ще видим нова и трайна положителна тенденция в електромобилността и аз ще работя това да стане реалност", декларира Сандов.

анкета

Вие ни познавате. Нека го направим взаимно!

Отделете няколко минути за анкетата и ни помогнете да сме ви по-полезни.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

0 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.