Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Екоминистерството одобри тунела под Шипка

10 коментара

Висшият експертен екологичен съвет при Министерството на околната среда и водите е одобрил проекта за изграждане на тунел под връх Шипка, съобщи Коалицията за устойчиво развитие.

Инвестиционното предложение на Агенция "Пътна инфраструктура" предвижда югозападен обход на Габрово, който трябва да свърже града със съществуващия път до град Шипка. Условно трасето е разделено на пет етапа.

 

Представителите на неправителствените организации обаче са депозирали особено мнение, тъй като има вероятност осъществяването на проекта да окаже значително отрицателно въздействие върху природни местообитания и популации на защитени видове.

 

Обходът на Габрово и изграждането на тунела под Шипка влязоха за финансиране в оперативната програма “Транспорт”. За целта се предвидени 352 млн. лв.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

10 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. Анонимен
    #10

    Г-н/г-жо модератор, моля изтрийте коментар #№4 поради употреба на обидни и нецензурни думи. Както и на турцизми. А ние сме българи и това е български форум, където възпитанието и грамотността и книжовният български език се ползват с уважение, надявам се. Благодаря.

  2. Анонимен
    #9

    #4 Ако беше така, както Вие казвате, отдавна японците да са го направили /нали уж имаше японски инвеститор?/. Само, че, японците не са луди. Защото от праисторически времена е билосновенже е избягван/ за преход през Балкана. Един кадърен инженер би Ви казал, че има други много по-рентабилни трасета през Стара планина, за които дори няма нужда да се строи тунел. Този тунел е пълна глупост и промиване на мозъци. Жалко, че и Вие повтаряте като мантра тази "пропаганда".

  3. Анонимен
    #8

    #4 моля, ограмотете се и попитайте няколко кадърни инженери, преди да давате оценки, защото има далеч по-добри евтини трасета през Балкана, които идеално свързват трасето Север-Юг.

  4. Коментарът е изтрит заради нецензурни думи или обиди.
    #7
  5. Анонимен
    #6

    s goliama molba:ne go davaite na GLAVBULGARSTROI -znaete zashto!

  6. Анонимен
    #5

    Браво голяма новина. Проект който отлежава повече от сто години получил одобрение от екоминистервството. След още сто години може и да се реализира. Само дето до тогава всеки може да се сдобие с една перка затъкната в задните си части и да си лети на воля, та от такъв тунел да няма вече нужда. Жалко само за потрошените нерви и коли и за тези оставили костите си по Шипченския проход.

  7. Анонимен
    #4

    Отпушването на трафика между северна и южна България би спестило в годините милиарди левове, защото връзката с автомобил би била само 10 минути и спестените пари за горива, амортизации и поддръжка на пътя/особено през зимата/ ще надхвърли всички направени разходи. Тази дестинация ще привлече всички пътуващи посока север-юг от Дунав мост-Русе към Турция и близкия изток и ще го превърне в основен транспортен коридор. И поставянето на символична такса- за кратко време ще изплати направените инвестиции

  8. Анонимен
    #3

    Вместо да оправят прохода Хаинбоаз, който е най-удобния за преход и с най-ниска надморска височина, ще правим безмислени тунели за толкова много милиони! Алоо, експертите! Открай време габровлии "дълбаят" общественото мнение, за да им се прокопае тунел, но дали някой знае в тая държава каква глупост е този проект. Ако беше нещо друго, отдавна, още при социализма щеше да е започнат.

  9. Анонимен
    #2

    Представителите на неправителствените организации обаче са депозирали особено мнение, тъй като има вероятност осъществяването на проекта да окаже значително отрицателно въздействие върху природни местообитания и популации на защитени видове, като например: дълбокоскален червей, Шипченски каменояд, дълбоководно мандрагурче и земетръсен земеизтърсак.

  10. Анонимен
    #1

    А една нормална магистрала от граница до граница кога ще си построим?

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.