Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Екоминистерството ще строи фабрика за унищожаване на стари коли

0 коментара

Парите ще бъдат използвани за изграждане на фабрика, в която ще се унищожават спрените от движение автомобили, които стоят на трупчета по улиците, в междублоковите пространства и парковете. Съоръжението вероятно ще бъде построено в Софийското поле, в района на Перник или Стара Загора, каза Арсенова. Окончателно решение обаче още нямало за мястото на фабриката.

До 2007 г. трябва да бъдат унищожени автомобилите, спрените от движение между 2004 и 2007 г. Тяхното разчистване от улиците ще е задължение на екоминистерството и на общините. До 2007 г. в България не трябва да има автомобили, които са спрени от движение от КАТ и се водят като отпадъци.

За тези, които са били изведени от движение до този момент еврокомисията е дала по-дълъг период от време за ликвидиране, каза Арсенова.

Министър Арсенова смята, че не бива да бъдат спирани от движение автомобили, които са годни и отговорят на техническите изисквания в екостандартите, независимо дали са произведени преди 15 или 20 години. Тя обаче уточни, че компетентни по въпроса за спиране на автомобилите са колегите ѝ в транспортното и икономическото министерство, които водят преговорите с Европейската комисия за присъединяването ни към ЕС.

След 2007 г. в България вече няма да могат да се внасят автомобили, произведени преди 1998 г., но старите коли, които се карат в страната, ще останат в движение. Това стана ясно след затварянето на преговорната глава "Околна среда" в края на миналия месец. След 2007 г., когато се предполага, че страната ни ще стане пълноправен член на ЕС, ще бъде въведена забрана на вноса на стари автомобили. На практика ограничението ще бъде наложено с въвеждането като задължителен при импорта на стандартa Евро 3. Той регламентира определени норми за изгорели газове и безшумност на двигателите на автомобилите, които се прилагат от производителите на автомобили от 1998 г.

До влизането на България в Европейския съюз обаче тези изисквания трябва да бъдат променени с 19 наредби на Министерството на транспорта, които ще транспонират в българското законодателство изискванията на общо 56 директиви на общността. Наредбите ще регламентират нивото на шума, изпусканите в атмосферата газове, типа резервоари, спирачки и други детайли. Това означава, че старите автомобили без катализатори няма да могат да се движат не защото изрично ще им бъде забранено, а защото няма да отговарят на по-високите технически изисквания.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

0 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.