Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Екооценката на “Бургас-Александруполис“ предвиди пристанищно разтоварване на петрола

10 коментара
Екооценката на “Бургас-Александруполис“ предвиди пристанищно разтоварване на петрола

Преработената оценка за въздействие върху околната среда на проекта за изграждане на петролопровода “Бургас-Александруполис“ в българския му участък е внесена в Министерството на околната среда и водите (МОСВ) в понеделник, съобщиха от ведомството.

Тя бе поискана от оператора на бъдещото съоръжение “Трансболкан пайплайн“, защото екоминистерството имаше възражения срещу технологията за разтоварване на петролните танкери чрез буйове навътре в морето край Приморско. МОСВ поиска да му се предложи алтернатива с разтоварване на танкерите на пристанище, за да има по-голяма сигурност за околната среда.

Това е направено, заявиха от българското представителство на "Трансболкан Пайплайн" за Mediapool. В новата екооценка са включени два равностойни варианта за разтоварване на танкерите - на буйове и на пристанище, допълниха от дружеството. Сега МОСВ трябва да реши кой от тях ще предпочете.

Българското министерство има един месец да излезе със становище по новата екооценка, след което тя трябва да се разгледа на Висш екологичен експертен съвет, в който влизат и представители на екоорганизации, за да се отхвърли или одобри инвестиционното намерение за нефтопровода.

Компанията “Трансболкан пайплан” е внесла екооценка на съоръжението и в министерството на околната среда, енергетиката и климатичните промени на Гърция на 30 септември, предаде РИА Новости в понеделник.

Документите дава оценка и за влиянието на проекта върху социалната среда и отговарят на международните стандарти и на изискванията на националното законодателство на България и Гърция, посочва руското издание..
Оценката е подготвена от консултантите по проекта – “ILF Consulting Engineers” и “Environmental Resources Management”.
Финансовият модел на проекта пък ще бъде обсъден от акционерите му през октомври в Амстердам, допълва РИА Новости.

В началото на септември руската компания “Транснефт“, която води руския консорциум, основен акционер в проекта, предложи “модернизиран“ модел на финансиране, който трябваше да се избистри. През лятото българският финансов министър Симеон Дянков съобщи, че Русия предлага да даде корпоративен заем на оператора, който да замени проектното финансиране на тръбата.

Първоначалната проектна стойност на тръбопровода е 2 млрд. евро, които обаче за да се отпуснат от банки трябва да се осигури 50 на сто от необходимата суровина за запълване на капацитета на съоръжението. Годишно по нефтопровода се планира да минават 35 млн. т.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

10 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. Бодил
    #11

    ИЗОБЩО НЕ НИ ТРЯБВА!!!ДА СИ БАСТИСВАТ ТЯХНАТА ПРИРОДА И ДА СИ ТЪРСЯТ ДРУГ "ТРОЯНСКИ КОН"!

  2. майкъл
    #10

    ..

  3. Отец Христофор
    #9

    още когато дадоха горите в Коми да ги секат българи и други дървосекачи

  4. миндил
    #8

    и ще видим, че ще го построят продажниците!

  5. еколог
    #7

    на предателите не ме безпокаят, защото такива няма да има.България ще бъде спасена!

  6. Факт
    #6

    Целта на костоващината е нефтопровода да бъде построен на турска територия.Взели са по някоя турска лира Вожда и сектата му.

  7. Рискът
    #5

    Бог да пази България!Докато гърците бият и палят на границата,ние им подсигуряваме евтино гориво?!И каква ще е финансовата изгода,за това,че ще унищожим природата си-има ли цена...?!

  8. Смехурко
    #4

    "В новата екооценка са включени два равностойни варианта за разтоварване на танкерите - на буйове и на пристанище, допълниха от дружеството. Сега МОСВ трябва да реши кой от тях ще предпочете".Правилно ще е да се предпочете неспоменатият трети вариант - никакво разтоварване нито на буйове, нито на пристанище. След като с дивашките си технологии постигнаха екологична катастрофа на руски територии с площта на няколко Българии, сега решили и нас да ощастливяват. Ако на путлер много му трябва тръба, да избере друг маршрут, извън българска територия. А най-добре - да си я пъхне в интимните части.

  9. Дано
    #3

    И този вариянт не е подходящ,тъй като няма условия за тежките съоръжения да акостират в бургаския залив.Явно сега екооценката се натъкмява според нуждите на Русия и Гърция в ущърб на България.След това правителство ще трябва отново да се преразглеждат договори с огромни финансови щети и замърсена природа.Дано тогава специализиран съд да може да изправи пред лицето на закона днешните политици,които отстъпват от българските интереси,и дано не е прекалено късно!

  10. СССР
    #1

    ЕИ 6ИБАНАЦИ 6ТЕ ИМА ПЕТРОЛОПРОВОД ,КОИ 6ТЕ СЕ ЗАНИМАВА С ВАС

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.