Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Екшън план ще ускорява забавения строеж на магистрала "Люлин"

3 коментара
Екшън план ще ускорява забавения строеж на магистрала "Люлин"

До две седмици Националната агенция "Пътна администрация" (НАПИ) ще изготви план за ускоряване на строежа на автомагистрала "Люлин", която трябва да е готова до края на декември 2009 г., но през лятото бе отчетено петмесечно закъснение. За това се разбраха в петък представители на изпълнителя на строежа – турската "Мапа Ченгиз", и и.д. шефът на пътната агенция Иван Атанасов. В срещата участваха и зам.-министърът на транспорта Весела Господинова и представители на консултанта на НАПИ.

Изпълнителят е заявил, че може да се справи с изглаждането на пътя в срок, ако агенцията съдейства за разрешаване на проблемите на компанията с пресичанията с инженерни мрежи - газопроводи, водопроводи, електропроводи и други технически пречки за напредъка на работите. От "Мапа Чевгиз" посочиха, че и те имат вина за забавянето, но отражение на строежа е оказало и проточилото се отчуждаване на терените, през които минава трасето на магистрала.

В началото на седмицата министърът на регионалното развитие и благоустройството Асен Гагаузов заяви, че е възможно в проекта да се вкара подизпълнител за ускоряване на строителството, а същия ден шефът на "Главболгарстрой" Симеон Пешов заяви, че положението с "Люлин" е критично и ако се изгони изпълнителят и се раздели отсечката на лотове, фирмата му има капацитетът да се справи.

На срещата в петък обаче не е било обсъждано вкарването на подизпълнител.

Турската компания не е поискала увеличаване на стойността на договора, съобщиха от НАПИ. "Мапа Ченгиз" спечели търга с цена от 137.4 млн. евро. Досега са ѝ платени 24 млн. евро за свършената работа, която била 14 на сто от цялото трасе. Според данни на изпълнителя са завършени 20 на сто от отсечката, чиято дължина е едва 19 км.

Било е решено между 10 и 15 ноември да бъде проведена среща в същия състав, на която да бъде проследено изпълнението на поетите от страните ангажименти.

Автомагистрала "Люлин" е един от европроектите със замразено финансиране заради проблемите в пътната агенция и България рискува да загуби 111.3 млн. лв., колкото са планираните средства от ИСПА.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

3 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. Голем прът
    #4

    Привидното активизиране на строителните работи се обяснява единствено с появата на нови възможности за крадене на по-голямата част от отпуснатите за магистралата пари.

  2. Голем прът
    #2

    Това показва една елементарна сметка. 10 млн. на километър. Тая магистрала трябва да е с кристални светлотражатели, хромирани мантинели, подово отопление и денонощно осветление.

  3. БГ работник
    #1

    Карай да върви!

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.