Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Екшън: Шефове на БДЖ преследваха локомотив и "разбиха" схема за точене на гориво

26 коментара

Разкрита е сериозна организация за кражба на гориво в Екипировъчния пункт за локомотиви в Свиленград, съобщиха в неделя от "Холдинг Български държавни железници" ЕАД.

Внезапната проверка е извършена късно снощи от двамата управители на дружеството "БДЖ - Товарни превози", което предстои да бъде приватизирано.

Както съобщава БНТ, истински екшън се е разиграл в събота вечер на гара Свиленград. Шефовете на товарните превози в БДЖ Пламен Джуров и Ивайло Иванов преследваха локомотив с подозрението, че подчинените им източват гориво за собствена облага. В резултат схемата беше разбита, а 40 служители на "Товарни превози" в Димитровград ще бъдат уволнени. Загубите се изчисляват на близо 800 хиляди лева месечно.

От две седмици шефовете на "Товарни превози" подозирали за точенето на гориво от локомотивите по линията Димитровград-Свиленград-Капъкуле, но едва снощи решили да действат. Първо смятали, че горивото се източва в движение, а тубите се хвърлят край линията. След като през нощта обаче буквално преследвали един от локомотивите, Джуров и Иванов разбрали, че източването става в екипировъчен пункт през стаята за почивка.

За съжаление, те не успели да догонят локомотива, затова изпуснали и колата, на която е предадено горивото, но открили доказателства.

"Веднага служител по сигурността и колегата Ивайло Иванов се качиха в локомотивната машина отпред и отзад и там един от локомотивните машинисти беше с ръкавици, с маркуч в едната ръка, с кранче със заготовка, от което капеше нафта", заяви Пламен Джуров.

След като изпуснали автомобила с открадната нафтата, шефовете на "Товарни превози" проверили всички шкафчета на машинистите. Там открили във всяко туби с гориво.

Общото количество на намереното гориво е около 120 литра. Шефовете на "Товарни превози" изчислили, че престъпната схема източвала по около 800 хил. лева държавни пари месечно. Машинистите получават по около 1400 лева заплата, а с кражбата да си осигурявали по още 3 хиляди лева допълнително.

Според официалното съобщение на "Холдинг Български държавни железници" ЕАД, в стаята за почивка на служителите в Екипировъчния пункт са отворени шкафчетата на локомотивните машинисти. Във всички шкафчета са открити туби от 35-40 литра, бутилки, галони от минерална вода (някои, от които полупразни, други полупълни), както и различни приспособления за източване на гориво от локомотивите - маркучи, заготовки за точене на гориво, кранчета, ръкавици, парцали и др. Общото количество на намереното гориво, собственост на БДЖ, е около 100 литра. 

Проверка е приключила със запечатване на помещението. Транспортна полиция е била уведомена незабавно и вече работи на място. 

Подобна внезапна проверка е извършена снощи и в Локомотивно депо - Дупница. В шкафчетата на служителите са открити около 60 литра гориво, а в охраната на депото, който е служител на охранителна фирма, са намерени 15 литра гориво. 

От служителите в Екипировъчния пункт в Свиленград и Локомотивно депо - Дупница ще бъде потърсена дисциплинарна отговорност , съобщават от холдинга.

Ръководството на "БДЖ - Товарни превози" ще продължи да извършва подобни внезапни проверки на територията на цялата страна с цел прекратяване на кражбите на гориво и намаляване на разходите за него. Проверките са част от мерките за прекратяване на злоупотребите с гориво и елемент от реформата, която в момента се извършва в "Холдинг БДЖ" ЕАД.

От дружеството информират още и че ще бъдат монтирани камери в локомотивните депа и гарите, където са констатирани кражби на гориво, както и камери в машинните отделения на дизеловите локомотиви, а в електрическите - ще бъдат поставени електромери.

"Имахме информация, че на територията на Димитровград, Свиленград, Харманли и Симеоновград е създадена организирана група от наши служители, предимно локомотивни машинисти, с основната цел източването на гориво от локомотивите на територията на Капъкуле в съседна Турция, тъй като ние извършваме маневра между Свиленград и Капъкуле. Там стават прехвърлянията на влаковите композиции", уточни Пламен Джуров, управител на "БДЖ - Товарни превози”, пред агенция Фокус.

"Всичко това говори за една сериозна организация", каза Джуров. Загубите на дружеството в този район, който не е електрифициран, района на Свиленград и Димитровград, на месец са около 30 до 50 тона преразход на гориво.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

26 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. Анонимен
    #26

    Корумпираните управители Пламен Джуров и Ивайло Иванов топят служителите на БДЖ, че са крадци. Всичко изнесено от тези две корупмета е лъжа. Празните туби не означават нищо.

  2. Анонимен
    #25

    Уважаеми,журналисти,господа управляващи и работещи в тази сфера,крайно време е да сложите картите на масата и да играете по правилата,нещата не са само в това,кой краде нафта или желязо за скрап ,добре ,че само това са тръните в петите ни.

  3. Анонимен
    #24

    Машиниста бил излизал с ръкавици на ръцете,та това е в естеството на работата ПРИ определени ситуации,що се отнася до това,какво е държал в ръцете си по това може да се спори,къде и какво е правил с този маркуч и кранче.Задава ли си някой въпроса на по колко години са локомотивите и техниката,като цяло и как се поддържа и привежда в експлоатация?!

  4. Анонимен
    #23

    Горчивата истина е ,че нито заплатите са толкова или ако има хора с такива заплати,то се броят на пръсти и са случай,когато е направен извънреден труд,денонощно ходене на работа и т.н.Относно,това,че се краде,се краде и ще се краде,това е народна черта.Нещата трябва да се вземат изкъсо и коренно да се променят.Не пишете и не коментирайте ,когато не сте в час с нещата!!!

  5. Анонимен
    #22

    за съжаление заплатите са на половина от обявените...защо се спекулира пак със заплатите на машинистите,които реално взимат по-малко от един кондуктор което го няма никъде по света...иначе браво за акцията...

  6. Анонимен
    #21

    Най-парадоксално е че крадците - машинисти са с отлични заплати за нашия стандарт 1300 лв. Сега ще ги уволнят и ще ги загубят. А иначе до съд може да не се стигне. Ще се окаже че бидоните им били с лично закупена нафта, макар и складирана в съблекалнята.

  7. Анонимен
    #20

    А при пенсиониране ще вземат и висок коефициент като заслужили крадци. Патологията е взела грандиозни размери.Тия напомнят за мнимите болни, пенсионирани по ТЕЛК. Накъдето се обърнеш - кал...

  8. Анонимен
    #19

    Сега трябва и корекома да преследват празненето на вагоните с бяла техника

  9. Анонимен
    #18

    @11 - 4asti4no si prav. Vqrno 4e sistemata nau4i horata da kradat - drug shans da prosperirash prosto nqmashe, i taka mozheshe da bydesh vyrvezhen. S ateisti4nata 4ast, ne e bash vqrno - cyrkvite si raboteha vinagi, popove se obu4avaha v seminariite. Loshata 4ast e, 4e otnosheniqta mezhdy horata bqha silno komprometirani, poradi zhelanieto i nepisanata podkrepa da se krade - ottam se porodi silno nedoverie sred horata, koeto podroni i obshtestvoto. Ne lipsata na bog e glavniqt vinovnik, mnogo po-trivialni sa pri4inite.

  10. Анонимен
    #17

    Някой знае ли дали тези двамата не са "меки китки" - че все заедно ходят?

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.