Екшън: Шефове на БДЖ преследваха локомотив и "разбиха" схема за точене на гориво

Разкрита е сериозна организация за кражба на гориво в Екипировъчния пункт за локомотиви в Свиленград, съобщиха в неделя от "Холдинг Български държавни железници" ЕАД.

Внезапната проверка е извършена късно снощи от двамата управители на дружеството "БДЖ - Товарни превози", което предстои да бъде приватизирано.

Както съобщава БНТ, истински екшън се е разиграл в събота вечер на гара Свиленград. Шефовете на товарните превози в БДЖ Пламен Джуров и Ивайло Иванов преследваха локомотив с подозрението, че подчинените им източват гориво за собствена облага. В резултат схемата беше разбита, а 40 служители на "Товарни превози" в Димитровград ще бъдат уволнени. Загубите се изчисляват на близо 800 хиляди лева месечно.

От две седмици шефовете на "Товарни превози" подозирали за точенето на гориво от локомотивите по линията Димитровград-Свиленград-Капъкуле, но едва снощи решили да действат. Първо смятали, че горивото се източва в движение, а тубите се хвърлят край линията. След като през нощта обаче буквално преследвали един от локомотивите, Джуров и Иванов разбрали, че източването става в екипировъчен пункт през стаята за почивка.

За съжаление, те не успели да догонят локомотива, затова изпуснали и колата, на която е предадено горивото, но открили доказателства.

"Веднага служител по сигурността и колегата Ивайло Иванов се качиха в локомотивната машина отпред и отзад и там един от локомотивните машинисти беше с ръкавици, с маркуч в едната ръка, с кранче със заготовка, от което капеше нафта", заяви Пламен Джуров.

След като изпуснали автомобила с открадната нафтата, шефовете на "Товарни превози" проверили всички шкафчета на машинистите. Там открили във всяко туби с гориво.

Общото количество на намереното гориво е около 120 литра. Шефовете на "Товарни превози" изчислили, че престъпната схема източвала по около 800 хил. лева държавни пари месечно. Машинистите получават по около 1400 лева заплата, а с кражбата да си осигурявали по още 3 хиляди лева допълнително.

Според официалното съобщение на "Холдинг Български държавни железници" ЕАД, в стаята за почивка на служителите в Екипировъчния пункт са отворени шкафчетата на локомотивните машинисти. Във всички шкафчета са открити туби от 35-40 литра, бутилки, галони от минерална вода (някои, от които полупразни, други полупълни), както и различни приспособления за източване на гориво от локомотивите - маркучи, заготовки за точене на гориво, кранчета, ръкавици, парцали и др. Общото количество на намереното гориво, собственост на БДЖ, е около 100 литра. 

Проверка е приключила със запечатване на помещението. Транспортна полиция е била уведомена незабавно и вече работи на място. 

Подобна внезапна проверка е извършена снощи и в Локомотивно депо - Дупница. В шкафчетата на служителите са открити около 60 литра гориво, а в охраната на депото, който е служител на охранителна фирма, са намерени 15 литра гориво. 

От служителите в Екипировъчния пункт в Свиленград и Локомотивно депо - Дупница ще бъде потърсена дисциплинарна отговорност , съобщават от холдинга.

Ръководството на "БДЖ - Товарни превози" ще продължи да извършва подобни внезапни проверки на територията на цялата страна с цел прекратяване на кражбите на гориво и намаляване на разходите за него. Проверките са част от мерките за прекратяване на злоупотребите с гориво и елемент от реформата, която в момента се извършва в "Холдинг БДЖ" ЕАД.

От дружеството информират още и че ще бъдат монтирани камери в локомотивните депа и гарите, където са констатирани кражби на гориво, както и камери в машинните отделения на дизеловите локомотиви, а в електрическите - ще бъдат поставени електромери.

"Имахме информация, че на територията на Димитровград, Свиленград, Харманли и Симеоновград е създадена организирана група от наши служители, предимно локомотивни машинисти, с основната цел източването на гориво от локомотивите на територията на Капъкуле в съседна Турция, тъй като ние извършваме маневра между Свиленград и Капъкуле. Там стават прехвърлянията на влаковите композиции", уточни Пламен Джуров, управител на "БДЖ - Товарни превози”, пред агенция Фокус.

"Всичко това говори за една сериозна организация", каза Джуров. Загубите на дружеството в този район, който не е електрифициран, района на Свиленград и Димитровград, на месец са около 30 до 50 тона преразход на гориво.

Още по темата
Още от България