Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

“Елбит” потвърди, че няма проблеми със сертифицирането на ремонтираните вертолети

11 коментара
“Елбит” потвърди, че няма проблеми със сертифицирането на ремонтираните вертолети
Израелската компания “Елбит системс”, която подписа договор с Министерството на отбраната за ремонт и модернизация на 12 вертолети Ми-24 и 6 Ми-17, няма проблеми със сертифицирането на ремонтираните машини. Това каза вицепрезидентът на компанията Менахем Баргев, който в четвъртък посети халетата на българската фирма “Терем – Летец” във Враждебна. С фирмата “Елбит” сключи договор за подизпълнителски задачи по ремонта.

Така от “Елбит” отговориха на отправените от руската страна - производител на вертолетите, предупреждения, че израелците нямало да получат сертификати от руснаците. Това пък бе казано в сряда в Москва на българо-руските разговори по лицензионните въпроси в областта на оръжейното производство.

Сертифицирането на ремонтираните машини ще се извърши съгласно договора, подписан с Министерството на отбраната, обясниха от “Елбит”. Това означава, че сертификат може да се издаде или от производителя, или от сертифицирана за това компания, или от Национален сертифициращ орган, какъвто България вече има.

В началото на месеца военният министър Веселин Близнаков откри офис на Инспекцията по авиационна безопасност и летателна годност на военните въздухоплавателни средства. Създадената преди около година с постановление на Министерския съвет инспекция ще извършва експертна и стандартизационна проверка за авиационната безопасност и летателната годност на военните самолети и вертолети. Според “Елбит” тази инспекция може да извърши безпроблемно сертифицирането на ремонтираните машини.  

Ремонтът на хеликоптерите в “Терем – Летец” се извършва на частите без двигателя, перките и редуктора. Тези части се изпращат в чужбина на фирми, които имат сертификат от производителя за извършване на ремонта им, обясниха още от “Елбит”.

Първият хеликоптер Ми-17 ще бъде ремонтиран и подготвен за модернизация по стандартите на НАТО до септември. Цялата поръчка от 18 вертолета ще бъде свършена за 30 месеца от подписването на договора, което стана в началото на годината. 

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

11 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. nas
    #12

    Реснаците поне този път май ще го издухат.

  2. BLACK HAWK
    #11

    ......

  3. Kobe
    #10

    По скоро израелците ще издухат супата.Кави точно са ги вършили в М-во на отбраната никой не знае - фактът е, че хелокоптерите са руско производство и само руснаците могат да лицензират който и да било! останалите версии са Тъпотия!

  4. Коко
    #9

    Че нямало да има проблем със сертифицирането - това обаче май не е така. Защо ли имам чуството, че Елбит ще го духа, а заедно с Елбит и некои хора от М-во на отбраната, договорили сделката! Я си представете, че някой сключи договор с руска фирма за ремонт на американски хеликоптери без да имат сертификат от американците - какво става тогава? Руската фирма може да заяви, че нямало да има проблем със сертифицирането - това е отговорът! Обаче тоя тип на поведение е приемлив само за тези, които са получили или имат обещани Комисионни! Същото е и в БГ.

  5. Strela 2 M
    #8

    Varvi da sanuvash proso

  6. BLACK HAWK
    #7

    Идвам :)

  7. Васко
    #6

    Елбит? НА дали - монистерството ще плати парите. Някой от министерството? Който е замесен ще прибере добра комисионна. Руснаците? И те няма да са - все нещо ще получат - я ремонта неизвършен от Елбит, я пари за серцифициране.Така стават работите - всички са доволни."BLACK HAWK" пак ли ще падаш?

  8. Поморийски
    #5

    Няма да завършат ремонта, защото няма да получат витла за въртолетите. Няма и да получат истински лиценз, от което ще загуби България. Цукерманите са добре известни мошеници, това не им е първата далавера, завършила с провал, но за сметка на някоя държава с корумпирани чиновници като нашите.

  9. orm
    #4

    верният отговор.Правилно е да се казва лопати за витлата на носещия и опашен винт, но наричайте ги както ви харесва.Наистина това е слабото място - такива се произвеждат само в Русия.Двигателите ще бъдат изпратени за ремонт в Украйна, редуктора на носещия винт също, но с лопатите нещата са зле.Под ремонт на лопата се разбира подлепване на секциите и това не може да го направи всеки, тъй като е много отговорно.Ако разгледаме структурата на лопата на МИ-24 или Ми-17 ще установим че тя е съставена от

  10. BLACK HAWK
    #2

    Ти никога не си бил изправен...

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.