
Така от “Елбит” отговориха на отправените от руската страна - производител на вертолетите, предупреждения, че израелците нямало да получат сертификати от руснаците. Това пък бе казано в сряда в Москва на българо-руските разговори по лицензионните въпроси в областта на оръжейното производство.
Сертифицирането на ремонтираните машини ще се извърши съгласно договора, подписан с Министерството на отбраната, обясниха от “Елбит”. Това означава, че сертификат може да се издаде или от производителя, или от сертифицирана за това компания, или от Национален сертифициращ орган, какъвто България вече има.
В началото на месеца военният министър Веселин Близнаков откри офис на Инспекцията по авиационна безопасност и летателна годност на военните въздухоплавателни средства. Създадената преди около година с постановление на Министерския съвет инспекция ще извършва експертна и стандартизационна проверка за авиационната безопасност и летателната годност на военните самолети и вертолети. Според “Елбит” тази инспекция може да извърши безпроблемно сертифицирането на ремонтираните машини.
Ремонтът на хеликоптерите в “Терем – Летец” се извършва на частите без двигателя, перките и редуктора. Тези части се изпращат в чужбина на фирми, които имат сертификат от производителя за извършване на ремонта им, обясниха още от “Елбит”.
Първият хеликоптер Ми-17 ще бъде ремонтиран и подготвен за модернизация по стандартите на НАТО до септември. Цялата поръчка от 18 вертолета ще бъде свършена за 30 месеца от подписването на договора, което стана в началото на годината.

Полезна ли ви беше тази статия?
Ще се радваме, ако подкрепите електронното издание Mediapool.bg, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.
Подкрепете ниАбонирайте се за най-важните новини, анализи и коментари на събития от деня. Бюлетинът се изпраща до електронния Ви адрес всеки ден в 18:00 часа.
Абонамент