Така от “Елбит” отговориха на отправените от руската страна - производител на вертолетите, предупреждения, че израелците нямало да получат сертификати от руснаците. Това пък бе казано в сряда в Москва на българо-руските разговори по лицензионните въпроси в областта на оръжейното производство.
Сертифицирането на ремонтираните машини ще се извърши съгласно договора, подписан с Министерството на отбраната, обясниха от “Елбит”. Това означава, че сертификат може да се издаде или от производителя, или от сертифицирана за това компания, или от Национален сертифициращ орган, какъвто България вече има.
В началото на месеца военният министър Веселин Близнаков откри офис на Инспекцията по авиационна безопасност и летателна годност на военните въздухоплавателни средства. Създадената преди около година с постановление на Министерския съвет инспекция ще извършва експертна и стандартизационна проверка за авиационната безопасност и летателната годност на военните самолети и вертолети. Според “Елбит” тази инспекция може да извърши безпроблемно сертифицирането на ремонтираните машини.
Ремонтът на хеликоптерите в “Терем – Летец” се извършва на частите без двигателя, перките и редуктора. Тези части се изпращат в чужбина на фирми, които имат сертификат от производителя за извършване на ремонта им, обясниха още от “Елбит”.
Първият хеликоптер Ми-17 ще бъде ремонтиран и подготвен за модернизация по стандартите на НАТО до септември. Цялата поръчка от 18 вертолета ще бъде свършена за 30 месеца от подписването на договора, което стана в началото на годината.
За честна и независима журналистика
Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.
11 коментара
Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.
Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.
Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg
Прочетете нашите правила за участие във форумите.
За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.
Реснаците поне този път май ще го издухат.
......
По скоро израелците ще издухат супата.Кави точно са ги вършили в М-во на отбраната никой не знае - фактът е, че хелокоптерите са руско производство и само руснаците могат да лицензират който и да било! останалите версии са Тъпотия!
Че нямало да има проблем със сертифицирането - това обаче май не е така. Защо ли имам чуството, че Елбит ще го духа, а заедно с Елбит и некои хора от М-во на отбраната, договорили сделката! Я си представете, че някой сключи договор с руска фирма за ремонт на американски хеликоптери без да имат сертификат от американците - какво става тогава? Руската фирма може да заяви, че нямало да има проблем със сертифицирането - това е отговорът! Обаче тоя тип на поведение е приемлив само за тези, които са получили или имат обещани Комисионни! Същото е и в БГ.
Varvi da sanuvash proso
Идвам :)
Елбит? НА дали - монистерството ще плати парите. Някой от министерството? Който е замесен ще прибере добра комисионна. Руснаците? И те няма да са - все нещо ще получат - я ремонта неизвършен от Елбит, я пари за серцифициране.Така стават работите - всички са доволни."BLACK HAWK" пак ли ще падаш?
Няма да завършат ремонта, защото няма да получат витла за въртолетите. Няма и да получат истински лиценз, от което ще загуби България. Цукерманите са добре известни мошеници, това не им е първата далавера, завършила с провал, но за сметка на някоя държава с корумпирани чиновници като нашите.
верният отговор.Правилно е да се казва лопати за витлата на носещия и опашен винт, но наричайте ги както ви харесва.Наистина това е слабото място - такива се произвеждат само в Русия.Двигателите ще бъдат изпратени за ремонт в Украйна, редуктора на носещия винт също, но с лопатите нещата са зле.Под ремонт на лопата се разбира подлепване на секциите и това не може да го направи всеки, тъй като е много отговорно.Ако разгледаме структурата на лопата на МИ-24 или Ми-17 ще установим че тя е съставена от …
носеща греда и много кухи секции, пълни с въздух под налягане, атакуващ ръб с нагреватели от противообледенителната система и светлинна сигнализация.Именно между кухите секции обикновенно се получава проблема с лопатите.За да лети нормално един хеликоптер на автомат наклонителят на втулката на носещия винт се прави т.н. "конус" и ако лопатите на се с еднакво налягане, тежест или аеродинамика той не може да се настрой.Знаете ли как друса кола със спукана гума или балон?Да не ви обяснявам какво става във вертолет с повредена лопата...Отнесох се, но какво да се прави - спомени...Вече по темата - та има много "ментета лопати" останали от разпада на СССР по на 20 и повече години и затова задължително им се прави ултразвукова дефектоскопия преди да бъдат поставени на машината.Това е прецизен метод, при който се диагностицират и най-малките дефекти в целостта на материали и покрития.Миналата година една фирма се опита да пробута стари лопати на ВРЗ-Летец за 25 000 лв., което е на половин цена на комплект нови, но при дефектоскопията се оказа че има разлепени секции и делаверата не стана.Една елементарна сметка показва че за тези машини само за лопати на носещия винт ще са необходими 600 000 лева.Доста сериозна сума, а може и руснаците да вдигнат цената още.
Ти никога не си бил изправен...