Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Електронното правителство набира скорост

5 коментара
Електронното правителство набира скорост

От февруари 13 услуги на общински и централни администрации ще бъдат достъпни през правителствения интернет портал, съобщиха в сряда от Министерството на транспорта, информационните технологии и съобщенията (МТИТС).

Така пилотно стартира правителствената платформа за е-услуги, уточняват от ведомството. То се зае с развитието на електронното правителство след закриването на Министерство на държавната администрация и административната реформа, което стартира проекта през 2002 г.

Онлайн издаването на удостоверения за настоящ и постоянен адрес е една от първите услуги, които ще се тестват. Българите, на които предстои да сменят документите си за самоличност и искат да впишат нов адрес в личната карта или паспорт, ще имат възможност да спестят време като използват платформата. Като начало услугата ще се предоставя от две районни администрации в София и една в страната, но очакванията на МТИТС са все повече големи общини да се включат. Условие за ползването на услугата онлайн е притежанието на електронен подпис.

Регистрацията на постоянен адрес е задължителна за всички граждани. Когато човек се премества в друг град или е продал жилището, в който живее, той трябва да промени постоянния си адрес. До 1 месец след това трябва да смени и личната си карта, за което се изисква удостоверение за постоянен адрес.

Справките за изплатени парични обезщетения и помощи от държавното обществено осигуряване за болнични, бременност, раждане и безработица също ще бъдат достъпни през платформата и ще имат стойност на официален документ. Засега не се изисква притежание за електронен подпис, за да бъде ползвана услугата. Справките ще служат за проверка на базата и периода, за който са изчислени обезщетенията. Актуалното състояние на изплатените пенсии също ще може да бъде проверявано през портала за интегрирано административно обслужване.

Още през февруари жителите на Варна ще могат да кандидатстват онлайн за издаване на удостоверение за семейно положение, както и на документ за наличие на реституционни

претенции за недвижими имоти, общинска собственост. Две специализирани услуги на морската администрация също ще бъдат достъпни през портала - извлечения от регистъра на корабите и издаване на удостоверение за плавателен стаж.

Състоянието и тенденциите на процеса на реално въвеждане на е-администрация ще бъдат обсъдени през февруари на кръгла маса по инициатива на МТИТС с участието на представители на изпълнителната власт, общините, неправителствени организации и експерти, се посочва в съобщението.

анкета

Вие ни познавате. Нека го направим взаимно!

Отделете няколко минути за анкетата и ни помогнете да сме ви по-полезни.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

5 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. Любомир Гаврилов
    #6

    "Условие за ползването на услугата онлайн е притежанието на електронен подпис."С други думи,практически никой няма да може да я ползва.

  2. Непримиримият
    #5

    И ВЪН хрантутниците от администрацията!!!

  3. Отворко
    #4

    от "развития социализъм", т.е. съобщаване в бъдеще време. Когато услугита са налице, можем да ги пробваме и използваме, тогава съобщавайте по медиите. А така, това са кьорфишеци!

  4. Yankee
    #2

    Може да съм луд, но това е което ме подлудява:Регистрацията на постоянен адрес е задължителна за всички граждани. Когато човек се премества в друг град или е продал жилището, в който живее, той трябва да промени постоянния си адрес. До 1 месец след това трябва да смени и личната си карта, за което се изисква удостоверение за постоянен адрес.Има вкус на полицейщина!!!

  5. И.Иванов, Швеция
    #1

    "Автор: Yankee Получено на: 27 Януари 2010 23:55 Може да съм луд, но това е което ме подлудява:Регистрацията на постоянен адрес е задължителна за всички граждани. Когато човек се премества в друг град или е продал жилището, в който живее, той трябва да промени постоянния си адрес. До 1 месец след това трябва да смени и личната си карта, за което се изисква удостоверение за постоянен адрес.Има вкус на полицейщина!!!"Вписването на постоянен адрес (който може да се сменя често, например при младежи

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.