Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Елипсовидно кръгово и бетон в повече - (д)ефектите на най-новия варненски булевард

11 коментара
Сн. Морско око

Елипсовидно, наклонено кръгово кръстовище, бетонирани и асфалтирани зелени острови, преразход на материали. Това са част от дефектите при изграждането на най-новия булевард на Варна – "Васил Левски". Проектът е даден като пример от Камарата на архитектите в България (КАБ) за лошите последиците от обществените поръчки на инженеринг, при които избраният строител прави и проекта за изгражданата инфраструктура.

В понеделник от камарата ще представят и други примери за лошите последствия от начина на организиране на обществени поръчки за ключови обекти в големите градове.

Според публикация във фейсбук страницата на КАБ изграждането на булевард "Васил Левски", който трябва да изведе трафика от курортите към Южното Черноморие извън центъра на Варна, показва в една картинка проблемите на поръчките.

Булевардът се строи основно със средства от националния бюджет. За целта бяха отпуснати 80.5 млн. лева. Според КАБ до момента бюджетът на проекта е 113 млн. лева и може да на-расне.

Основният строител на съоръжението е фирмата "Хидрострой". Тя беше избрана по силата на рамково споразумение с община Варна за изграждане и ремонт на инфраструктурата в града. "Хидрострой" е една от фирмите, които имат договори в рамките на това споразумение.

Проектът трябва да е готов скоро, а в последните дни едно от кръговите му кръстовища на две нива предизвика недоволство. Причината е, че кръговото е наклонено и това намалява видимостта.

От публикацията на КАБ се вижда, че освен това то не е кръгло, а елипсовидно. Според ор-ганизацията и изпълнението е лошо – в кривите има чупки, което създава опасна неестествна треактория за автомобилите. "Истинското кръгово е кръгло. Не елипсовидно, крушовидно или ябълковидно", пише в публикацията.

От КАБ смятат, че това кръстовище ненужно е направено на две нива. От там припомнят, че проектът е променен, за да се направи преминаване на две нива. Това го е оскъпило ненужно, ефектът за трафика е съмнителен, а този за градската среда – негативен, отбелязват от камарата.

Добавят, че няма никаква мисъл за пешеходците, които не могат да преминат от единия край на кръговото до другия без кола.

Според камарата конструкциите са ненужно преоразмерени, което води до преразход на материал и увеличаване на разходите, които са публични.

Покрай изграждането на булеварда се е излял повече бетон от нужното, отбелязват от КАБ. Зелените острови при кръстовището, както и между двете платна са бетонирани или асфалтирани, въпреки че обикновено тези пространства се озеленяват.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

11 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. brambar
    #11

    Ти да видиш. Сетиха се някои хора от Камарата да обърнат внимание на изключително лошото проектиране в България. Години наред вината /разбира се основателно/ се хвърляше единствено на строителите, като никой не обръщаше внимание на проектантските фирми, които меко казано вършиха и все още вършат престъпления. Благодарение на тях дължим стотиците жертви по пътищата на България.

  2. кибрит
    #10

    Хидрострой е фирма на мутрите ТИМ-Варна. Бетоновите възли също са техни, проектът в техен, а от крадливи мутри, нищо добро не може да се очаква.

  3. NervnaKletka
    #9

    И тука лъха на "Асфалта не се яде" (б.а. Серго). Градовете ни са от край време зле панирани и да се благоустрояват е истинска мъка, навсякъде криви и тесни сокаци. Има не само елипсовидни, ами и яйцевидни, и капковидни, и какви ли не "кръгови", ама в повечето случаи си е въпрос на ситуация. Както се вижда от снимката, булевардите нито се пресичат по прав ъгъл, нито са прави. Къде са били КАБ през социализъма, когато е планиран града, да намират кусури тогава. Тогава само ръкопляскаха.

  4. тото
    #8
    Отговор на коментар #6

    Много хубаво да мислим и да се сетим че нови чираци които се опитват да се учат на управление и номерата с консутациите ще ни излязат доста солено още четири години.Да мислим ского ги сменяме не само за самата смяна.

  5. Чалгаристан
    #7
    Отговор на коментар #6

    След всички данни за кражби чак и от правосъден министър, 4-5% доверие в правосъдие и парламент - 94% гласуват за абревиетурите на статуквото. 50% от имащите право да гласуват не го правят. Или изборите се фалшифицират, или българският народ е меко казано пpocт и си заслужава лидерството в Европа по смърт, ниски доходи, корупция и онкологични заболявания.

  6. Milenca
    #6

    Идват избори. Да си помислим за кого гласуваме?

  7. Чалгаристан
    #5

    Наследството на Доган

  8. Лизи Гугуткова
    #4

    Вижте Европа- цветя, дървета, керамика в морски стил -делви... КМЕТЪТ ДА ПОЧНЕ ДА КЪРТИ БЕТОНА! ЗА НЕГОВА СМЕТКА! Цветята не са скъпи, а са красиви!

  9. бат Ники
    #3

    Що се отнася до бетонирането, честно казано и на мен не ми харесва, че бетонираха разделителни ивици и островчета, които можеха да бъдат озеленени. Ако има някакъв начин /подписка, протест, др./ да бъде принуден изпълнителя да поправи белята съм твърдо ЗА.

  10. бат Ники
    #2

    Друга манипулация /тези е трябвало да станат комсомолски секретари, а не архитекти/ - пешеходците не можели да преминават през кръговото без кола - глупости на търкалета. Естествено, че не може всеки да си минава през най-пряката права, както му скимне - все пак това е основен градски ринг, но в две от направленията има пешеходни пътека на по-малко от 100м, а в другите две има пасарелки на около 200м.

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.