Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Енергийният холдинг си купил автомобили за близо 5 млн. лв.

3 коментара

“Българският енергиен холдинг“ (БЕХ) купил за дъщерните си дружества и за собствените си нужди 77 автомобила за близо 5 млн. лв., съобщиха от компанията в понеделник.

Това станало след обявяването на поръчка в края на април 2009 г. за доставка на леки коли, автомобили с висока проходимост, лекотоварни автомобили и микробуси. Документи за участие в процедурата закупили 6 компании, три от които – “Индустриал комерс”, “Порше – България” и БулФайер, подали документи за участие в конкурса.

След разглеждането на офертите им били избрани офертите с най-ниска цена в съответния клас и се решило да се сключат сделки и с трите дружества, обясняват от БЕХ Холдингът предпочел лизингови договори, вместо плащане при доставката, и такива били сключени с “Индустриал комерс”, “Порше – България” и БулФайер и “Пиреос лизинг”, пише в съобщението, без да се посочва как е бил подписан контракт с “Пиреос лизинг“, при положение, че дружеството не е участвало в процедурата. Опитите на Mediapool да уточни това останаха безуспешни

Крайният резултат е договори за доставка на 77 автомобила от марките “Хюндай”, “Фолксваген” и “Ивеко”.

“Автомобилите, голяма част от които са от среден клас, са пътнически, товаропътнически и специализирани. Усреднената им цена е 60 000 лева“, посочват от БЕХ.

Това прави 4.62 млн. лв., но от дружеството не уточняват дали в тези сметки влизат лихвите по лизинговите договори, които са за 5 години и по тях вече са платени 20 на сто от цената.

От холдинга обаче твърдят, че са постигнали с 10 на сто по-ниска цена в сравнение с цената, която би се формирала при провеждането на търг от всяка от дъщерните компании на БЕХ.

Най-много автомобили – 52, били предоставени на газовия оператор “Булгартрансгаз”, на “Булгаргаз“ били дадени 7 автомобила, НЕК се сдобила с 6 автомобила, а компанията майка БЕХ си оставила 12 автомобила – седем броя “Фолксваген Пасат”, 2 броя “Фолксваген Туарег”, по един “Фолксваген Фаетон” и “Фолксваген Крафтър” и един “Хюндай“.

Холдингът оправдава покупката на новите возила със средната възраст на автомобилния парк, която била над 10 години, и разходите за поддръжката възлизали средно годишно на 150 хил. лева.

С доставката на нови автомобили, се повиши сигурността и възможността за реакция на служителите при кризисни и аварийни ситуации и се осъществяват икономия на средства от текущи и основни ремонти, аргументира се холдингът.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

3 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. x
    #4

    Selski tapanari,vozyat debelite si zadnizi v kupeni s na6ite pari superavtomobili...Pazi boje slyapo i glupavo da progledne! Blagodarim ti Balgaria!

  2. shopski reuters
    #3

    Разбирам любовта на директорите към Фаетоните, но по-добре е да им дадем каляски, с кон. няма причина директор на държавно дружество да се вози на кола струваща колкото годишната заплата на цял отдел.

  3. Vazmuten
    #1

    Е, точно пък с "магистралните" джипове VW "Туарег", VW "Фаетон" и "Хюндай" ще реагират при кризисни и аварийни ситуации!? За такова нещо тия в нормална западна демокрация ще бъдат заклеймени и ще стоят дълго без работа, но у нас Андрешковците ще ги тупат по рамото: "Машалла!" и ще им се възхищават на наглостта да си возят селските задници на джипове за по над 100.000 лева бройката.

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.