Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

ЕП реши да обсъди и гласува в сряда промените в правилата за превозвачите

7 коментара
Миналата година в Брюксел имаше протест на български и други превозвачи срещу промените в пакета "Мобилност"

Европейският парламент реши да остави без промяна дневния си ред и да обсъди и гласува в сряда предложените промени в правилата за международните пътни превози. Срещу това решение се изказа дори председателят на парламентарната комисия по транспорт Карима Дели, предаде БТА в понеделник.

Източници от ЕП уточнили за агенцията, че решението дневният ред да не се променя е било взето с два гласа повече срещу гласувалите за промяна или с "въздържал се". Трима български евродепутати са отсъствали при гласуването. Това са Светослав Малинов (ЕНП/ДСБ), Неджми Али (АЛДЕ/ДПС) и Николай Бареков (ЕКР/ББЦ). 

Председателят на ЕП Антонио Таяни съобщи, че най-рано утре следобед евродепутатите ще разполагат с превод на всички близо 2000 предложения за промени в изготвените от транспортната комисия текстове. Засега тези текстове не са публикувани дори на английски език.

При гласуването на промените пленарната зала трябва да се произнесе текст по текст. Евродепутати отбелязаха, че се преследват единствено политически цели, щом досега в транспортната комисия не е било постигнато съгласие.

Евродепутатът от ГЕРБ/ЕНП Андрей Новаков определи днешното решение като една от най-големите грешки и коментира, че гласуването в сряда ще бъде "хвърляне на зарове".

По-рано днес повечето парламентарни групи не заявиха подкрепа за предложените законодателни промени. Бе изразено очакването обсъждането и гласуването на правилата да бъде отложено. Мненията бяха изразени на пресконференция на всички парламентарни групи.

Групата на Европейската народна партия съобщи, че е разделена и ще гласува с "въздържал се" по предложението за отпадането на точката от дневния ред. Ако се стигне до гласуване на предлаганите законови промени, евродепутатите от тази група ще гласуват по съвест.

Социалистите и демократите също признаха за големи разделения в своите редици, но още не са определили окончателното си решение.

Европейските консерватори и реформатори отбелязаха, че няма съгласие по предложените промени и определиха това като необичайно. Явно предложенията са много противоречиви, не може да се постигнат отстъпки, въпросът трябва да се остави за следващия ЕП, коментираха те.

Групата АЛДЕ се противопостави на отлагането на предложените промени. Либералите обаче също признаха, че са разделени.

Зелените изразиха желание законодателните предложения да не бъдат приемани, защото не постигат целта за по-добри правила за международните пътни превози.

Групата "Европа на свободата и пряката демокрация" заяви, че споделя виждането на Европейската федерация на превозвачите за необходимост от отлагане на решенията. Групата "Европа на народите и свободата" също е против гласуването на променените правила.

Предвиденото за сряда гласуване ще е на първо четене. След това предстоят т. нар. тристранни преговори между Съвета на ЕС, ЕК и ЕП.

Мандатът на сегашния Европарламент изтича след месец и ако пакет "Мобилност" не мине на второ чете, могат да се очакват промени.

Българските евродепутати от всички политически партии отново ще действат заедно, за да не попадне точката в дневния ред на ЕП тази седмица, заяви сутринта пред БНР евродепутатът Илхан Кючюк от Алианс на либералите и демократите за Европа (ДПС).

Шансовете обаче това да стане не са големи, призна колегата му от Европейската народна партия и от ГЕРБ Андрей Новаков. "Ако се опрем на математиката - шансовете не са високи с оглед на това, че евродепутатите, които подкрепят този пакет са повече от нас. Поне от държавите, от които идват. Въпреки това на няколко пъти се е случвало да успяваме да обърнем гласуването“, каза той.

“Това не е гласуване по политически пристрастия, а по-скоро е гласуване по национални държави. В Групата на Алианса на либералите и демократите членуват основно държави от западна и централна Европа поради това нашата позиция е по-слабо изразена“, коментира Илхан Кючюк.

По думите на Новаков предложените от българските представители поправки "отразяват позицията на нашите превозвачи и техните искания, които са – да може да се ползва кабината за почивка, да могат да имат колкото се може повече време и курсове вътре в Европа, без да се налага да се занимават с национално законодателство. Да не се връща камионът, да не се връща водачът, а въобще да се осигури достъп до единния пазар на Съюза“.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

7 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. Entdecken
    #7
    Отговор на коментар #2

    Бареков е казал че няма да гласува за да урежда далаверата на разни транспортни олигарски което не изключва да има намесени и руски олигарси ...

  2. Baraev
    #6
    Отговор на коментар #4

    Разбиранията ви за ред, честност и конкурентноспособност гледам са ви обърнати с дирника нагоре!

  3. Лизи Гугуткова
    #5

    Всъщност, с този полет те не са имали много шанс да влязат в зала, твърдят колеги евродепутати на Малинов и Бареков. Каца във Франкфурт и следват около три часа път до Страсбург. Българските представители в ЕП потвърдиха, че двамата изобщо не са били в залата, въпреки усилията на българския транспортен министър Росен Желязков да осигури "бързо трасе". Малинов заяви, че самолетът е закъснял и поради тази причина не е успял да отиде на гласуването. В действителност - кацнал е малко преди 16:30, с час закъснение. Но и да беше спазен графикът, пак трудно би могъл да пристигне за гласуването в 17 ч предвид пътуването с автобус.

  4. Филка Русофилка
    #4

    Зa дa ce oтxвъpли oт Epoпapлaмeнтa кpaйнoлявaтa, oгpaничaвaщa кoнкуpeнциятa тpaнcпopтнa peгулaция нa фpeнcкия лeвичapcки пoпулиcт Мaкpoн, бeшe дocтaтъчнo вcички 17 бългapcки eвpoдeпутaти вчepa дa глacувaт пpoтив нeя. Дopи и пpи 1 „въздъpжaл ce“ бългapин, тя пaк щeшe дa ce пpoвaли. Изчиcлeниятa пoкaзaли, чe, зa дa минe aнтибългapcкaтa peгулaция, пo-дoбpe e дa имa 3-мa пpeдaтeли и тe вeднaгa ce нaмepили, pecп. нe ce явили дa глacувaт: „И тe ca, и тe ca!“: Cв. Мaлинoв (ДCБ), Кocтинбpoдcкият aфepиcт Н. Бюpѐкoв (нa кoйтo Poceн пoдapи oфицepcкaтa cи чecт) и Илxaн Кючюк (ДПC).

  5. Sgt. Pepper
    #3

    Медиапуул, да разбирам ли, че Светослав Малинов не е гласувал срещу плана Макрон, защото така са му наредили от ЕНП? Че кой е тоя олиго-череп, който ще се излъже да гласува за подобни отпадъци на предстоящите избори за европарламент?

  6. Milenca
    #2

    Сутринта по бТВ Курумбашев се изпусна, че някои от транспортни фирми са на собственици от трети страни (т.е. неевропейски. Защо за това се мълчи?

  7. Entdecken
    #1

    Сутринта тираджии от български фирми се оплакаха че нашите "тузари" собственици на транспортни фирми с поршетата и фераритата масово ги държат на минимални заплати... Тук свободните медии на Рапоня от Банкя просто не ни казват истината. Това ли е цената която трябва да плащат след години тези бъдещи пенсионери с минимални пенсии да не говорим че се виждат със семействата си по веднаж на поне три весеца че дорина шест. Не ми разправяюте колко е честен мутренския бизнес унас... Да си плащат всичко към бюдожета и да дават почивки на хората си - Това се иска - нищо сложно

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.