Епъл е най-влиятелната марка в света, Ал Джазира - пета

Най-влиятелната марка в света през 2004 г. е била Епъл, а арабският телевизионен канал Ал Джазира е заел пето място в класация на онлайн изданието Бранд ченъл. Тя е направена чрез допитване до близо 2000 рекламни специалисти и мениджъри по света, предаде в понеделник Ройтерс.

Компютърната икона Епъл е изместила от челното място миналогодишния лидер - Интернет-търсачката Гугъл, но голямата изненада е петото място на Ал Джазира.

В ежегодното допитване Бранд ченъл моли рекламните специалисти и мениджъри да отговорят също така какво е въздействието на определена марка върху живота на хората, без да се отчита нейната финансова стойност.

Така например, марката Кока-Кола от САЩ, която редовно е начело на класациите за финансовите измерения на марките, изобщо не присъства в челната петица за влияние - нито в световен мащаб, нито в регионален.

В световната класация челните пет места се заемат от следните компании: Епъл, Гугъл, Икеа, Старбъкс и Ал Джазира.

В Северна Америка отговорите отреждат челните пет места на Епъл, Гугъл, Таргет, Старбъкс и Пиксар.

В Европа и Африка първенците са Икеа, Върджин, Ейч енд Ем, Нокиа и Ал Джазира.

В Азиатско-тихоокеанския район на първите пет места съответно са Сони, Самсунг, Ел Джи, Тойота, Лонли Планет.

В Централна и Латинска Америка класацията се оглавява от Семекс, Корона, Бакарди, Бимбо и Вина конча и Торо.

Споделяне
Още от Бизнес