ЕС дава до 200 млн. евро за реклама на храни под мотото "Насладете се, това е Европа"

От 61 млн. евро до 200 млн. евро през 2020 г. ще нарасне помощта за реклама на хранителни продукти под надслов "Насладете се, това е Европа". Целта на новата политика на ЕС е да помогне на производители да навлязат на световния пазар, както и да информират по-добре потребителите за качествата на продуктите. Това съобщи Европейската комисия, която представи проекта за реформа на политиката по отношение популяризирането и информацията за селскостопански и хранителни продукти.

 

"Европейската селскостопанска и хранителна промишленост се радва на престиж заради качеството на своите продукти и зачитането на единствени по рода си норми в света. С износ в размер на над 110 млрд. евро този сектор има потенциал да насърчи растежа и заетостта в рамките на ЕС", заяви Дачиан Чолош, европейски комисар по селското стопанство и развитието на селските райони.

 

Освен значителното увеличаване на средствата се предлага и европейска стратегия за реклама на хранителните продукти. Стратегията трябва да доведе до увеличаване на броя на програмите, насочени към трети страни, както и програми от няколко страни членки. По тези проекти безвъзмездната помощ от ЕС се вдига от 50 на 60%.

 

Акцент при рекламирането на селскостопанските продукти ще бъдат тези с признати от европейските системи качество. Разширява се и приложното поле на мерките чрез въвеждане на рамка за произхода и марката на продуктите, добавяне на организациите на производители към бенефициентите.

 

Заложено е облекчаване на административните процедури като подборът ще става само на равнище Европейска комисия. В момента първата пресявка на проектите е на равнище страна членка и след това на равнище ЕК.

 

Улеснява се и управлението на програмите, изготвени съвместно от органи в различни страни, чрез обслужване на единно гише в Европейската комисия.

Споделяне
Още от Европа

Защо името на премиера се свързва с аферата с къщата в Барселона?