Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

ЕС минава на велосипеди

10 коментара

Европейската комисия ще представи до края на годината план за действие за подобряване на придвижването в европейските градове. Една от основните мерки в него ще е улесняване на придвижването с велосипеди, каза еврокомисарят по транспорта Антонио Таяни, цитиран от БТА, по време на 15-та конференция "Вело град", започнала във вторник в Брюксел.

Освен това налагането на велосипеда като широко ползвано транспортно средство за придвижване в населени места ще бъде насърчавано и от фондовете на Европейския съюз. През сегашния финансов период (2007 - 2013 г.) ще бъдат изразходвани над 600 милиона евро във всички страни членки за изграждане на велосипедна инфраструктура в съюза, каза още Таяни.

Проверка на Mediapool показа, че по Оперативна програма "Регионално развитие" в схемата за подобряване на градската среда са предвидени средства за изграждане на вело алеи у нас. Работата на оценителните комисии още не е приключила и още не може да се каже колко подобни проекта са подадени и за каква сума. По цялата схема са предвидени 124.8 млн. евро.

Наш дълг е да налагаме велосипеда като градско транспортно средство, което никак не вреди на околната среда. Велосипедът може да е здравословно, ефикасно и доставящо удоволствие средство за придвижване, остава да бъде направено още по-надеждно, заяви комисарят Таяни в реч при откриването на конференцията.

Според комисар Сийм Калас, който отговаря за административните въпроси, вече близо 20 на сто от ангажирания в Европейската комисия персонал (36 хиляди души) ходят всеки ден на работа с велосипеди или пеша. На разположение на служителите в комисията са "служебни колелета", които стават все по-популярни.

Междувременно говорител на ЕК очерта във вторник следваната в комисията политика за възможно най-ограничено ползване на леки коли. В момента в автомобилния парк на комисията включва едва стотина служебни автомобили, като 27 от тях за всеки от европейските комисари.

В България поредната акция за изграждането на велосипедна инфраструктура ще се проведе на 16 май, когато ще се състои преброяване на велосипедистите в София. Те ще отговарят на въпроси, свързани с придвижването им в града, а информацията ще бъде използвана за планирането на велосипедни алеи. Целта е събирайки такава информация всяка година, да се проследи промяната на броя на колоездачите, което е важно, особено ако градската управа се стреми да създаде по-добри условия за колоездене с цел да намали донякъде транспортните си проблеми.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

10 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. е,
    #10

    Европейските или нашите селяни....

  2. Влад
    #9

    От всяка ситуация има изход, който не винаги е в гроба.

  3. tt
    #8

    подкрепете инициативата,която ще ни направи малко по независими от енергийния шантаж на тръбо путинизма.:)

  4. Slav
    #7

    Силно се надявам с това си решение, ЕК да подтикне и нашите управници да се вслушат в исканията на колоездачите, особено в столицата. Изградените досега велоалеи всъщност са ремонтирани стари и въобще не може да се говори за инфраструктура за колоездене. Хората от Велоеволюция имат достатъчно информация и дори са подготвили план за велоалеи през цяла София. Силно се надявам да се осъществи тази идея, та дори и след години!

  5. 07
    #6

    ама швабите се скъсаха да подкрепят авто индустрията си- айде стига залъгалки..

  6. стир
    #5

    Карай колело на този мръсен въздух! Това е отрова.

  7. Pan
    #4

    Разходете се до Холандия да видите за какво иде реч.Прекрасно асфалтирани и маркирани алеи за велосипедисти. Във всеки град или село! За жалост това в Бг никога няма да стане.

  8. Дядо
    #3

    Като си представя как в София, а после и в други градове, може да се осъществи тази идея - за алеи за колоездачите, и си падам от смях:):):) Просто не става и толкова. Такова градоустройство ни гази, че май наистина само подземната железница, метрото, решава проблема. То, за тази работа, се мисли с десетилетия напред!!!А има и още един проблем у нас - назначените за капиталисти, мутрите дали ще се съгласят да им се моткат разни колоездачи пред престижните супер коли? Като премажат двайсеттина оптимисти и на най-големият привърженик на колоспорта ще му се изпари мерака.

  9. Алеко
    #2

    Може да си отишъл в Холандия, но не си разбрал защо там се използват масово велосипеди. Не защото холандците са по-умни от другите, а защото теренът в тази страна е равен. В София докато отидеш на работа с велосипед, ще се изпотиш три пъти по баирите и ако не вземеш душ и не се преоблечеш, околните ще бягат от тебе.

  10. biker
    #1

    в българия не ги уважават. щом си на колело, значи си беден, щом си беден - значи можеш да бъдеш псуван и бит, а за по-заможните шофьори (мутри,спортисти, бизнесмени,министри и депутати и пр.) са легитимна цел и можеш да бъдеш убит.

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.