ЕС минава на велосипеди

Европейската комисия ще представи до края на годината план за действие за подобряване на придвижването в европейските градове. Една от основните мерки в него ще е улесняване на придвижването с велосипеди, каза еврокомисарят по транспорта Антонио Таяни, цитиран от БТА, по време на 15-та конференция "Вело град", започнала във вторник в Брюксел.

Освен това налагането на велосипеда като широко ползвано транспортно средство за придвижване в населени места ще бъде насърчавано и от фондовете на Европейския съюз. През сегашния финансов период (2007 - 2013 г.) ще бъдат изразходвани над 600 милиона евро във всички страни членки за изграждане на велосипедна инфраструктура в съюза, каза още Таяни.

Проверка на Mediapool показа, че по Оперативна програма "Регионално развитие" в схемата за подобряване на градската среда са предвидени средства за изграждане на вело алеи у нас. Работата на оценителните комисии още не е приключила и още не може да се каже колко подобни проекта са подадени и за каква сума. По цялата схема са предвидени 124.8 млн. евро.

Наш дълг е да налагаме велосипеда като градско транспортно средство, което никак не вреди на околната среда. Велосипедът може да е здравословно, ефикасно и доставящо удоволствие средство за придвижване, остава да бъде направено още по-надеждно, заяви комисарят Таяни в реч при откриването на конференцията.

Според комисар Сийм Калас, който отговаря за административните въпроси, вече близо 20 на сто от ангажирания в Европейската комисия персонал (36 хиляди души) ходят всеки ден на работа с велосипеди или пеша. На разположение на служителите в комисията са "служебни колелета", които стават все по-популярни.

Междувременно говорител на ЕК очерта във вторник следваната в комисията политика за възможно най-ограничено ползване на леки коли. В момента в автомобилния парк на комисията включва едва стотина служебни автомобили, като 27 от тях за всеки от европейските комисари.

В България поредната акция за изграждането на велосипедна инфраструктура ще се проведе на 16 май, когато ще се състои преброяване на велосипедистите в София. Те ще отговарят на въпроси, свързани с придвижването им в града, а информацията ще бъде използвана за планирането на велосипедни алеи. Целта е събирайки такава информация всяка година, да се проследи промяната на броя на колоездачите, което е важно, особено ако градската управа се стреми да създаде по-добри условия за колоездене с цел да намали донякъде транспортните си проблеми.

Споделяне

Още от Европа

Как да бъде увековечен художествено Бойко Борисов?