Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

ЕС ще помогне на износа на храни от Украйна, заобикаляйки блокадата на Русия в Черно море

Решението може да са коридорите към полските пристанища

9 коментара
ЕС ще помогне на износа на храни от Украйна, заобикаляйки блокадата на Русия в Черно море

Брюксел възнамерява да помогне на експорта на храни от Украйна, заобикаляйки руската блокада в Черно море, чрез обходни маршрути. ЕК ще представи в сряда план за чувствително увеличаване на количеството храна, което Украйна може да достави на "гладни нации по света по пътища и жп линии на ЕС".

Целта е така да се преодолее проблемът, който украинският президент Володимир Зеленски повдигна тази седмица, а именно че блокадата на пристанище Одеса е нещо, което "не се е случвало от Втората световна война" и че десетки страни сега са изправени пред недостиг на суровини и глад заради руската агресия.

Европейският комисар по земеделие Януш Войчеховски съобщи по време на откриването на среща на агенцията по прехрана на ООН в Полша за готвен за екшън план. От думите му стана ясно, че ЕС трябва да се противопостави на умишленото унищожаване на селското стопанство от страна на Русия чрез разширяване на експортните канали и отблъскване на усилията на Москва да се представи като хуманитарен участник, който храни света във влошаващата се продоволствена криза.

"Необходимо е да организираме алтернативни коридори за експорт, главно на пшеница и царевица, от които Украйна има големи количества", каза Войчеховски за Politico. "Ние искаме да осигурим хранителната верига за Европа и останалата част на света", каза още той.

Украйна и Русия са гигантски износители на храна за зависещите от вноса на суровини от Африка и Близкия Изток, но руската атака по земя и море

Европейският комисар също така подчертава, че Русия ще търси начин да обърне ситуацията в нейно предимство.

"Москва не само може да открадне дела на Украйна от световния пазар за суровини като царевица и пшеница, но и ще се опита да избели имиджа си на благотворителен доставчик за бедните страни, докато блокира доставките на Украйна", предупреди той.

"Това е руската пропаганда. Те разрушават целенасочено украинския земеделски потенциал и следващата стъпка ще е да се представят, че те са приятели на света и да изграждат имиджа си на спасители", каза той.

"Основното решение са коридорите към полските пристанища в Балтийско море", каза комисарят, като спомена Гданск и Гдиня. Той омаловажи възможността за създаване на хуманитарни коридори за износ на храна от Черно море, описвайки това като "възможно, но не и основно решение".

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

9 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. Димитър Мавров
    #9

    От всички глупости написани по долу не можах да разбера само през РУСИЯ ли ще изнасят украинското жито за Европа защото преди два дни показахте разръшен мост на Днепър със заглавие,че там ще мине границата м/у Украйна и Русия,а на запад от Днепър май житото не вирее много.

  2. Levitan
    #8
    Отговор на коментар #6

    Проблемът е решен много по-просто. Имат съоръжения, повдигат вагоните и слагат други оси с колела. Процедурата трае 10 минути. Разбира се забавя се, оскъпява се, но функционира. Така е функционирала търговията по суша от 7-8 десетилетия. Няма причина и сега да не функционира. Остави ги путинските разбирачи кво дрънкат тука. Те щото много разбират, та Русия, държавата с най-много ресурси, дава 0,8 % от световната икономика със се нефта и газа. По-малко от една Нидерландия.

  3. Пеперлиев
    #7
    Отговор на коментар #3

    Ми хайде да поговорим за твоя интелектуален "суфицит".Толкова си прост, че като използваш Гугъл за превод от руски изобщо не проверяваш какво се получава накрая!

  4. Пеперлиев
    #6
    Отговор на коментар #3

    Ама много сте прости това руските тролове!Знаеш колко просто е да се направи само една мотриса с междуосни размери за единия и другия тип?Вместо 4, ще са 8 колела, вместо 6 - 12 и т.н. Такава мотриса се прави за един ден..... Още по-лесно е ако по линия с дължина на един влак се постави и линия с другия междуосов размер.

  5. Пеперлиев
    #5
    Отговор на коментар #1

    Няма руски навлеци!

  6. Levitan
    #4
    Отговор на коментар #3

    Ха ха не съм знаел. Като са с друг стандарт та не е имало до сега търговия с Украйна по суша. Колкото повече се обясняваш, толкова лъсва колко си зле, впрочем като всички други продали се на Русия.

  7. Десен бесен
    #3
    Отговор на коментар #2

    А ти с твоя интелектуален суфицит не знаеш елементарни неща, като например, че железопътните линии на Украйна са различен стандарт. Така е още от съветско време. По същата причина руските влакчета и релси в Софийското метро от първа и втора линия са едни, а на трета линия където движат западните са други. Айде у лево "умнико"!

  8. Levitan
    #2
    Отговор на коментар #1

    Все трябва да ти се обясняват елементарни неща. Морска блокада се заобикаля по суша. За това трябва свободен капацитет от вагони жп. линии и пр. Които няма достатъчно нито една отделно взета държава. Всички трябва да се включат. Тия прости неща не ги разбираш поради интелектуален дефицит, или си просто путински трол?

  9. Десен бесен
    #1

    Полския еврокомисар по земеделие си защитава полските пристанища. Какво им е по-удобното на тях, от тези на Черно Море? По-малко корабите ще пътуват до Африка и Близкия Изток ли?

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.