Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Евродепутати настояват за безплатен превоз при фалит на авиокомпания

0 коментара
Евродепутати настояват за безплатен превоз при фалит на авиокомпания

Самолетните компании да предоставят ясна информация и навременна помощ на блокираните пътници, призоваха евродепутатите в приета в четвъртък резолюция. Европейският парламент иска от Брюксел да затегне правилата за подкрепа и компенсации при отменени полети и закъснения, включително и закъснения на багаж от над 6 часа.

Документът настоява ЕК да изработи стандартизиран формуляр за оплаквания на всички езици на държавите от ЕС, който да бъде предоставян на пътниците при възникване на проблеми. В случай, че даден превозвач фалира или спре да изпълнява полети, пътниците трябва да бъдат превозени безплатно, смятат депутатите.

 

"Законодателство в ЕС вече е извървяло сериозен път по посока подобряване на правата на пътниците, но трябва да бъде направено още, за да се гарантира справедлива услуга и по-широк обхват на правата за всички пътници", заяви докладчикът Кийт Тейлър (Зелени/ЕСА, Обединено кралство). Дефинициите за "извънредни обстоятелства" и "отмяна на полет", например, трябва да бъдат изяснени, за да може авиокомпаниите да бъдат принудени да изпълняват задълженията си, добави той.

 

Авиопревозвачите трябва да гарантират, че разполагат с компетентен персонал за връзка на всяко летище, както и по телефона, който да може да предостави на пътниците полезна информация за алтернативни начини за придвижване, както и да вземе решение в реално време за необходимата подкрепа, промяна в резервация или промяна на маршрут, съгласно текста на резолюцията.

 

В нея се настоява още ЕК да хармонизира правилата за ръчен багаж и да сложи край на непочтените търговски практики като объркващо ценообразуване, задължителни допълнителни такси при онлайн резервации, едностранни промени в графиците на полетите и ценова дискриминация, базирана на местоживеенето на пътниците. Въздействието на пътуването върху околната среда също трябва да бъде отбелязвано на самолетния билет.

 

Пътниците трябва да имат право безплатно да се откажат или да променят резервациите си в рамките на два часа и да получат пълна информация за техните резервационни данни (PNR данни) и за това как те се използват и на кого се предоставят, заяви ЕП.

 

Депутатите настояват на пътниците с ограничена подвижност и увреждания да бъде гарантирана достъпна среда, включително да могат да ползват специални средства за придвижване. В заключение проектът призовава за наличие на детски столчета за безопасност във всички самолети.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

0 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.