Еврокомисията отпусна още 27 млн. евро за реклама на храни

Европейската комисия одобри последния транш по 14 програми за популяризиране на селскостопански продукти, включително и български, в Европейския съюз и в трети страни, съобщи пресслужбата на институцията.

Общият бюджет за тригодишните програми възлиза на 53.86 милиона евро, като 27.15 милиона от тях ще бъдат предоставени от ЕС.

 

Подбраните програми обхващат пресни и преработени плодове и зеленчуци, мляко и млечни продукти, защитени наименования за произход, защитени географски указания и храни с традиционно специфичен характер, зехтин, биологични продукти, цветарски продукти и месо.

 

По схемата за информиране и популяризиране до средата на юни 2012 г. службите на Европейската комисия са получили 34 програми, ориентирани към вътрешния пазар и трети страни, които бяха част от втората вълна за представяне на програми.

 

След оценка са одобрени 14 програми за съфинансиране. От тях 10 са ориентирани към вътрешния пазар, а четири - към трети страни.

 

Две от избраните програми бяха предложени от повече от една държава членка.

 

Програмите, които ще рекламират европейски храни извън ЕС са насочени към пазарите в Русия, Китай, Северна и Латинска Америка, Норвегия, Япония и Югоизточна Азия.

Споделяне
Още от Европа

Успешна ли е стратегията на правителството за борба с коронавируса?