Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Еврокомисията слага под контрол политическата реклама в медиите

2 коментара
Въвежда се забрана за спонсориране на реклами от рекламодатели извън ЕС три месеца преди избори или референдум Илюстрация: Пиксабей

От днес в Европейският съюз са в сила новите правила за политическата реклама, които ще се прилагат и на предстоящите избори за Европейски парламент през юни. Това съобщиха от Европейската комисия.

Въвеждат се общи изисквания за прозрачността на тези реклами и се очаква гражданите да получат възможност да разпознават съобщения, които целят да повлияят на техните политически мнения и решения.

Политическите реклами трябва да бъдат ясно отбелязани,у предвиждат новите правила.

Предстои да се въведе и механизъм за съобщаване на проблемни реклами.

Заложено е всички политически реклами онлайн да се съхраняват.

Въвежда се забрана за спонсориране на реклами от рекламодатели извън ЕС три месеца преди избори или референдум.

Изискванията за прозрачност на политическата реклама ще влязат в сила от 9 октомври 2025 г., е посочено в съобщението на ЕК.

Промените предвиждат още да се посочва кой и колко е платил за рекламните съобщения, и с кой изборен или законодателен процес са свързани те.

По-рано днес европейските партии АЛДЕ (либерали), ЕНП (християндемократи), ЕКР (консерватори), ПЕС (социалисти), "Левите" (социалисти/комунисти) и "Зелените" (природозащитници) бяха сред организациите, подписали правилата за поведение в навечерието на изборите за евродепутати.

От "Идентичност и демокрация" (евроскептици) са съобщили, че също ще се присъединят, уточнява Еврокомисията.

Подписалите обещават да поддържат етично поведение в предизборната кампания, да не внасят разделение сред обществото, да се въздържат от използване или разпространение на дискриминационни изявления срещу обществени групи на основата на пол, расов или етнически произход, вяра, увреждане, възраст или сексуални предпочитания.

Тези партии ще се въздържат и от разпространение на анонимни политически реклами.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

2 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. Какво беше проглушаващата реклама на КОВИД?? Политическа реклама, инспирирана от Урсула и ЕК? Неонацизъм? Глобализъм? Всичко изброено? Всичко е ПОЛИТИКА. КОВИД беше политика по дресировка, по ограничаване права, по лобизъм и корупция. Европейската прокуратура разследва Урсула за корупция при ваксините.

  2. rapper90
    #1

    Това е начинът да се предпазим от тръмпизиране на политиката и от популизма на крайно-десните, които баламосват избирателите с лъжи.

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.