Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Европа и САЩ обединиха небето си

9 коментара
Европа и САЩ обединиха небето си
Министрите на транспорта на страните от Европейския съюз единодушно одобриха споразумението със САЩ за “открито небе”, което ще засили конкуренцията на пазара на трансатлантическите превози и може да намали цените на билетите, предаде ББС в четвъртък.

По оценки на представители на ЕК икономическата изгода от споразумението се оценява на 12 млрд. евро, съобщи АФП. Освен това благодарение на документа в близките пет години между двата континента ще бъдат превозени допълнително 26 млн. пасажери и ще се създадат 80 хил. работни места както в ЕС, така и в САЩ.

Съгласно документа европейските авиокомпании ще могат да извършват полети във всеки град на САЩ от която и да било точка на Европейския съюз. Същите права ще имат и американските превозвачи.

В момента например трансатлантическите превози от най-голямото летище във Великобритания – Хийтроу, се контролират само от четири компании – “Бритиш Еъруейз”, “Върджин Атлантик”, “Американ Еърлайнс и “Юнайтед Еърлалйнс”. Сега ограничението пада, но не се регламентира създаването на допълнителни терминали и полоси за излитане на новите самолети.

Някои представители на европейската авиоиндустрия се опасяват, че документът ще доведе до експанзия на американски компании на авиопазара в Стария свят. Те недоволстват от това, че превозвачите от САЩ ще получат свободен достъп до европейските летища, но компаниите от ЕС няма да се ползват със същите права по американските вътрешни маршрути.

“Споразумението не означава пълна либерализация, защото не отваря американския пазар за европейските и британските компании, за да осъществяват полети между градовете на САЩ”, заяви представителят на “Върджин Атлантик” Пол Чарлз.

За европейските авиопревозвачи ще получат смекчаване на ограниченията за собственост върху фирмите на американски авиокомпании в Европа.

В момента чужденци не могат да притежават в щатски превозвачи повече от 25 на сто акции с право на глас. В същото време американците имат право да купуват до 49 на сто от европейски превозвачи.

Съгласно новия документ европревозвачите ще могат да купуват над 50 процента, но негласуващи акции, а фирмите от САЩ няма да могат да придобиват повече от 25% гласуващи акции.

Първоначално договорът трябваше да влезе в сила през октомври 2007 г., но с подписването в четвъртък срокът бе отложен за март 2008 г.Вашингтон трябва да подпише документа на 30 април.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

9 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. Канадец
    #11

    Не Европа, а ти си тъпия!

  2. Американец
    #10

    Това е едно чудесно споразумение! Европа започва да схваща.

  3. Rrrr
    #9

    САЩ като цяло се справят най-добре с пазарната икономика, факт. Но защо победилата пазарна икономика дава толкова много дебелогъзи хора, имам предвид буквално. В Европа няма толкова хипертрофирали хора, а това не е малко, защото това е здраве, а то е основен показател за качеството на живот.

  4. Американец
    #7

    Ха ха, прав си. Много пъти съм се замислял... Дебелогъзието е не само в проценти, а и в абсолютни величини. Не съм видял в Европа такива задници като тука. Дължи се може би на много фактори, но за мене лично, огромните разстояния, на които се намират местата, до които на американеца му се налага да ходи ежедневно, просто ги приковават в колата му. В Америка просто не се ходи пеша... и това си е. Нагъчканите един до друг европейци, при въпиещото отсъствие на паркинги, няма опастност да попаднат под такава зависимост от автомобила.

  5. Американец
    #6

    Гледам, забележката ти е предизвикала някои уместни забележки.Европа Е в степени "по-тъпа" от САЩ, що се отнася до това как се прави и регулира бизнес, дозиране на държавната намеса в бизнеса и освобождаване на капитала."Циганче" станах преди повече от 25 години а моят "гъз" колко е почернял се страхувам, че нямаш капацитет да схванеш, защото понятие нямаш от "циганската махала". Другото вече ти го казаха...

  6. STEFAN D-R D TCHOLAKOV-SVERIGE
    #4

    Георги Ифандиев е много почтен журналистhttp://www.stefan-tcholakov.com Георги Ифандиев беше много почтен журналист от "СКАТ" - шведска дума която означава съкровище ! Та Георги Ифандиев аргументирано представяше фактите точно и ясно ! Той говори по документи и обяснява фактите! По този начин, той се яви едни противник в предаванията на Волен Сидеров, който също аргумнтирано обяснява. Явно са наделяли да изгонят Георги Ифандиев, защото много стават

  7. Георги Ифандиев е много почтен журналистhttp://www.stefan-tcholakov.com Георги Ифандиев беше много почтен журналист от "СКАТ" - шведска дума която означава съкровище ! Та Георги Ифандиев аргументирано представяше фактите точно и ясно ! Той говори по документи и обяснява фактите! По този начин, той се яви едни противник в предаванията на Волен Сидеров, който също аргумнтирано обяснява. Явно са наделяли да изгонят Георги Ифандиев, защото много стават

  8. като за тебе май само твърди намеци,като тоя дето Нане го намекнал на Пена...

  9. обзървър
    #1

    Кога стана циганче, кога ти почерня гъзът. Европа е по-тъпа от САЩ, това ли искаш да намекнеш?

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.