Европа наводнена от непродадени коли, "Тойота" ги складира на кораб

Европа наводнена от непродадени коли, "Тойота" ги складира на кораб
Заради недостиг на складово пространство, японският производител на автомобили "Тойота" нае кораб в шведското пристанище Малмьо, където да държи хиляди непродадени коли, които изпадналият в депресия европейски пазар явно не иска.

"Това е извънредна мярка, която трябваше да предприемем поради проблеми със складовите площи", заяви говорителят на "Тойота" Ан Гаублом пред Euobserver.

Тя посочи, че логистичният им център в Малмьо е достигнал максималния си капацитет, тъй като напоследък продажбите в региона са спаднали.

Решението да се складират 2 500 автомобила на частен плавателен съд е взето миналия месец, когато съоражението на пристанището в Малмьо е запълнено от 12 000 коли, което е крайният му предел.

Компанията се надява тази мярка да е кратковременна.

Продажбите на коли през последните месеци бележат сериозно понижение, тъй като потребителите отлагат по-големи разходи. Притеснени от ситуацията, производителите взеха мерки за свиване на производството и намаляване на работните часове, но са нужни няколко седмици, за да може тези мерки да дадат ефект.

Нови данни, разпространени във вторник от Европейската статистическа служба, показват, че през декември индустриалните поръчки в 27-те страни членки са паднали с 6.4 процента в сравнение с предходния месец.

"Тойота" има заводи във Франция, Великобритания, Чехия, Русия и Турция.

Решението със складиране на автомобили на кораб е безпрецедентно за компанията, но и нейните конкуренти по цял свят също прибягват до необичайни локации.

"Крайслер" например използва военна база в Онтарио за склад на автомобили, според съобщение на сайта Canada.com.

Няколко европейски страни като Австрия, Франция, Германия и Испания прилагат друг подход. Германия предлага схема, според която може да получите 2 500 евро, ако дадете за скрап старата си кола, която да е най-малко на девет години, и поръчате нова. Подобна схема предлага и испанското правителство, но според испанската компания "Скрап ярд Си", базирана в Малага, бизнесът не се е съживил, независимо от примамката.

Споделяне
Още от Бизнес