Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Европа постепенно възобновява полетите, но идва нов облак

11 коментара
Европа постепенно възобновява полетите, но идва нов облак
Въздушният трафик в Европа, блокиран от пет дни заради исландския вулканичен облак, започна леко да се възстановява във вторник сутринта и от летищата в Париж, Мадрид, Амстердам и Франкфурт започнаха да излитат самолети. Голяма част от полетите обаче остават отменени.

Междувременно бе съобщено, че нов облак от вулканична пепел, породен от активността на вулкана Ейяфятлойокутл  в Исландия, през следващите 24 часа вероятно ще премине над южната част на Северно море, Британските острови, Дания, Скандинавия и евентуално северната част на Франция.

Въздушният трафик във Франция започна постепенно се възобновява, но очакваният нов облак принуди Бритиш еъруейз (British Airways) да анулира всички свои полети на къси и средни дестинации във вторник, а Норвегия затвори част от въздушното си пространство в югозападната част на страната.

От европейската агенция за въздушен контрол (Евроконтрол) обявиха, че около 10 000 от планираните общо 27 500 полета в Европа на 20 април ще бъдат осъществени.

След остри критики от страна на авиокомпаниите, които търпят огромни загуби и настояват за по-гъвкав режим на отваряне на въздушни коридори вместо пълна забрана за полети, транспортните министри от ЕС взеха решение за постепенно и контролирано отваряне на европейското въздушно пространство.

След заседанието в понеделник вечерта испанският транспортен министър Хосе Бланко заяви, че частичното възобновяване на въздушния трафик влиза в сила от вторник 6.00 ч. по Гринуич.

ЕС обособи три зони. Първата обхваща районите близо до източника на емисиите от вулканична пепел и в нея рестрикциите във въздухоплаването се запазват изцяло. Във втората попадат територии, в които ограниченията ще бъдат смекчени, а в третата - областите, в която не са необходими никакви ограничения.

Ясно заявихме, че сигурността е абсолютен приоритет и загрижеността за нея ще диктува решенията и през следващите дни, подчерта испанският министър от името на европейските си колеги.

Международната асоциация за въздушен транспорт (ИАТА) настоя най-малкото за частично отваряне на европейското въздушно пространство и разкритикува ожесточено управлението на националните и европейските власти на кризата, предизвикана от облака вулканична пепел над континента.

Авиокомпаниите твърдят, че загубите им вече са стигнали 1 млрд. долара (740 млн. евро) в резултат на преустановените полети.

Еврокомисарят по транспорта Сим Калас отхвърли критиките. Обръщайки се към европейските депутати в Страсбург, той заяви, че всички решения са взети в съответствие с установите правила. Той заяви, че не може да става дума за произволни решения, тъй като на карта е поставен животът на хората.

Експертите смятат, че вулканът, който изригна миналата сряда за втори път този месец, е навлязъл в нова фаза и сега произвежда повече лава, отколкото пепел и прах.

От тази сутрин е отворено въздушното пространство в Австрия, Босна, България, Чехия, Дания, Италия, Литва, Латвия, Черна гора, Холандия, Норвегия, Полша, Румъния, Русия, Сърбия, Словакия (Летището в Братислава е затворено), Словения, Испания (17 летища са отворени), Швеция, Турция, Украйна.

Франция постепенно отворя отново летищата си и освободи коридори за полети. Авиокомпания Ер Франс (Air France) започва да възобновява анулираните си досега полети.

Авиокомпании летят по "правила за визуални полети"

В понеделник и вторник самолетите на германски авиокомпании летят, като използват вратичка в закона и заобиколят забраната за полети, твърди агенция ДПА.

Двете най-големи германски компании, Луфтханза и Еър Берлин, започнаха полети без пълната подкрепа на системите за наземен контрол, пише агенцията, цитирана от БТА. Еър Берлин е извършила в понеделник и през уикенда 104 полета при т .нар. правила за визуални полети - процедура, която е допустима само през светлата част на деня и по принцип се прилага главно за по-малки самолети.

Луфтханза също обяви, че 50 нейни самолета са излетели с общо 15 000 пътници по презокеански линии.

В случая с Еър Берлин реактивните пътнически самолети на компанията летели на височина до 3000 метра, като следели визуално за присъствието на други самолети. По принцип големите пътнически самолети се насочват от операторите в центровете за въздушно движение, които носят отговорност за избягване на сблъсквания във въздуха.

Според ДПА германските власти са позволили този тип полети.

От възможността да се използват визуални правила за полети се възползва и холандската авиокомпания Ка Ел Ем. Снощи три нейни самолета излетяха преди залез слънце от Амстердам за Ню Йорк, Кайро и Дубай.

Швейцария, твърди ДПА, умишлено обяви забрана за полети "с инструментално съдействие от земята", с което също остави на авиокомпаниите възможност да се възползват от визуалните правила.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

11 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. Знаещ
    #13

    Да се обърнат с искането си към дядо Боже

  2. Евроскептичка
    #12

    Нали ни говерха за свободна пазарна икономика, а каква стана тая пак ПЛАНОВО СТОПАНСТВО, Т.Е СОЦИАЛИСТИЧЕСКО! Все повече се приближаваме към краха на измисления и свръхбюрокартичен ЕС! Мир на праха МУ!

  3. tim
    #11

    Имам фабрика за свещи. Искам правителството със закон да задължи всички да пускат завеси през деня, защото бизнеса не върви.За сведение - Бастиа.Казано преди 200 год.Но и до днес ненаучено.

  4. mo.lko
    #10

    Administracijata na ES e 40 000 sluzhiteli. Proveri kolko e administracijata na Sofia i togava govori za svrahbjurokracija!

  5. евродепутат
    #9

    София и ЕС. Взето строго пропорционално, София е свръх населена с администрация - само районните общински администрации са 23 на брой за население под 2 милиона! А че бюрокрацията на ЕС е много мудна за доброто си заплащане, това го знаят и децата! Еврозаконодателите повтарят богатия опит на нашите депутати /или обратно/ , като правят чести подобрения в много закони, само и само да служат на тази или онази група или "личност". Най-доброто е британското законодателство, което, както казват, важи най-малко за 20 години напред, а и като текст е разбираемо и даже увлекателно, за разлика от българското...

  6. сърфиращ
    #8

    Кое би било "нечивновическо отношение" на поделението на ЕС - Евроконтрол? Ако разрешеше полетите при изригванията - това ли е нечиновническо отношение? Толкова ГРАМА ЛИ Е МОЗЪКА ВИ, ЕВРОСПТИЦИ?Колкото тежи любовта ви към СССР?

  7. да питаме
    #7

    То няма голяма разлика, бе, Сърфи. И тогава, и сега има директиви. И тогава и сега има интернационализъм/глобализъм, демократически централизъм, и тогава и сега има "съюз", само дето в предищния българите не измираха с такава скорост и вивотът им беще по-сигурен.

  8. сърфиращ
    #6

    Що толкова ссе нервиш бре, комунягче?Що не ми кажеш колко и от какво са измирали людете болгари от светлата ти дата 9.09.1944 та до несветлата ти дата 11.11.1989? Да не би да си получавал секретния бюлетин на ЦК на БКП?Или си го прочел в ежедневен брой на Работническо дело?Вместо да ми доказваш недоказуемото - хайде бъди прагматичен!Ако си от Евроконтрол - ще разрешиш ли полети?Иначе си ми ясен - вие съветяните и комунягите сте готини. Вся остальная безпартийная сволочь е за разстрел.

  9. пътници
    #5

    Господа управници,Защо ни забравихте по летищата? Защо изоставихте децата ни, най-добрите компютъристи на летище Гетсуик? Защо посолството в Лондон не помогна ефективно три дена с храна и подслон на децата поне?Защо от посолството в Осло не вдигаха телефоните?Зашо премиерът не извика Н. Младенов, за да го попита както как изоставя сънародници в беда, без помощ зад граница?Държавата ни е мащеха за едни и майка за политиците ни...четете http://www.lubamanolova.info/analizi/2010/1528-ako-ne-si-spaska-mitrova-ili-ot-guantanamo-darzhavata-ti-obrashta-grab

  10. сърфиращ
    #4

    Люба Манолова си е Люба Манолова. Обвиняващо перо. Доколко справедливо - само Бог и тя си знае.По-интересно ми е друго. Иженарицаемият автор, самонарекъл се "пътници", може ли да даде контрапример с поведението на държавата ни при подобни случаи преди падането на Берлинската стена. Не че е някакво оправдание за сегашната ни държава. Ама ми се иска да отлича справедлив граждански гняв от повтарящата се до втръсване комунистическа пропаганда. Анонимна и гадна.

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.