Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Европа затвори небето си за Боинг 737 Макс

Вълната от страх след катастрофата в Етиопия повлече и Индия, Австралия и редица други държави

36 коментара
Европа затвори небето си за Боинг 737 Макс

Европейският съюз преустанови във вторник вечерта полетите на самолетите "Боинг 737 Макс“ (Boeing 737 MAX) от моделите 8 и 9 до изясняване на причините за катастрофата с тази модел машина на Етиопските авиолинии, която в неделя взе 157 жертви край Адис Абеба, след като през октомври 2018 г.  индонезийски самолет със 189 души на борда се разби отново малкос леди злитането си.

За забраната съобщиха от Европейскаат агенция за авиационна безопасност (EASA). В изявлението ѝ се посочва, че като превантивна мярка за сигурност се преустановяват всички авиационни операции в Европа със самолети на "Боинг“ от моделите 737-8 Mакс и 737-9 Mакс". За всички неевропейски авиокомпании, използващи тези машини се затваря въздушното пространствона Евросъюза.

Това решение бе оповестено, след като по-рано през деня подобни мерки обявиха Германия, Франция, Великобритания и Ирландия.

"Британската Служба за гражданска авиация внимателно следеше ситуацията и тъй като в момента нямаме достатъчно информация от "черните кутии", които имаме, като превантивна мярка, издадохме указание да бъдат спрени всички граждански пътнически полети на всички оператори пристигащи, заминаващи или преминаващи през въздушното пространство на Великобритания", посочи говорител на ведомството. Службата обаче заяви, че продължава да смята този модел самолет за сигурен.

Едновременно с обявяването на решението на британския въздушен регулатор авиокомпанията "Норведжиън Еър" съобщи, че също временно се приземи своите "Боинг 737 Макс 8" по съвет на европейските регулатори, предаде ББС. Преди ден този превозвач обяви,че ще продължи да ползва тези машини.

Малко след това Германия и Франция обявиха, че въздушните им пространства ще бъдат затворени за този модел самолети. Германският министър на транспорта Андреас Шойер обяви, че "безопасността е на първо място". "Докато не се изяснят всички съмнения, наредих германското въздушно пространство да бъде затворено за всички самолети Боинг 737 Mакс", каза той.

Към държавите Сингапур, Австралия, Малайзия, Южна Корея и Оман, обавили по-рано през деня временното спиране на политети на „Боинг 737 Макс“ във вторник вечерта се присъедини и Индия.

Преди ден намерението да оставят на земята този модел самолети до изясняване на причините за трагичния инцидент обявиха Етиопия, Китай и Индонезия. Същото решение взеха и редица африкански и централноамерикански авиокомпании.

Още преди вълната от страх от използването на тази машина да обхване още държави, в ранната борсова търговия във вторник, акциите на "Боин" прибавиха към спада си от предишния ден нови 5.1 процента. Акциите се продаваха за 379.44 долара след срива в понеделник с 9 на сто.

Решението на британския регулатор на гражданската авиация, който е сред най-авторитетните в света, се оказа сериозният удар срещу самолетостроителя "Боинг". Американският концерн излезе със становище, че разбира партньорите си и че сигурността на полетите с неговите машини остава основен приоритет закомпанията.

"Самолетите станаха прекалено сложни", написа американският президент Доналд Тръмп в Туитър. "Вече не са нужни пилоти, а компютърни техници от Масачузетския технологичен институт", допълва той. "Това го констатирам при много продукти. Все се търси някакво ново и ненужно развитие, след като често пъти по-старите и по-прости неща работят много по-добре", смята държавният глава на САЩ.

"Необходимо е да се вземат решения за части от секундата и сложността поражда опасност. Всичко това на висока цена, но с много малка печалба. Не знам за вас, но аз не искам Албърт Айнщайн да ми е пилот. Искам страхотни професионални пилоти, които да могат лесно и бързо да поемат контрол над самолета си!", добави той.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

36 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. Bлaдo
    #36
    Отговор на коментар #24

    ето и статистиката с ОТЛАГАНЕТО на серийното производство на "лайнера" мс21 (руски дръндулет): от 2017 на 2018, после прескачаме направо на 2020, 2021 и после - чак на 2025 година (корпорации ОАК и «Ростех» - срок перенесён на 2025 год)... Дотогава пАл пАлич (чиято легенда е дървосекач в Коми) ще е осигурил "аналогичните" на вносно-санкционните (дървени) материали :-))) ... За да стане, в крайна сметка, истина една десетилетна легенда: талаШИТения съветски аероплан от старите вицове ;-) ... ... А най-веселата част е, че в главата на крепостния руски хибрид Боинг и САЩ е едно и също ;-)

  2. pavel pavlov
    #35
    Отговор на коментар #30

    надявам се сега да си доволен -още вчера са ги спрели.сега проумяваш ли каква си издънка. :))))))) аиде със здраве от мен за сега. имам много приятен ангажимент днес- може довечера пак да се посмея с вас.

  3. pavel pavlov
    #34
    Отговор на коментар #30

    Boeing 737 MAX на рейсах российской авиакомпании S7 Airlines заменят самолеты семейства Airbus A320 и Boeing 737-800 NG, сообщила РИА Новости представитель компании.S7 Airlines во вторник заявила, что временно приостановит эксплуатацию самолетов Boeing 737 MAX с 00.01 мск 13 марта до получения более подробной информации о расследовании причин катастрофы самолета

  4. pavel pavlov
    #33
    Отговор на коментар #30

    по твоята логика излиза ,че сащ са наложили санкции на мс-21 защото знаят ,че боинг 737 е боклук и ги е страх да не им вземат пазара.голяма си издънка еи:)))))

  5. pavel pavlov
    #32

    между другото съм летял на този тип самолети и мислех ,че е добър самолет.но отсега нататък ще си правя сметката да ги избягвам.

  6. pavel pavlov
    #31
    Отговор на коментар #29

    :)))) догодина е срокът. но по добре да се забавят отколкото да убиват хора като боинг например.

  7. Bлaдo
    #30
    Отговор на коментар #24

    точно тука е заровено кучето!!! - руските гАсударствени гномове се ръфат отзад от яд, че руските частни авиокомпании (ако имат пара) също си купуват Боинги... И до Венецуела наскоро руснаците можаха да стигнат само с Боинг (да спасят нещо от мадуровите съкровища)... ... btw - съответните руски власти също НЕ са приземили Боингите (737Макс8) на "авиакомпания Сибирь"...

  8. Коментарът е изтрит в 12:52 на 13 март 2019 от автора.
    #29
  9. pavel pavlov
    #28

    директивата е от 7 ноември 2018.явно корупцията не е само български патент.аз поне нямам друго обяснение,че след подобни изводи самолетите не са спрени от полети.ясно е че става въпрос за много милиарди и човешкия живот може да мине на втори план.

  10. pavel pavlov
    #27
    Отговор на коментар #22

    „Тази извънредна директива беше публикувана след проучване, проведено от производителя [Boeing]. Ето какво показа изследването. Ако [автопилотът] получи завишени данни за ъгъла на атака от датчика, е много вероятно компютърът да започне да изпраща сигнали за пикиране към хоризонталния стабилизатор. Екипажът се затруднява с управлението на самолета. Ситуацията може да доведе до голяма загуба на височина. -интересно защо наистина американските въздухоплавателни служби не са спрели самолета още миналата

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.