Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Европа затяга нормата за изхвърляни от новите коли парникови газове

3 коментара
Европа затяга нормата за изхвърляни от новите коли парникови газове

Европейските депутати одобриха в сряда повишението на целите за намаляване на изхвърляните от новите леки и лекотаварни автомобили парникови газове до 2030 г.. Целите вече бяха неофициално одобрени от министрите на ЕС,а сега бяха подкрепени и от Европарламента.

Така при производството на нови автомобили трябва да се постигне намаление на въглеродните емисии от леки коли с 37.5 на сто, докато предложението на ЕС беше за 30 процента  редукция.   Целта за свиване на СО2 емисиите е 31 процента.

Онези производители, чиито пуснати на пазара от 2030 г. автомобили не покриват тези изисквания, ще трябва да плащат такса за извънредно количество емисии, от.деляни във въздуха.

До 2023 г. Европейската комисия ще трябва да направи оценка дали тези стойности трябва да бъдат използвани за финансирането на справедлив преход към мобилност с нулеви емисии и за подпомагане придобиването на нови умения от работещите в автомобилния сектор

Новият закон изисква оценка на ниво ЕС на пълния жизнен цикъл на емисиите от автомобили. Комисията трябва също да прецени дали е необходима разработка на обща методология за оценка и единно докладване на данни най-късно до 2023 г. Ако се сметне за необходимо, трябва да бъде предложено законодателство.

От Европарламента коментира решението си с това, че транспортът е единственият сектор в ЕС, който не отбелязва значим спад на емисии на парникови газове от 1990 г. насам. Данни от Европейската агенция за околната среда сочат, че от всички видове транспорт в ЕС, пътният транспорт генерира най-големия дял на емисии на парникови газове (72.9% през 2016 г.) и е отговорен за около 20% от общия дял на емисиите на парникови газове в ЕС, посочва се в съобщението на Европарламента.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

3 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. анита хегерланд
    #3

    Айде глупости сега?! Процентът на новите коли, които покриват тези изисквания, е пренебрежимо малък и не решава целите на ЕС. Съществува много по-мащабна икономика "автомобили втора ръка", които засягат не само правителствата, шофьорите, но и съпътстващия сектор: сервизи, дилъри на коли и т.н. Милиони хора в ЕС ще останат без работа. Това разбира се няма да засегне останалите континенти.

  2. Коментарът е изтрит в 15:18 на 3 декември 2021 от автора.
    #2
  3. Dr. Web Browsing
    #1

    В ЕС знаят много добре, че са започнали в правилната посока, само да не е малко късно, след време ще сменят концепцията и ще заменят изцяло двг (като теглителна сила по пътищата) с електромобили, а след това ще натиснат и хайтека за да си направи и малко по-евтини, т.е. новите коли да са и по-достъпни, а не само за богаташи.

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.