Европа затяга нормата за изхвърляни от новите коли парникови газове

Европа затяга нормата за изхвърляни от новите коли парникови газове

Европейските депутати одобриха в сряда повишението на целите за намаляване на изхвърляните от новите леки и лекотаварни автомобили парникови газове до 2030 г.. Целите вече бяха неофициално одобрени от министрите на ЕС,а сега бяха подкрепени и от Европарламента.

Така при производството на нови автомобили трябва да се постигне намаление на въглеродните емисии от леки коли с 37.5 на сто, докато предложението на ЕС беше за 30 процента  редукция.   Целта за свиване на СО2 емисиите е 31 процента.

Онези производители, чиито пуснати на пазара от 2030 г. автомобили не покриват тези изисквания, ще трябва да плащат такса за извънредно количество емисии, от.деляни във въздуха.

До 2023 г. Европейската комисия ще трябва да направи оценка дали тези стойности трябва да бъдат използвани за финансирането на справедлив преход към мобилност с нулеви емисии и за подпомагане придобиването на нови умения от работещите в автомобилния сектор

Новият закон изисква оценка на ниво ЕС на пълния жизнен цикъл на емисиите от автомобили. Комисията трябва също да прецени дали е необходима разработка на обща методология за оценка и единно докладване на данни най-късно до 2023 г. Ако се сметне за необходимо, трябва да бъде предложено законодателство.

От Европарламента коментира решението си с това, че транспортът е единственият сектор в ЕС, който не отбелязва значим спад на емисии на парникови газове от 1990 г. насам. Данни от Европейската агенция за околната среда сочат, че от всички видове транспорт в ЕС, пътният транспорт генерира най-големия дял на емисии на парникови газове (72.9% през 2016 г.) и е отговорен за около 20% от общия дял на емисиите на парникови газове в ЕС, посочва се в съобщението на Европарламента.

Споделяне

Още по темата

Още от Европа