Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Европарламентът ще гласува пакета "Мобилност І" следващата седмица

1 коментар
Европарламентът ще гласува пакета "Мобилност І" следващата седмица

Европейският парламент (ЕП) ще гласува първия пакет "Мобилност" за товарните превози на 27 март. Това е съобщил председателят на ЕП Антонио Таняни на премиера Бойко Борисов в Брюксел, съобщи правителствената информационна служба.

Двамата са имали среща преди участието си в официалното откриване на изложбеното пространство "Атанас Буров" в Европейския парламент. На нея е бил обсъден въпросът с разглеждането на пакета "Мобилност" в Европейския парламент.

Таяни обяснил, че пакетът ще бъде разгледан в сряда по предложение на председателя на либералите в Европарламента Ги Верхофстад, за да бъде гласуван на предпоследната сесия на парламента за този мандат, идната седмица в Страсбург.

"Смятам, че това е в нарушение на правилника, защото за първи път в пленарната зала ще влезе текст, който е отхвърлен в транспортната комисия", казал Борисов. Неговото становище е, че решението за пакета "Мобилност" трябва да се вземе от следващия състав на ЕП.

Таяни казал, че е предложил отлагане на разглеждането на първия пакет "Мобилност", но председателите на групите на социалистите и либералите в ЕП гласували против. Таняни е от ЕНП.

Българските евродепутати ще положат всички усилия, заедно с колегите си от останалите държави, засегнати от мерките в пакета "Мобилност", да не се стига до гласуване в пленарната зала на ЕП, се казва в съобщението на правителствената информационна служба.

Пакетът "Мобилност" известен като плана "Макрон" предвижда на командированите шофьори да се заплаща според условията на страната, в която пътуват, седмичната им почивка да бъде извън шофьорската кабина, да се връщат в страната, където са базирани фирмите им най-малко веднъж на четири седмици, а превозвачите да правят минимум пет дни пауза между две серии каботажни превози в друга страна.

Срещу тези промени категорично се обявиха българските превозвачи. При гласуването в ресорната транспортна комисия в началото на годината те организираха протест в Брюксел. В него се включи и министърът на транспорта Росен Желязков.

В понеделник той се срещна с представители на транспортния бранш в София и ги увери, че България ще направи всичко възможно да не се стига до гласуване на пакета в зала.

В сряда, когато стана ясно, че пакетът "Мобилност І" е включен в предварителния дневен ред за сесията на ЕП на 25 – 28 март Росен Желязков призова българските евродепутати за общи действия с всички единомислещи държави членки по пакета "Мобилност I".

В писмото си до тях Желязков посочва, че защитата на българския транспортен сектор е национална кауза и е необходимо да бъдат мобилизирани всички ресурси за отстояването на националния интерес преди пленарното заседание на Европейския парламент.

България обаче не е в силна позиция по отлагане на пакета "Мобилност І", защото едва 8 страни от 28-те членки споделят българската позиция. В същото време Франция прави всичко възможно пакетът да бъде приет, още повече че белгийски и френски шофьори протестираха срещу отлагането на приемането на промените за по-добри условия на труд и заплащане.

 

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

1 коментар

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. анита хегерланд
    #1

    Как ЕС ще гарантира конкурентността на пазара си, като осигурява подходящи условия на големите компании, създава правила в бизнес, който трябва да е свободен?! Ако тези мерки се приемат, то международните компании ще придобият правото да определят цените в бранша, като оперират със своите превозвачи в различни страни?! Ако френска фирма обслужва няколко държави, то тя ще превземе пазара и ще определя стойността на услугата?!

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.