"Европейски пътища" ще ремонтира 31 км от пътя до Кръстова гора за 58 млн. лв.

За Кръстовден - 14 септември, участъкът до манастирския комплекс трябва да е готов

"Европейски пътища" ще ремонтира 31 км от пътя до Кръстова гора за 58 млн. лв.

Пловдивската фирма "Европейски пътища" ще ремонтира 31 км от третокласния път Югово - Лъки, по който се пътува до едно от най-светите за християните места в Родопите - Кръстова гора за 58 млн. лв.

За обекта не е имало търг, а е възложен на компанията, която е спечелила поръчката за пътното поддържане в област Пловдив, става ясно от съобщение на Агенция "Пътна инфраструктура" (АПИ).

Това е новият почин, по който АПИ работи по времето на третия мандат на премиера Бойко Борисов, когато обектите се финансират с пари от държавния бюджет, каквъто е и този случай.

Третокласният път Югово - Лъки е единствената пътна връзка на община Лъки с областния център Пловдив и е най-пряка връзка на областта с община Баните в Смолянска област.

По пътя ежедневно преминава тежкотоварен трафик от предприятията за добив и преработка на оловно-цинкова руда в района.

Изпълнението на проекта е разделено на два етапа. Първият започва в събота и обхваща около 14-километровата отсечката до Кръстова гора. На обекта ще се работи с пълна мобилизация като целта е предвидените дейности да завършат до 14 септември - Кръстовден, когато хиляди поклонници от цялата страна и туристи посещават манастирския комплекс "Покров на Пресвета Богородица" и "Св. Троица" в местността Кръстова гора, обещават от АПИ.

Във втория етап е останалата част от третокласния път и строителните дейности е предвидено да завършат до края на годината.

Проектът включва ремонт и усилване на съществуващата асфалтобетонова настилка, както и на съоръженията по трасето, укрепване и обезопасяване на скатовете, осигуряване на отводняване, обновяване на всички пътни принадлежности - ограничителни системи, знаци и хоризонтална маркировка.

Пътят е построен през 50-те години на миналия век. Преминава през тежък планински терен, с голям надлъжен наклон и в по-голямата си част е без необходимия габарит.

Споделяне
Още от Бизнес