Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Европейският парламент в защита права на пътниците във въздушния транспорт

0 коментара

Забавените или чакащи самолети пътници ще имат по високи шансове да получат обезщетение и авиокомпаниите ще получат ясни правила как да обработват пътнически оплаквания, според проект за закон, приет от Европейския парламент вчера, съобщи пресслужбата на ЕП в сряда.

"Правата на пътуващите с въздушен транспорт на практика засягат всеки гражданин на Европейския съюз. Това е като историята за Давид срещу Голиат, защото само 2 процента от пътниците, подали жалби срещу авиокомпания, получават обезщетение. Смятам че текстът, който гласувахме днес, намира разумен баланс между интересите на авиокомпаниите и правата на пътниците. Ние подобрихме защитата на потребителите, от една страна, като от друга позволихме гъвкавостта, която изисква индустрията", заяви докладчикът Жорж Бах (ЕНП, Люксембург).

Според проекта въздушните превозвачи трябва да разполагат с лица за контакт на летището, които да информират пътниците за техните права и процедурите за подаване на жалби, помощ, възстановяване на средства и пренасочване на полети. Пътниците могат да подават жалби с тяхна помощ, включително и в случай на изгубен или повреден багаж.

Когато има забавени полети, информация за новите разписания ще трябва да бъде предоставяна на пътниците не по-късно от 30 минути след часа на първоначално плануваното заминаване.

Пътниците с двупосочен билет не могат да бъдат спрени да използват билета за връщане, дори когато не са ползвали билета за отиване.

Пътниците трябва да бъдат информирани в началото на процеса на резервация относно позволения багаж за самолета. Позволените ръчни багажи ще бъдат увеличени така, че ще включват палто, чанта и една чанта за пазаруване от летището.

Ще се смята, че въздушните превозвачи, които не успеят да отговорят на жалба в рамките на 2 месеца, са приели оплакванията на пътника. Когато се позовават на "извънредни обстоятелства", за да не плащат обезщетение, превозвачите трябва да дадат на пътника пълно писмено обяснение. Новите правила предлагат изчерпателен списък на такива обстоятелства, които включват стачки, политически вълнения и непредвидени трудови спорове.

Въпреки това, при дългосрочни извънредни обстоятелства, като кризата с облака пепел от 2010 г., отговорността на въздушните превозвачи да плащат за настаняване на пътниците ще бъде ограничена до 5 нощувки.

За да не се стига до блокирани пътници когато даден въздушен превозвач фалира, Парламентът въвежда изисквания за превозвачите да разполагат с подходящи механизми за предотвратяване на подобни ситуации, като гаранционни фондове или застрахователни полици.

Националните органи следва да получат достатъчно правомощия да наказват въздушни превозвачи, които нарушават правата на пътниците. Те трябва да оценяват и докладите на компаниите за това как са помогнали на пътниците при забавяния или отмени на полети, се казва още в текста.

Съгласно процедурата за съвместно вземане на решения, Съветът може да приеме позицията на Парламента или да излезе със собствената позиция, за по-нататъшно обсъждане с ЕП.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

0 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.