Европейското корабостроене е в най-голямата криза от 30 години насам

Европейската комисия съобщи днес, че европейското корабостроене е в най-сериозната криза от 30 години насам и вината за това отчасти е на конкуренцията от страна на евтините южнокорейски съдове, предаде ДПА. "Това е най-голямата криза в сектора от 70-те години насам," каза представител на комисията и добави, че всички корабостроителници в съюза се сблъскват със затруднения и поръчките за нови кораби се очаква да секнат догодина.

Поръчките за нови кораби в световен мащаб са с 12 процента по-малко в сравнение с 2001 г., отбелязва ДПА. В ЕС, където производството все повече се съсредоточава върху пътнически кораби, положението е много по-лошо, се казва в доклад на комисията.

Поръчките за строеж на кораби в ЕС са намалели с 50 процента през 2002 г. в сравнение с 2001 г. и със 70 на сто в сравнение с 2000 г. Най-силно засегнато от намаляването на поръчките е строителството на контейнеровози и на пътнически кораби, но и производството на танкери за превоз на петрол, на химикали и на втечнен природен газ също страда от намалялото търсене.

Вследствие на това намаляват цените на новите кораби, се казва в доклада. Отчасти това се дължи и на продължаващата нелоялна конкуренция от страна на Южна Корея. Южнокорейските кораби се предлагат за продажба на цени, "които изглежда не покриват изцяло производствените рабходи," предупреждава комисията. Тя вече е внесла оплакване по въпроса в Световната търговска организация в Женева.

По БТА

Още от Бизнес

Какво би означавало отпадането на мониторинга на Европейската комисия?