Европейците плащат фитнес за кучета, субсидии за шведския крал, лимузини

Фитнес за кучета, субсидии за шведския крал, скъпи лимузини за евродепутатите, изследователски център за хип-хоп танци.. Това са само част от топ 50 на най-екстравагантните и глупави проекти, за които се харчат пари от европейския бюджет, събрани от британската неправителствена организация Open Europe.

"Европейският бюджет е ирационален, изключително сложен и безнадеждно остарял", коментира директорът на Open Europe Мац Першон.

Така например за фитнеса на кучета са похарчени 411 000 евро, като целта на проекта е "да подобри техния стил и стандарт на живот". Фитнесът е част от рехабилитационен център за хидротерапия за домашни любимци в Унгария. Той е финансиран по програмата за развитие на селските региони.

Около 1.6 милиона евро от преките земеделски субсидии са дадени за ниви и ферми, собственост или арендувани от шведския крал Карл XVI Густав. Шведски рибари пък получили 500 000 евро, за да предадат за скрап кораба си и така да се намали уловът на застрашени видове. Вместо да се откажат от риболова обаче, двамата рибари си купили нов плавателен съд.

50 хиляди евро са дадени за изследователски център за хип-хоп танци във Франция, а 57 хиляди - за европейски джойстик оркестър, изпълняващ музика, правена с геймърското устройство. 2.7 млн. евро са отишли за създаване на 3D версия на виртуален тур на средиземноморските острови.

Евродепутатите пък са похарчили 5.25 млн. евро за нови лимузини, с които да се движат из сравнително малкия Страсбург, в който заседават веднъж месечно. Според изчисленията на Open Europe придвижването на евродепутатите между двете седалища на парламента в Брюксел и в Страсбург струва на данъкоплатците отделно 200 милиона евро годишно.

Голф игрище с два хотела за 900 000 евро от фонда за регионално развитие пък трябвало да създаде заетост в район с висока безработица. Проектът осигурил работа едва на 18 души. Сред гостите на голф клуба, членството в който струва 1100 евро годишно, е германският канцлер Ангела Меркел.

София също присъства в класацията с коктейл в прослава на Европа, организиран на 9 май, но подобни мероприятия са се провели в още няколко столици, като общо са били похарчени 44 000 евро.

7.5 милиона евро са похарчени за реклама на еврофинансирането от регионалните власти в испанската провинция Андалусия. В плана на кампанията са включени 596 телевизионни, 126 радио- и 40 печатни реклами. Например в прогнозата за времето на местен телевизионен канал слънцето било заменено от 12-те звезди от европейския флаг.

16 000 евро от бюджета на ЕС и 24 000 евро от австрийското правителство са били похарчени за подобряване на емоционалната връзка с природата на тиролските фермери. Целта е била чрез разговори земеделците да осъзнаят връзката си с природата и да разбират по-добре емоционалното си отношение към земята, за да преодолеят доминиращите си рационално-икономически мотиви.

172 млн. евро са дадени за стимулиране на изучаването на чужди езици в интернет по оригинален метод чрез плуване във виртуални басейни. Програмата е действала около 9 години. Победителите са гледали на живо плувните финали на Олимпиадата в Пекин. Освен онлайн проектът е развиван и чрез информационни щандове на големи плувни състезания, за да се даде възможност на спортистите да усъвършенстват езиковите си познания и така да улеснят общуването помежду си.

Споделяне

Още от Европа