Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Европлащания за “Тракия” - за Нова година

Министри си противоречат ще ни глоби ли ЕК заради магистрала “Люлин”

10 коментара
Европлащания за “Тракия” - за Нова година

Година и пет месеца след началото на проекта България все още не е получила и цент от т. нар. междинни плащания за магистрала “Тракия”, но това щяло да стане до края на годината. Това обясни пред Mediapool регионалният министър Лиляна Павлова в сряда, помолена да коментира слуховете, че ЕК ни отказва пари за “Струма” и “Тракия”.

Позовавайки се на “отлично осведомен източник, работещ с ЕК”, столичен вестник твърди, че изхарчените 600 млн. лева от резерва за инфраструктурни проекти няма да бъдат възстановени от Брюксел, като мотивите за подобно решение не стават ясни от публикацията. “Дори и на нас ни звучи недостоверно тази информация”, коментира пред Mediapool темата депутатът от Коалиция за България и бивш транспортен министър Петър Мутафчиев.

Изграждането на “Тракия” (проектът е за 481.4 млн. лева с ДДС) се плаща с авансите, преведени от Брюксел, както и с пари от фискалния резерв на правителството, каза Павлова. Няма как да ни откажат финансиране, тъй като още не сме заявили същинските (междинните) плащания по проекта, обясни тя. Това щяло да стане този месец, а ЕК има срок от три месеца, в който да възстанови разходите на държавата. Плащания се заявяват три пъти годишно, като едната дата е през октомври, каза Павлова, но не обясни защо досега не са пращани сертификати за извършената работа по магистралата. Информацията, че плащанията за "Тракия" не са спирани, защото просто не са тръгвали, бе потвърдена пред Mediapool от Тон Ван Лиероп, говорител на дирекцията за регионална политика в ЕК.

Пълната документация за магистрала “Струма” (т.нар. апликационна форма) все още не е одобрена от ЕК, затова няма как да искаме пари за този проект, за изграждането ще използваме отново авансите от ЕК и пари от бюджета, каза още Павлова. Първа копка на отсечката от “Струма” Долна Диканя – Дупница (17 км) бе направена на 3 октомври. Участъкът струва 58.5 млн. лева.

Категорично няма индикации от ЕК за проблеми с проекта за магистрала 'Тракия”, заявиха от Министерство на транспорта и от кабинета на министъра по еврофондовете Томислав Дончев.

И въпреки че по въпроса с “Тракия” и “Струма” министрите бяха единодушни, оказа се, че за магистрала “Люлин” нещата стоят по друг начин. В средата на юли стана ясно, че проверка на Европейската сметна палата на проекта за “Люлин” е установила необосновано оскъпяване на строителството, подмяна на първоначалните проекти и други нарушения. От Брюксел се канеха да глобят страната с 20% от стойността на европейското финансиране за магистралата (111 337 500 евро), но пътната агенция изпрати своите аргументи за промяната на проекта и за увеличението на цената, като очакваше глобата да отпадне.

Окончателният доклад на европейската сметна палата е готов, няма предложение за финансова или друга корекция за “Люлин”, заяви пред Mediapool министърът по еврофондовете Томислав Дончев. На друго мнение беше колежката му Лиляна Павлова, която заяви в сряда след заседанието на Министерски съвет, че “все още не е готово окончателното становище на ЕК за изпълнението на проекта за “Люлин”, не знаем дали ще има глоба”.

Дончев припомни, че се води досъдебно производство срещу неизвестен извършител заради непозволено препроектиране на магистралата и не се знае какви ще са резултатите от разследването на българските институции.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

10 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. Анонимен
    #10

    Е, тогава защо прекратиха, по заповед на този нагъл и арогантен палячо Плевнелиев, договора на СТРОЛ-СКЛ? Сега става точно това, което те написаха в доклада си- че теренът не става -сега има търг за стабилизиране на терена и че администрацията не е в състояние да подготви документи за верифициране на разходите, които да се възстановят. Този наглец, който сега се прави на обединител ги оплю с помощта на раболепните медии, а неговият ибрикчия, некомпетентния селски тарикат Московски им прекрати договора, за да може сега да си прави далаверите с малки поръчки за същата дейност и да се пишат доклади, които нямат нищо общо с доклади за верифициране на разходите.

  2. Анонимен
    #9

    онзи палячо Плевнелиев, лъжеше, че всичко е наред. сега постепенно става ясно, че досега не са осигурили 1 лв. европейско финансиране и всичко е предизборна пушилка. Павлова е много по коректна и конкретна.

  3. Анонимен
    #8

    Ето малко истински новини, които журналистите от "Медиапул" са проспали. Обичам ги!

    Гласът на правителството на Иван Костов Михаил Михайлов е бил агент Пешко и е работил за VI управление на ДС. Това съобщи вчера комисията по досиетата.

    Елитът на европейската десница идва в България. На 13 и 14 октомври в София ще заседава политическото бюро на ЕНП в Европейския парламент.Лично шефът на Европейската комисия Жозе Мануел Барозу ще вземе участие във форума на тема “Повече и по-добра Европа е отговорът

  4. Анонимен
    #7

    ЕВРОПЛАЩАНИЯ ЗА ТРОЙНАТА КОАЛИЦИЯ ЛИ ??? ???
    ЧЕ ТЯ СТАНА ЧЕТВОРНА: - ГЕРБ, БСП, ДПС и НДСВ !!!

    ДОКАЗАТЕЛСТВО: АКТИВИСТИ НА БСП ПОВДИГНАХА ВЪПРОСА ЗА НЕКАЧЕСТВЕНАТА СГУРИЯ ОТ РУДНИЦИ, КОЯТО Е ПОДЛОЖЕНА ПОД МАГИСТРАЛАТА КРАЙ СТАРА ЗАГОРА, НО СИ ТРАЙКАТ ЗА СЪЩАТА СГУРИЯ, КОЯТО Е ПОСТЛАНА ПОД МАГИСТРАЛА Люлин, КОЯТО СЛЕД ВРЕМЕ СЕ СЛЯГА И МАГИСТРАЛАТА ПРОПАДА.
    ОТ Люлин СТАРТИРА ЧЕТВОРНАТА КОАЛИЦИЯ - С ДАЛАВЕРИ НА ЧЕТИРИ РЪЦЕ !!!
    ЦЕНАТА НА ТРАЙКАНЕТО ЗА ВСИЧКИ (И ЗА ГЕРБ) Е В ОБЛАГАТА ОТ РАЗЛИКАТА В

  5. Анонимен
    #6

    Не само , че няма да има плащания от ЕС , но и ще стартира програма за връщане на пари по различни програми , а в МРРБ още по времето на "плезльо" и сега още повече цари пълно БЕЗХАБЕРИЕ и НЕГРАМОТНОСТ . Особено сегашната безлика ФЛЬОРЦА , КОЛКОТО ПО БЪРЗО ГРОБ ПРЕМИНЕ В НЕБИТИЕТО , ТОЛКОВА ПО БЪРЗО БЪЛГАРИЯ ЩЕ ЖИВНЕ ...

  6. Анонимен
    #5

    ЕВРОПЛАЩАНИЯ НА ГЕРБ СА РАВНИ НА ТОВА ДА ПОЛУЧИШ ОТ УМРЯЛ ПИСМО

  7. Анонимен
    #4

    Очаква се ЕС да откаже възстановяване средствата за магистралата и също така да посъветва правителството на Р България да ограничи месечните пенсии до 50(петдесет) лева на пенсионер и максималното трудово възнаграждение на държавните служители до 150 (сто и петдесет) лева на служител, за да може правителството на Р България да си възстанови средствата похарчени от бюджет 2011 за изграждането на магистралата.

  8. Анонимен
    #3

    Магистрала "Тракия" струва 481.4 млн. лева с ДДС, а "Цанков камък" един милиард лева. Боже, Боже! Никога повече тройна коалиция! Нито заедно, нито поотделно!

  9. Анонимен
    #2

    Неизвестният извършител заради непозволено препроектиране на магистралата е ИЗВЕСТЕН НА ЦЕЛОКУПНИЯ БЪЛГАРСКИ НАРОД - ..... ....... . Цв.Цв. с Монито и целия състав на тази банда начело на държавата! Има ли още неразбрали нещо за ..... ....... и неговите лъжи!

  10. мила
    #1

    тези на луди ни направиха.поне еднакво да лъжат.капка уважение нямат към хората.строят магистрали милиционерите,ушите ни проглушиха.пък то-всичко от резерва.като свърши и той боко да вади от джоба си.и без това все повтаря,че той строи.

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.