Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Eвропроекти в туризма, изтичащи догодина, още не са започнали

17 коментара
Eвропроекти в туризма, изтичащи догодина, още не са започнали

Още няма избрани изпълнители по нито един от шестте европроекта за развитие на туризма за общо 40 млн. лв, които бяха одобрени през декември 2008 г. и трябва да приключат през 2010 г. Това стана ясно в четвъртък при подписването на нови три проекта за сектора, финансирани от Оперативната програма “Регионално развитие“ (ОПРР), единият от които е за изработване на ново рекламно лого на страната ни, което ще популяризира българските курорти вместо сегашната стилизирана роза в червено и оранжево.

Шестте проекта от миналата година са за телевизионна реклама на туризма ни в чужбина, изработване на маркетингова стратегия и рекламни материали, които бяха посрещнати с възторг от бранша, тъй като дотогава парите за реклама на туристическата индустрия възлизаха на 6 млн. лв. годишно. Рекламните проекти трябваше да достигнат аудитория от 310 млн. души и да увеличат приходите за отрасъла с 50 млн. евро.

Девет месеца по-късно се оказва, че по проекта за маркетингова стратегия дори не е обявена обществена поръчка за избор на изпълнител, а за останалите пет проекта процедирате са на различен етап на провеждането им, въпреки че шефката на бившата Държавна агенция по туризъм Анелия Крушкова бе обещала процедурите да са факт още в края на миналата година.

Ако до края на 2009 г. все пак бъдат избрани изпълнители, то агенцията по туризъм, която вече е на подчинение на Министерството на икономиката, енергетиката и туризма, ще има по-малко от година за усвояването на средствата.

Новите три проекта са за 4 млн. лв., като най-много пари – близо 3 млн. лв., са предвидени за изработване на ново лого на страната ни, което да замени изработения преди пет години пак с пари от Европейския съюз знак със стилизираната роза. За него бяха платени 240 хил. лв. по комуникационната стратегия за присъединяване към ЕС. Розата беше част от проекта "Промоция България", по който се направи още слоган и цялостна концепция за реклама на туристическия бранш.

Сега от управителния орган на ОПРР обясниха, че измислянето на ново лого е само един от компонентите на новия проект, който предвижда още създаването на база данни на туристическите обекти в страната и снимков материал. Сред другите проекти са създаването на мрежа от информационни центрове за туристите и за устойчиво развитие на туристическите предприятия, което не стана ясно точно как ще се постигне.

Проектите бяха подписани от Крушкова, независимо че момента на преобразуване на агенцията по туризъм нейната легитимност е малко спорна, тъй като се очаква смяната ѝ, но от ОПРР се съгласили с това, за да не се бавят проектите.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

17 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. благодарение
    #18

    на различни езици, тази ценна информация вече пътува по света !!!

  2. Pl. Bozardjiiski
    #17

    nai- nekadarnata ministerka na Bulgaria ot 681 godina dosega

  3. художник
    #16

    Шулева е Клаудия Шифър...

  4. pojasnenie
    #15

    Rozata ne e "sterilizirana", a e "stilizirana".....no tova sa neshta, koito ne vseki mozhe da razabere!

  5. ипс
    #14

    Не, не - правилно са го написали "стерилизирана" е тази роза, не е стилизирана.

  6. ...
    #13

    prilicha mnogo na izpolzvan oranjev prezervativ.

  7. художник до
    #12

    говорим за термини тук, а колкото до образа, той е много далече от "стилизиране", по-скоро ми прилича на червеното слънце, пържило България вече 65 години...

  8. може ли някой
    #11

    устремена към дясно?!?!?!?!

  9. ще се
    #10

    няма пак да има !БГ - преуспели...

  10. Маркетолог
    #9

    Ами след като са предвидили за реклама 4 милиона, 3 от които за нова картинка, какво очакваш?

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.