Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Евростат “пусна” концесията на автомагистрала “Тракия”

49 коментара
Евростат “пусна” концесията на автомагистрала “Тракия”

Статистическият департамент на Европейската комисия Евростат не е открил неправомерна държавна помощ в предоставения от България концесионен договор за магистралната отсечка от Калотина до Бургас, съобщи в петък премиерът Сергей Станишев. Той преряза лентата на близо 24-километровия участък между Оризово и Стара Загора.

Становището на Евростат е получено във финансовото министерство още в края на септември. Според европейската статистическа агенция рисковете в договора са правилно разпределени, така както са разписани в европейските стандарти. Строителният риск и рискът за наличност се поемат изцяло от концесионера. Трите португалски и двете български фирми - “МСФ”(MSF), “Групо Лена” (Grupo Lena),“Сомаг” (Somague), “Автомагистрали” и “Техноекспортстрой” ще носят пълната отговорност за организацията и безопасното извършване на строителните дейности. Рискът за търсенето на услугата, т.е. възможността транспортните средства, които ще минават по магистралната отсечка, да намалеят под определената в договора норма – 13 хиляди автомобила на денонощие, ще се поделя между държавата и дружеството концесионер “Магистрала Тракия” АД. При драстично намаление на трафика по платената отсечка държавата ще компенсира недостига на концесионерите, докато те погасят заема за строителството на пътя, а не до изтичане на концесионния договор.

Министърът на регионалното развитие и благоустройството Асен Гагаузов уточни, че в тримесечен срок от влизане в сила на концесионния договор, “Магистрала Тракия” трябва да осигури финансирането на строителството.

Едуардо Коинбра, представител на португалските компании в дружеството концесионер, коментира, че ще продължат по реализацията на проекта след полученото положително становище от Евростат.

Според запознати, въпросът с осигуряването на банки, които да се съгласят да финансират магистралата без държавни гаранции, е много сериозен. В началото на май агенция  “Томсън файненшъл” обяви, че португалската банка “Банко Ешпирито Санто” (Banco Espirito Santo SA) и швейцарската  “Ю Би Ес” (UBS AG) ще финансират строителството на пътя. Защото едната банка партньор при първото подписване на концесионния договор от правителството на НДСВ - “Креди Суис” (Credit Suisse), по все още неофициална информация се е отказала да участва при променените параметри на договора.

През изминалата седмица двете банки “Ю Би Ес” и “Креди Суис” обявиха, че са сериозно засегнати от световната ипотечна криза.

анкета

Вие ни познавате. Нека го направим взаимно!

Отделете няколко минути за анкетата и ни помогнете да сме ви по-полезни.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

49 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. STEFAN D-R D TCHOLAKOV-s
    #51

    За Чоли - Кажи Сидеров, защо погуби Пиппи (Pippi), Posted by: Karutzar Date: October 3, 2007 04:46PM http://karutzar.blogspot.com/Много грехове лежат на съвестта ти Сидеров. Много. Естествено, че е политическа поръчка инцидента. Кажи Сидеров, защо погуби Пиппи (Pippi), как го предаде на шалом айлехем и Моссад ? И как Пиппи се озова в база на Моссад в турската част на Кипър? Защо върху него се правят психотронни експерименти от Золотов и сие ? Само защото Пиппи критикува твоята антиеврейска (но не

  2. гошко
    #50

    Ще дойде ден и на лайнарите, които съсипаха и продължават да съсипват България и българите, ще им късат ужасно дълго време крадливите гъзове по затворите...И никакви марионетни ВСС-та и други подобни няма да ги спасят. Слузестият гол охлюф Сергей, понеже е по комсомолски ужасно тъп, въобще не си дава сметка какъв си го нахаква ежедневно. Това украино еврейско недоносче и смрадливата, и много крадлива камарила на така наречената тройна коалиция ще падне от власт през зимата и тогава за тая публика

  3. евро
    #49

    Сомаг", "МСФ" и "Лена". Името на "Сомаг" нашумя напоследък в скандал, че е финансирала незаконно партията на шефа на ЕК Жозе Барозу при местните избори в Португалия през 2001 г. Именно ведомството на Барозу разглежда всички жалби за концесията на родния аутобан. "Сомаг" е част от испанската група "Сасир Вайерхермосо", в която се твърди, че има акции царският син принц Кирил. България ще загуби над 15 милиарда евро от сделката за концесията на автомагистрала "Тракия", твърдят експерти. Според тях договорът не е изгоден за българската страна.-

  4. ЩЕ ПЛАЩАМЕ
    #48

    ДА ЩЕ ПЛАЩАМЕ АКО НЯМА ТРАФИК! КАЗА ГО В ПРАВ ТЕКСТ ПРЕМИЕРА СЕР-ГЕЙ ЯКОБ СТАНИШЕВ!

  5. евро
    #47

    печатна грешка в 14:45

  6. Az
    #46

    ne e viarno. Vav Ispania magistrali sasto se plastate. Za4to govoris glupusti i lajes?

  7. zatowa
    #45

    zashtoto mi plashtat i shte mi platqt oshte kato doidem na wlast - taka mi obeshtaha

  8. Голем прът
    #43

    Няма никакво одобрение. Резултат ще има в края на годината и то сигурно отрицателен.

  9. евро
    #42

    печатна грешка в 15:37

  10. евро
    #41

    печатна грешка в 11:13

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.