Цените, по които се проведоха тръжните процедури за дострояването на автомагистрала “Тракия“, не са тези, на които би могло да се направи магистрала с необходимото качество. Това заяви в неделя пред БНР доскорошния председател на бранщовата камара “Пътища“ Румен Йовчев.
Неслучайно пътната агенция в документациите на търговете е определила цени от 3 млн. евро за километър. Малко е сериозна разликата между 3 млн. и 2 млн. евро, за да казваме, че всичко е наред, коментира Йовчев сегашните средни цени в лотовете, за които бяха избрани изпълнители и за някои стартираха строежите.
Има опасност да се получи потъване в последния участък на магистралата по отсечката от магистрала "Тракия" Оризово - Стара Загора, заради увеличаване дълбочината на коловозите, предупреди Йовчев.
Дострояването на магистралата в участъка Стара Загора-Бургас бе разделено на лотове. Тръгове са проведени за три от тях – отсечките от Стара Загора до Нова Загова, от Нова Загора до Ямбол и от Ямбол до Карнобат.
Лот 2 бе спечелен от “Трейс“ с цена от 2.2 млн. евро за км с ДДС, в надпреварата за лот 3 победи гръцката “Актор“ с цена от 1.9 млн. евро/км с ДДС, а лот 4 ще се изгражда от обединение на фирми на “Холдинг Пътища“ срещу 2.18 млн. евро/км с ДДС.
Според Йовчев още преди години реалната цена за дострояването на магистралата е била между 2.5 и 3 млн. евро за километър.
Представителят на бранша определи като изключително важно намерението на Министерството на регионалното развитие и благоустройството да осигури необходимите 60 млн. лв. за допълване на финансирането от Световната банка и Европейската инвестиционна банка по програмата “Транзитни пътища V“. Преди месеци Агенция “Пътна инфраструктура“ блокира ремонта на 2 хил. км второкласни и третокласни пътища .
Миналата седмица регионалният министър Росен Плевнелиев пък заяви, че от септември в цялата страна всеки втори ден ще се правят първи копки на различни пътни обекти именно от тези класове, благодарение на ускоряването на Оперативна програма "Регионално развитие".
Йовчев коментира още, че множество пътища в страната са кръпка до кръпка и се нуждаят от съществен и качествен ремонт, за което са нужни пари.
Той припомни, че преди време съществуваше специален фонд “Пътища“, в който влизаха част от акцизите от продажби на автомобили, екотаксите за превозните средства и част от глобите, налагани на нарушителите на Закона за движение по пътищата. Тогава се акумулираха средства от порядъка на 1 млрд. лв., което е една внушителна сума и осигурява едно по-нормално поддържане и рехабилитация на пътната инфраструктура, коментира Йовчев.
За честна и независима журналистика
Подкрепете Mediapool.bg с 5€, за да разчитате и занапред на независима, професионална и честна информационно-аналитична медия.
32 коментара
Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.
Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.
Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg
Прочетете нашите правила за участие във форумите.
За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.
ЧЕ КОЕ Е КАЧЕСТВЕНО ПРИ НАС?! /БЕЗ КРАЖБИТЕ/
Представителят на бранша е представител на една от фирмите, които ще строят Лот 4. Щом от сега започна с тези коментари и пазарлъци- ясно е каква е цената, която са дали и защо са я дали такава. В тази държава постоянно крадеца вика дръжте крадеца! Аман!
Мойто мнение е , че червеният плазмодий плаче за милиончето на километър , което ПАРТИЯТА - МАЙКА гушкаше. Изобщо не му пука за качеството, а за сухото.
То така е нагласено. Преди хем скъпо, хем бавно, хем некачествево.
Васил Божков много го търпи този "експерт" с комунистическо мислене.В най-скоро време Йовчев ще получава единствено обезщетението си за безработен от НОИ.Толкоз!
Комунистическата демагогия и шантаж нямат край!!!Всеки проект (независимо от това дали е за магистрали, сгради, софтуер, услуги и т.н.) има три основни цели – реализация в бюджет, за определено време и на изискуемото от клиента (или от съответния стандарт) качество.Качество: Техническото задание в тръжната документация дефинира категорично и недвусмислено качеството на реализация. Това техническо задание (проекта на магистралата) само по себе си е било изготвено въз основа на друга обществена поръчка. …
Т.е. от финансова гледна точка, необходимите средства за реализиране на магистралата на заложеното качество в проекта е известно за всички кандидати!Време: Доколкото ми е известно, в конкретния случай времето също е фиксирано. Тъй като сроковете са доста съкратени, всеки кандидат трябва сам да прецени до каква степен тези срокове оскъпяват реализацията - какви ресурси, от къде, на каква цена, по-скъпо ли е ако е спешно и т.н.Бюджет: Разходи за реализация + печалба = предлагана цена. Разходи: тук всеки кандидат оптимизира процеса на реализация, бази, избира подизпълнители, доставчици, риск и т.н. като се опитва да постигне възможно най-ниска цена (но не забравяйте - цена при дефинираното качество в техническото задание!!!)Печалба: Кандидатът сам я определя...голяма печалба -> по-малка вероятност да спечели; малка печалба -> по-голяма вероятност да спечели!Възможно е компаниите спечелили ЛОТ-ове по „Тракия” да не са направили правилни изчисления. Но тук трябва да бъде силната рака на държавата - контрол на качество и време....ако не - неустойки!!!А колко беше лесно преди – буташ под масата на правилния човек, даваш нереалистично ниска цена, като в другата ръка вече държиш анекси за суми с пъти повече от първоначално заложените... Защо да се затормозяваш със сметки, риск и т.н.Та за това ги боли!!!
дето щеше да строи много качествено.сигурно от "бранша" имат предвид нея като говорият за "разликата между 3 млн. и 2 млн. евро" ?
ниската цена е заради това че нега комисионната която фирмите спечелили търга ще дават единственно и само на г-н бойко борисов а не на разни чиновници и няколко партиипросто мутрата централизира държавата и за да стане нещо само той разрешава и тай взема рушвета
Това е БулгарМутростан!
За сведение на пишещите умници,този червей не е при Божков и не е шеф на Камарата, т.е. е безработен и представлява само себе си.