Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Евтината магистрала “Тракия“ ще е некачествена

32 коментара
Евтината магистрала “Тракия“ ще е некачествена

Цените, по които се проведоха тръжните процедури за дострояването на автомагистрала “Тракия“, не са тези, на които би могло да се направи магистрала с необходимото качество. Това заяви в неделя пред БНР доскорошния председател на бранщовата камара “Пътища“ Румен Йовчев.

Неслучайно пътната агенция в документациите на търговете е определила цени от 3 млн. евро за километър. Малко е сериозна разликата между 3 млн. и 2 млн. евро, за да казваме, че всичко е наред, коментира Йовчев сегашните средни цени в лотовете, за които бяха избрани изпълнители и за някои стартираха строежите.

Има опасност да се получи потъване в последния участък на магистралата по отсечката от магистрала "Тракия" Оризово - Стара Загора, заради увеличаване дълбочината на коловозите, предупреди Йовчев.

Дострояването на магистралата в участъка Стара Загора-Бургас бе разделено на лотове. Тръгове са проведени за три от тях – отсечките от Стара Загора до Нова Загова, от Нова Загора до Ямбол и от Ямбол до Карнобат.

Лот 2 бе спечелен от “Трейс“ с цена от 2.2 млн. евро за км с ДДС, в надпреварата за лот 3 победи гръцката “Актор“ с цена от 1.9 млн. евро/км с ДДС, а лот 4 ще се изгражда от обединение на фирми на “Холдинг Пътища“ срещу 2.18 млн. евро/км с ДДС.

Според Йовчев още преди години реалната цена за дострояването на магистралата е била между 2.5 и 3 млн. евро за километър.

Представителят на бранша определи като изключително важно намерението на Министерството на регионалното развитие и благоустройството да осигури необходимите 60 млн. лв. за допълване на финансирането от Световната банка и Европейската инвестиционна банка по програмата “Транзитни пътища V“. Преди месеци Агенция “Пътна инфраструктура“ блокира ремонта на 2 хил. км второкласни и третокласни пътища .

Миналата седмица регионалният министър Росен Плевнелиев пък заяви, че от септември в цялата страна всеки втори ден ще се правят първи копки на различни пътни обекти именно от тези класове, благодарение на ускоряването на Оперативна програма "Регионално развитие".

Йовчев коментира още, че множество пътища в страната са кръпка до кръпка и се нуждаят от съществен и качествен ремонт, за което са нужни пари.

Той припомни, че преди време съществуваше специален фонд “Пътища“, в който влизаха част от акцизите от продажби на автомобили, екотаксите за превозните средства и част от глобите, налагани на нарушителите на Закона за движение по пътищата. Тогава се акумулираха средства от порядъка на 1 млрд. лв., което е една внушителна сума и осигурява едно по-нормално поддържане и рехабилитация на пътната инфраструктура, коментира Йовчев.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

32 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. ВЛАК GT
    #35

    ЧЕ КОЕ Е КАЧЕСТВЕНО ПРИ НАС?! /БЕЗ КРАЖБИТЕ/

  2. наблюдател 1
    #34

    Представителят на бранша е представител на една от фирмите, които ще строят Лот 4. Щом от сега започна с тези коментари и пазарлъци- ясно е каква е цената, която са дали и защо са я дали такава. В тази държава постоянно крадеца вика дръжте крадеца! Аман!

  3. im
    #33

    Мойто мнение е , че червеният плазмодий плаче за милиончето на километър , което ПАРТИЯТА - МАЙКА гушкаше. Изобщо не му пука за качеството, а за сухото.

  4. Попадия Геновева
    #32

    То така е нагласено. Преди хем скъпо, хем бавно, хем некачествево.

  5. 100 %
    #31

    Васил Божков много го търпи този "експерт" с комунистическо мислене.В най-скоро време Йовчев ще получава единствено обезщетението си за безработен от НОИ.Толкоз!

  6. Петров
    #30

    Комунистическата демагогия и шантаж нямат край!!!Всеки проект (независимо от това дали е за магистрали, сгради, софтуер, услуги и т.н.) има три основни цели – реализация в бюджет, за определено време и на изискуемото от клиента (или от съответния стандарт) качество.Качество: Техническото задание в тръжната документация дефинира категорично и недвусмислено качеството на реализация. Това техническо задание (проекта на магистралата) само по себе си е било изготвено въз основа на друга обществена поръчка.

  7. читател
    #28

    дето щеше да строи много качествено.сигурно от "бранша" имат предвид нея като говорият за "разликата между 3 млн. и 2 млн. евро" ?

  8. сметката
    #27

    ниската цена е заради това че нега комисионната която фирмите спечелили търга ще дават единственно и само на г-н бойко борисов а не на разни чиновници и няколко партиипросто мутрата централизира държавата и за да стане нещо само той разрешава и тай взема рушвета

  9. ОТК
    #26

    Това е БулгарМутростан!

  10. знаещ
    #25

    За сведение на пишещите умници,този червей не е при Божков и не е шеф на Камарата, т.е. е безработен и представлява само себе си.

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.