Facebook и Apple значително са увеличили разходите за лобизъм

Facebook и Apple значително са увеличили разходите за лобизъм в САЩ през третото тримесечие на 2013 г., става ясно от данните на двете компании, цитирани от Consumer Watchdog.

Facebook е изхарчил за лобисти 1.4 млн. долара, което с 47% повече от аналогичните разходи за миналата година. От юли до септември 2012 г. социалната мрежа е платила за такива услуги 980 хил. долара.

Apple държи първенство по динамика в ръста на разходите за лобисти. В сравнение с третото тримесечие на 2012 г. те са нараснали със 111 процента и достигат 960 хил. долара.

Абсолютен лидер в това отношение обаче е Google. От юли до септември т.г. компанията е платила 3.4 млн. долара за лобисти. Тази сума обаче е с 21% по-малко от изхарченото миналата година по същото време, когато компанията защитаваше интересите си пред Федералната търговска комисия.

Microsoft е увеличил отчисленията за лобизъм с 20% - до 2.2 млн. долара.

Сред телекомуникационните компании най-много за лобизъм е плащала AT&T- 4.3 млн. долара, следвана от Verizon – 3.04 млн. долара.

Неправителствените и стопански организации в САЩ са длъжни да разкриват своите разходи за лобистка дейност, като предоставят данни в Камарата на представителите на Конгреса, които са публично достъпни. Сред тези организации най-големи плащания за лобизъм отчита Търговската палата на САЩ – над 16 млн. долара.

Споделяне

Още от Бизнес

Одобрявате ли решението за частичен локдаун?