Само ден, след като обяви, че стои зад корекциите, във вторник вечерта компанията съобщи на своите 175 млн. потребители, че се отказва от новата политика и се връща към предишните условия.
"През последните два дни получихме много въпроси и коментари за актуализираните условия и какво те означават за хората и тяхната информация", се казва в изявлението, което направи в своя блог изпълнителният директор на Facebook Марк Зукърбърг.
"Заради отзвука, който получаваме, ние решихме да се върнем към нашите предишни Правила за ползване, докато не разрешим проблемите, които повдигат хората", написа той.
Facebook се опита да прокара нови клаузи, според които може да използва личната информация на потребителите си дори и след като те са изтрили своите профили в мрежата.
Условията за ползване бяха променени преди две седмици. От тях беше изтрита възможността потребителите перманентно да премахват своето съдържание по всяко време. Освен това се появи и клауза, че Facebook ще може да се разпорежда с него дори след терминирането на даден профил.
Първоначално Марк Зукърбърг защити промените, като обясни, че хората все още контролират своето съдържание, но всичко споделено от тях под формата на линкове, видео от мрежата или коментари в чужди профили остава константно.
В новото му изявление се посочва, че компанията ще продължи да работи по "съществена ревизия" на правилата и ще даде на потребителите на Facebook възможност да участват в този процес като изразяват своите мнения в групата на сайта "Facebook Bill of Rights and Responsibilities."
Информацията за промяната на Условията на ползване остана неразгласена преди края на миналата седмица, когато блогът Consumerist ги цитира и даде следната интерпретация: "Всичко, което потребителят качи във Facebook, може да бъде използвано от Facebook по начин, който компанията сметне за добър – завинаги и без значение от последващите действия и желания на потребителя“.
За кратко време тази информация бе видяна от над 300 000 души и предизвика масов изблик на недоволство, нападки и въпроси към компанията, в повечето от които присъстваше предупреждението "Facebook те притежава!“
Това не е първият път, когато Facebook оттегля свои спорни решение и търси начин да се съобрази с потребителите. През 2007 г. компанията ревизира своя продукт Beacon, който позволяваше на участниците да споделят във Facebook какво правят в други сайтове.
За честна и независима журналистика
Подкрепете Mediapool.bg с 5€, за да разчитате и занапред на независима, професионална и честна информационно-аналитична медия.
4 коментара
Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.
Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.
Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg
Прочетете нашите правила за участие във форумите.
За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.
Gotze owe you!
А се върни сега:а) на написаното от теб;б) в трети клас по английски език;и кажи какво точно си искал да кажеш!
Ами това че те могат да се разпореждат с твоите данни, там е написано поне 2 пъти и то неограничено във времето... - Мания да се разполага с нещо чуждо забранено и непочтенно.
абе може ли понеже съм много прост някои да ми обясни какво точно е Facebook