Facebook ще продава рекламни пакети с групи потребители

Facebook подготвя нов начин за печалба. Социалната мрежа планира да започне да "пакетира" групи потребители по заявен в профилите им интерес и да предлага на рекламодателите да се насочат към тази конкретна група, съобщава онлайн изданието AdAge.

Социалната мрежа е подготвила подобен пакет с огромен брой потребители, които са споделили в профилите си, че ще гледат световното по футбол това лято. Сега компанията се надява да предложи тази група хора на рекламодатели.

Последните и в момента могат да насочват рекламите си към хора с конкретни интереси. Разликата в случая обаче е, че Facebook автоматично и ежедневно ще обновява предлагания пакет, като ще добавя хората, които в последствие за споделили, че световното им е интересно и ще маха тези, които пък са се отказали да гледат. Така рекламодателите ще имат достъп до група с постоянен интерес, независимо от промените в нея, като ще могат към нея да прилагат и допълнителни филтри, ако искат да рекламират на точно определен тип хора.

Ако тестът се окаже успешен, Facebook ще започне да "пакетира" потребителите по различни интереси. За сега компанията не коментира официално темата.

Още от Бизнес

Какво може да се очаква от новия председател на антикорупционната комисия?