Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Фалиралата "Сааб" възкръсва като производител на електромобили

2 коментара

Инвеститор се съгласи да купи фалиралата шведска автомобилна компания "Сааб" и смята да я върне към живот като производител на електромобили с фокус към пазара на Китай, предаде Ройтерс в сряда.

Намеренията са първият електромобил на шведската компания, който ще е създаден на базата на модела "Сааб 9-3", да излезе на пазара през 2013-2014 г. Производството на електромобили по японска технология ще бъде съсредоточено в основния завод на "Сааб" в Тролхетан, в западната част на Швеция

Новият собственик на дружеството е инвестиционната група "Нешънъл Електрик Вехикъл Суидън" (National Electric Vehicle Sweden – NEVS), която е била създадена в Швеция специално за придобиването на "Сааб", която обяви фалит в края на миналата година само две години, след като бе продадена от "Дженерал Моторс" на холандската "Спайкър Карс". Причините бяха дългове от около 13 млрд. шведски крони (1.8 млрд. долара)

Цената и други подробности по сделката не се съобщават.

51 процент от акциите в NEVS са на хонконгската "Нешънъл Модърн Енерджи Холдингс" (National Modern Energy Holdings), която е специализирана в производство на оборудване за производство на енергия от възобновяеми източници, а останалата част са на японската инвестиционна компания "Сън Инвестмънт" (Sun Investment).

"Сааб" е основана през 1937 г. от фирмата за самолети "Свенска Аероплан" ( Svenska Aeroplan), но пуска серийно производство на автомобили през 1947 г. Пред 1990 г. 50 на сто от акциите на автомобилостроителя са купени от американската "Дженерал Моторс", която десет години по-късно взема и останалата част от дружеството. След продължителна работа на загуба обаче американците почват да търсят нов купувач през 2009 г. и година по-късно идва сделката със "Спайкър".

Положението в "Сааб" обаче не се оправя и от март миналата година компанията, която е добре известно име, макар и с не толкова голямо производство, спира работа, за да обяви по-късно фалит.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

2 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. Анонимен
    #2

    Айде нЕма нужда. Ние гоним енергийна ефективност и икономисваме от електроенергия. Щото ДКЕВР често кани монополистите на кафе.

  2. Анонимен
    #1

    Сааб си е Сааб, емблематична марка, всъщност Опелски двигатели на Дженерал Моторс дадени на скиорите от Швеция да се намират на работа. Беше интересна кола, имах такава преди време, вървеше само на трета скорост, гюрука и се счупи, а ремонта и беше прекалено скъп като за Флорида. Въпреки това имах фън с нея, е.ал съм на задната седалка при свален гюрук мацките си показваха ци.ите по време на движение, също съм си слагал сърфа направо на седалката вътре. Но вече карам Понтиак Солстис и не ми се занимава с шведски горчивки

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.