Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Фалшива новина? Село Туховища предлага на света невиждана хиперкола с 5521 к.с.

10 коментара
Фалшива новина? Село Туховища предлага на света невиждана хиперкола с 5521 к.с.
  • Иван Киров (вляво), Ахмед Керчев/Пирчев (в средата), Енчо Енчев (вдясно). Тримата са снимани на WebIT

В малкото българско село Туховища, намиращо се до границата с Гърция, се подготвя революционен автомобилен проект, който би трябвало да изуми целия свят, съобщават редица български и англоезични специализирани сайтове. Става дума за електрическата хиперкола на бъдещото Arcanum (тайна – лат.), която в най-спортния си вариант трябва да има 5521 конски сили и космическия въртящ момент от 8880 Nm. Това става ясно от презентацията на компанията собственик на проекта – Alieno, публикувана в сайта Allcarindex.com .

Разбира се, подобни параметри звучат като нелепа шега, но историята се носи от сайт на сайт съвсем сериозно. В презентацията на Alieno се обяснява, че шасито и монококът ще са направени от карбон по специална технология. Шасито трябва да е усилено с кевлар, пише в ревюто за хиперколата в специализирания сайт AutoMedia.bg. Ревюта за Alieno Arcanum излязоха по-рано и в няколко сравнително малки англоезични сайтове за автомобили.

Хиперколата трябва да е дълга 5.24 метра, широка 2.18 метра, а междуосието е 3.1 метра. Alieno обяснява, че Автомобилът ще се предлага в четири различни варианта на мощност – 2646 к.с. (4440 Nm въртящ момент), 3530 к.с. (5920 Nm), 4411 к.с. (7400 Nm) и 5521 к.с. (8880 Nm).

В зависимост от варинта задвижването ще се осигурява от 12 или 24 електромотора – от 3 до 6 на всяко от колелата. Всеки мотор трябва да се контролира индивидуално от компютъра на колата. Проектът включва електромоторите да се захранват от графенови литиево-йонни клетки и суперкондензатори, които ще събират енергия и при спиране.

Максималният пробег на Alieno Arcanum при градски режим на работа е 1020 км. Благодарение на високата плътност на заряда в състезателен режим колата може да измине до три обиколки на пистата "Нюрбургринг", обявява българската компания. Зареждането на батериите от специална зарядна станция Alieno трябва да отнема 4 минути. Теглото на купето с две врати в най-лекия вариант е 1620 кг.

Всички тези характеристики звучат направо непосилно и за най-големите световни производители на автомобили. За сравнение бъдещата хиперкола Бугати Диво, която ще бъде представена през август в Калифорния, има мощност от 1500 к.с. и струва 5 млн. евро. От българската хиперкола все още не е произведен дори макет. Картинките показват, че дизайнът е твърде силно "повлиян" от последните модели на Ламборджини.

Българския Alieno Arcanum се презентира с роботизирано окачване с двойни напречни лостове и регулируеми стабилизатори за напречна устойчивост. Амортисьорите са електронно управляеми, като могат да се регулират. Тези елементи се използват от прототипите, участващи в сериите "Льо Ман", пише Automedia.bg.

Спирачната система се състои от три отделни подсистеми - хидравлична, електромагнитна и въздушна, която използва аеродинамиката на колата. Срещу доплащане колата може да бъде оборудвана и с парашут от драгстер.

В оборудването на Arcanum влизат още карбонов волан, каркас от карбон, система за самодиагностика на електронните устройства, външни огледала с камери, които разпознават лица, а също така и с цял комплекс активни системи за помощ на водача. Самият той получава данни от 17 камери, 8 лидара и радара, GPS приемник и IMU сензор, пише Automedia.bg.

Компанията вече набира поръчки за колата, чиято базова версия е оценена на 750 000 евро. Най-скъпата модификация ще струва поне два пъти повече, като производството на колата отнема от 18 до 30 месеца. Напълно неясно е кой би си поръчал кола от компания, чийто сайт или не съществува, или не може да бъде открит чрез Google.

Фирмата Alieno е регистрирана в благоевградското село Слащен, а работилницата се намира в съседното Туховища. Компанията е основана през 2015 г. от Ахмед Керчев, съобщава Automedia.bg (медията го нарича и Ахмед Пирчев - б.р.). Главен дизайнер на компанията е Енчо Енчев, съобщава Automedia.bg.

"Както всичко, което правим в Alieno, нашата цел с модела Arcanum е да създадем нещо уникално, нещо, което не се вижда всеки ден и нещо с несравнимо представяне", казва Енчев, цитиран от сайта Allcarindex.com. Не е известно какво друго са правили от Alieno до момента и дали изобщо са правили нещо.

Собственикът на Alieno обяснява, че е купил германски промишлен робот Kuka, който е поставен в малка къща в Туховища. Именно там трябва да се сглобяват бъдещите хиперавтомобили. Тест пилот на компанията е бизнесменът Иван Киров, синът на Киро Киров, който е създател на компанията "Киров" АД. Преди осем години Киро Киров бе отвлечен срещу откуп, а след освобождаването му фирмата фалира.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

10 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. Zarko
    #10

    Мерчев е известен явно с успехите си в ИТ средите, колкото отрочето на Киров в бизнес средите. Лика прилика са се уцелили. ГоУям успех ги чака. Писанията от dreal.net са истински както фирма КИБЕРТРОН на Мерчев: https://dreal.net/wiki/index.php/Ахмед_Мерчев

  2. Zarko
    #9
  3. Fireball
    #8

    Разбрахте ли за чий ни е АЕЦ Белене? За да осигури захранване на новата супер-пупер-хипер-кола. Тая кола е толкова реалистичен проект, колкото и 'гьола'. Което не пречи на сумати умствено ощетени да вЕрват и в двете. Както и във всяка щуротия, стига да им я напишат "у вестника" или да им я нарисуват "по телевизора".

  4. анита хегерланд
    #7

    Всяка кола на теория може да реши техническите проблеми на инженерите, но на практика не е така.

  5. Boris Kamov
    #6

    Като коментар ще пусна един стар виц: Крилата на първата версия на френския Конкорд се чупели в основата си и фирмата не знаела какво да прави. Решението дошло от инж. Ганев, който предложил да перфорират крилата на местото където се чупят. Фирмата запитала как това ще реши проблема и отговорът бил: "Българската тоалетна хартия никога не се къса там където е перфорирана"...

  6. инж. Ганев
    #5

    А Спас от Кочериново къде блее? Няма ли да започва да прави совалки?

  7. Bлaдo
    #4

    тая "снимка" я ползваха също и русняците, за да покажат на света "новата лада" :-)))

  8. Калико Джо
    #3

    Ако и сложи 49 електромотора, ще има и 10000 к.с.. По 12 на колело и един за задника на щофьора.

  9. Дядо ми Петър
    #2

    Шо бе, човекот си е купил робот!

  10. olele
    #1

    хахаха Ахмед Керчев .. Кибертрон хахаха https://dreal.net/wiki/index.php/Кибертрон :))

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.