Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Фандъкова иска да налее близо 9 млн. лв. в трупащия загуби градски транспорт

Бившият главен секретар на МВР Ивайло Иванов ще трябва да се явява на конкурс, ако иска да ръководи Столичния инспекторат

9 коментара
Сн. Столична община

Актуализация на бюджета на София за 2020 г. с 19.9 млн. лв. поиска във вторник кметът на София Йорданка Фандъкова, за да налее близо половината средства в трупащия загуби столичен градски транспорт. Фандъкова мотивира решението с поскъпналия ток и газ и отлива на пътници заради пандемията. Изненадващо кметът обяви, че предлага Столичният инспекторат да бъде преструктуриран в дирекция към общината и да обяви конкурс за неин ръководител. След шумен скандал инспекторатът бе оглавен от бившия главен секретар на МВР в правителството на Бойко Борисов Ивайло Иванов, който бе уволнен от служебното правителство заради насилието над протестиращи. Сега, ако Иванов иска да запази поста си, ще трябва да се състезава за това.

Над 100% нараснали разходите за транспорт заради скъпия ток и газ

Решението още 8.5 млн. лв. да се насочат към градския транспорт Фандъкова мотивира с над 100% пораснали сметки заради скъпите ток и газ. По думите ѝ фактурата на оператора на столичното метро - "Метрополитен", за октомври е над 3 млн. лв. За сравнение през юни е била 1.4 млн. лв. За същото време сметките на столичния автотранспорт за газ са пораснали от 1 млн. лв. на 2.3 млн. лв.

Кметът на София обаче не спомена, че "Метрополитен", а и Столичен електротранспорт ще получат подпомагане по държавната помощ за скъпия ток, която възлиза на 110 лева за мегаватчас. На 11 ноември помощта бе одобрена от Брюксел и е на обща стойност 450 млн. лв. и е насочена към 630 000 бизнес абонати.

Екипът на Фандъкова води разговори и с Министерство на транспорта, където с актуализацията на държавния бюджет за 2021 г. бяха заложени 40 млн. лв. за загубите на всички автобусни превози в страната в следствие на пандемията. София дори поиска цялата сума, но все още няма решение. Във вторник стана ясно, че ЕК днес е одобрила въпросната помощ за България.

Очакваната загуба на столичния градски транспорт за цялата 2021 г. се очертава да е между 50 и 55 млн. лв. по данни на Центъра за градска мобилност.

"Основната ми задача е да осигуря движението на градския транспорт, не спряхме нито за ден, в същото време пътниците намаляха чувствително и приходите също", каза Фандъкова.

С предложената актуализация Фандъкова иска други 3.9 млн. лв. да бъдат насочени за поддръжка на уличната мрежа в столицата до края на годината и още 2.5 млн. лв. за отчуждаване на терени, свързани със строителството. С други 3.2 млн. ще се дотира уличното осветление в столицата. При него сметката за ток за юни е било 930 000 лева, а за октомври вече е нараснало до 1.9 млн. лв., каза още Фандъкова.

Други 1.5 млн. лв. ще се насочат към общинските болници. Допълнителните 19.9 млн. лв. били осигурени с по-добра събираемост от данъци, уточни Фандъкова.

Столичният инспекторат става дирекция, прави се конкурс за шеф

Изненадващо от думите на Фандъкова стана ясно, че Столичният инспекторат ще стане дирекция на нейно пряко подчинение. И в момента обаче инспекторатът е пряко подчинен на кмета, пише на сайта му.

Процедурата изисква да бъде организиран и конкурс за директора ѝ. В момента ведомството на ръководи от бившия главен секретар на кабинета "Борисов" Ивайло Иванов. Той бе уволнен от служебното правителство заради насилието над протестиращи. Срещу назначението имаше и протест пред Столична община, но Фандъкова не се отказа от решението си.

Преструктурирането се прави с цел по-голяма ефективност. Предстои инспекторите, които следят за улични ремонти, да се прехвърлят към администрацията на зам.-кмета по строителството Ангел Джоргов, а други към администрацията на главния архитект Здравко Здравков.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

9 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. kompetenten
    #9

    Фандъкова не спомена че транспорта ще получи държавна помощ заради по-скъпия ток. Също така не спомена, че ОБЩИНСКОТО дружество Топлофикация освен топлина произвежда и ток, и този ток би следвало да се продава на по-високи цени и общината да няма никакъв проблем с енергийния баланс, то е просто да извадиш една сума от единия джоб и да я преместиш в другия. Обаче има един проблем, мафията купува евтино тока от едното общинско дружество, и го продава скъпо на другите общински дружества. Нали така? И народа ще плаща, нали така? Еееееех, Българийоооо ....

  2. Mina
    #8

    Ама тя още ли не е подала оставка?!

  3. SILENCE
    #7

    Само инспекторите с метлите ще останат за шефа на биячите ... Може ли и нЕкои от нас да се явят на тоА конкурс? Ще сме в доста по-висок ценз от приютения.

  4. QMTIKVA
    #6

    Г.Н.И.Д.А. било обида според медиапул ;х ... много тъжно, след като написах, че този тип - Ивайло е такъв и ще участва в един формален конкурс, който печели предварително. Написах, също така, че Ивайло трябва да внимава, защото инциденти стават ;)

  5. Коментарът е изтрит заради нецензурни думи или обиди.
    #5
  6. Коментарът е изтрит заради нецензурни думи или обиди.
    #4
  7. т€еритория на Мики Маус
    #3

    Къде градския транспорт е на печалба? По-екологично ли ще бъде всеки с личното си возило-таратайка да бълва газове и да дозадръства и без друго задръстените улици?

  8. boriana
    #2

    не знам какво иска фандъчката, но и тази година, за трета или четвърта спират тр. 7 за един месец. Верояно пак ремонт.

  9. асен
    #1

    тази гнусна пачица отдавна трябваше да търка затворническия нар заради крабжите и безхаберието!

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.