"Зад конкретната цена от 1,60 лева не мога да кажа, че стоя, защото тя е експертно предложение", коментира в понеделник столичният кмет Йорданка Фандъкова пред Нова телевизия по повод предложението на Центъра за градска мобилност за увеличение на цената на билета за градския транспорт с 60 процента.
"Стоя зад това да се знае точната цена и да се вземе решение откъде ще се платят тези пари. За мен е важно хората да имат алтернативата да пътуват по-евтино, а това се дава чрез картите. Важно е и да модернизираме градския транспорт", обясни Фандъкова.
Тя напомни, че през последните години са били разширени линиите на метрото, подменени са голям брой стари автобуси и почти 90% от тролейбусите. "Купихме и 20 трамвая, с които хората буквално се снимаха, защото бяха климатизирани...", каза столичният кмет
Йорданка Фандъкова така и не зае твърда позиция по въпроса за увеличаването на цените на билетите. Тя обясни, че единственото ѝ настояване е цените на картите да се запазят. "Ние трябва да подкрепим тези, които ползват редовни превозни документи", обясни тя.
По думите на кмета общо 85% от столичани пътуват с карти, а 64% от тях са с преференциални карти. Така средната цена на пътуването със столичния градски транспорт излиза 20 стотинки.
"Логиката (на увеличаването на цената на билета – бел. ред.) ще се решава в общинския съвет", обясни Фандъкова.
Основният аргумент на протестиращите срещу по-високата цена е, че тя се прокарва в момента, в който цените на горивата са рекордно ниски. Фандъкова отвръща на това с големите оперативни разходи и нуждата от инвестиции.
„Разходите за осигуряване на градския транспорт в София са над 200 милиона лева годишно, а 94 милиона лева са приходите от билети. Общо 95 милиона лева се дават от данъците на всички столичани", каза тя.
Тя обясни, че ще настоява за увеличаване на контрола в най-рисковите линии на градския транспорт, където гратисът е най-голям.
Фандъкова бе попитана и за разследването на Mediapool , което показа, че Столичният общински съвет е на път да отдаде на концесия 16 линии на градския транспорт на фирма "MTK Гроуп", която дори няма лиценз за превозвач. Предлага се договорът да е за 8 години, който би генерирал приход от 141 млн. лв за фирмата за този период.
"Взимането на лиценз е процедура. Ако не вземе лиценз, то няма да има договор. Тези милиони ще се дадат, ако се купят нови автобуси и ако тази фирма вози на цените на (общинския) автотранспорт", каза Фандъкова.
За честна и независима журналистика
Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.
10 коментара
Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.
Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.
Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg
Прочетете нашите правила за участие във форумите.
За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.
Жалка картинка - и т. нар. транспорт,и т. нар. кметица. Да си събират парите от циганите. И да престанат със стъкмистиката с % на ползващите карти.Ама няма да го направят,така че няма да й чета преразказаните глупотевини.
Пак коронния герберски номер прехвърлят отговорност за да я размият и накрая нищо .. както винаги
Крадците в Софийска община, начело с финансовия директор Дончо Барбалов, също милиционерско чадо, си мисляьт, че ако някой софиянец има 20 лева и до сега е давал 15 лв за сирене и 5 за билетчета, сега ще го удари съвестта и ще даде 8 лева за билетчета и ще яде по-малко, сякаш Рапона е толкова оОправен, та на всички са се вдигнали доходите с 60% поне.
И тая се прави на обтекаема. Също като началникОт й - КАПО ДИ ТУТИ КАПИ.
Като малък, преди да започне да чете, за да се запознае с литературното произведение "Винету", ББ сигурно е слушал край огнището благите приказки за онзи цар, който "изтупал брашнените чували". Паметлив е, сега, като стана цар го прилага спрямо народеца. А Фандъкова да не се прави на невинна. Да въведе реален контрол върху пътуването мбез билет от ромското население, ром не съм видял билет да дупчи, пътуват на тълпи, контрольорите не се качватг в определени линии, а другаде се заяждат с невинни българи. …
Така ще се повиши събираемостта, а не чрез поредната дерачка на редовните хора. На мен не ми е нужна карта, билетите ми вършат по-ефикасна работа. какъв е този феодализъм - да ме заробят за карта! Аман!
семпла пат**ка
Директивата бе пусната от Борисов. Нищо експертно и чисто субективно виждане опаковано с политически празнодумства с гледане в тавана, но без капка ценова аргументация. Навсякъде по цивилизованият свят градският транспорт е субсидиран от държавата т.е. от всички данъкплатци, а не само от тези, които ползват градски транспорт. Още повече, че това е преобладаващо най-неплатежоспосбното население на страната. "Така било в Европа", казва Борисов, но забравя да спомене, че да стигнем средното равнище …
на живот, примерно в Германия, е необходимо да получаваме 1000.-евра.според наскорошно изследване на стандарта на живот. Не вдигане, а напротив сваляне на цената с 30%, особено автомобилният транспорт, е точната ценова обосновка, ако искате да сте коректни спрямо ползващите градският транспорт. Да не зебравяме, че общинските служители ползват безплатни карти за целият граски транспорт. Хубав пример за гражданите на София ? Нали г-жо Фадъкова.
Голяма грешка ще направят. Приходите от транспорта ще НАМАЛЕЯТ.Ще се возят безплатно или с фалшиви карти и билети. По-изгодно ще е до си караш таратайката. Трафикът ЩЕ СЕ УСИЛИ със всички еко и здравни последици!Микро-прахови частици,отровни газ, вреден за здравето шум!И без това мият от дъжд на вятър и няма противошумни прегради!
Тази кмет ли е или лукова глава и експерти разни през главата й могат да си внасят предложения, а тя невинна милата