Фейсбук иска купувачите на британски политически реклами да разкриват самоличността си

Фейсбук иска купувачите на британски политически реклами да разкриват самоличността си

Фейсбук, най-голямата безплатна онлайн социална мрежа в света, заяви, че всеки, който публикува британски политически реклами на платформата ѝ, ще бъде задължен да разкрива самоличността си, в интерес на прозрачността и за ограничаване на фалшивата информация, предаде Асошиейтед прес.

Компанията заяви, че ще изисква също отказ от права върху всякакви британски политически съобщения. Всички данни за купувачите на реклами ще бъдат архивирани за срок от 7 години в база данни, до която ще има публичен достъп.

Фейбук вече прилага подобна система в САЩ, където предстоят междинни избори за Конгрес, и в Бразилия, където този месец имаше парламентарни избори.

Британските законодатели призоваха за по-голям контрол върху върху компаниите, собственици на социални медии, и върху предизборните кампании за защита на демокрацията в дигиталната ера.

В доклад на британската Камара на общините тази година се казва, че демокрацията е изправена пред криза, защото анализът на данните и социалните медии позволяват кампаниите да са насочени към избиратели с послания на омраза, без тяхно съгласие.

"Макар голямата част от рекламите във Фейсбук да са управлявани от легитимни организации, знаем, че има лоши актьори, които се опитват да злоупотребяват с нашата платформа", се казва в изявление на Фейсбук. "Като изискваме от хората да удостоверяват кои са, смятаме, че ще помогнем за предотвратяване на злоупотребите".

Фейсбук посочи, че противниците му са "умни и добре финансирани" и променят тактиката си, когато злоупотребата бъде забелязана", но вярва, че засилената прозрачност е от полза за демокрацията и изборния процес.

Още по темата
Още от Европа

Защо бившият шеф на КПКОНПИ става консул?