Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Фейсбук разочарова рекламодателите преди началото на бойкота срещу речта на омразата

0 коментара

Рекламите на над 400 марки, сред които Кока Кола (Coca-Cola) и Старбъкс (Starbucks), би трябвало от днес да изчезнат от Фейсбук след неуспеха на преговорите да се предотврати бойкотът заради речта на омраза в социалната мрежа, предаде Ройтерс.

Американски групи за защита на човешките права се обърнаха към мултинационалните компании с призив да засилят натиска върху компанията, за да вземе тя конкретни мерки и да блокира речта на омраза.

Ръководители на Фейсбук се срещнаха вчера най-малко два пъти с рекламодатели в навечерието на едномесечния бойкот, съобщиха информирани източници.

Ръководителите на Фейсбук обаче не са представили нови подробности как ще се справят с речта на омразата. Те отново са обърнали внимание на неотдавнашни прессъобщения, разочаровайки рекламодателите.

Главният изпълнителен директор на Фейсбук Марк Зукърбърг се съгласи да се срещне с организаторите на бойкота, каза снощи говорителка.

Бойкотът ще бъде тест за рекламодателите, за да видят как могат да достигат милиарди потребители без да разчитат на социалната мрежа, каза представител на голяма рекламна агенция.

За Фейсбук бойкотът едва ли ще има големи финансови последици. Стоте водещи марки, които рекламират в социалната мрежа, са допринесли миналата година само 6 процента от 70-те милиарда долара годишни приходи според документ на Морнингстар (Morningstar), цитиращ данни на компанията Патматикс (Pathmatics), а тя пък измерва повечето видове реклами в платформата. Фейсбук съобщи миналата година, че стоте водещи рекламодатели са представлявали под 20 процента от общите приходи от реклама.

Новината за бойкота изтри 56 милиарда долара от пазарната капитализация на Фейсбук след 8-процентов спад на котировките в петък. Акциите обаче се възстановиха с 3 на сто вчера.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

0 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.