Фейсбук разочарова рекламодателите преди началото на бойкота срещу речта на омразата

Фейсбук разочарова рекламодателите преди началото на бойкота срещу речта на омразата

Рекламите на над 400 марки, сред които Кока Кола (Coca-Cola) и Старбъкс (Starbucks), би трябвало от днес да изчезнат от Фейсбук след неуспеха на преговорите да се предотврати бойкотът заради речта на омраза в социалната мрежа, предаде Ройтерс.

Американски групи за защита на човешките права се обърнаха към мултинационалните компании с призив да засилят натиска върху компанията, за да вземе тя конкретни мерки и да блокира речта на омраза.

Ръководители на Фейсбук се срещнаха вчера най-малко два пъти с рекламодатели в навечерието на едномесечния бойкот, съобщиха информирани източници.

Ръководителите на Фейсбук обаче не са представили нови подробности как ще се справят с речта на омразата. Те отново са обърнали внимание на неотдавнашни прессъобщения, разочаровайки рекламодателите.

Главният изпълнителен директор на Фейсбук Марк Зукърбърг се съгласи да се срещне с организаторите на бойкота, каза снощи говорителка.

Бойкотът ще бъде тест за рекламодателите, за да видят как могат да достигат милиарди потребители без да разчитат на социалната мрежа, каза представител на голяма рекламна агенция.

За Фейсбук бойкотът едва ли ще има големи финансови последици. Стоте водещи марки, които рекламират в социалната мрежа, са допринесли миналата година само 6 процента от 70-те милиарда долара годишни приходи според документ на Морнингстар (Morningstar), цитиращ данни на компанията Патматикс (Pathmatics), а тя пък измерва повечето видове реклами в платформата. Фейсбук съобщи миналата година, че стоте водещи рекламодатели са представлявали под 20 процента от общите приходи от реклама.

Новината за бойкота изтри 56 милиарда долара от пазарната капитализация на Фейсбук след 8-процентов спад на котировките в петък. Акциите обаче се възстановиха с 3 на сто вчера.

Споделяне
Още от Свят

Кой да замени Борисов като премиер на кабинет в рамките на този мандат?