"Фейсбук" въвежда големи промени за потребителите

"Фейсбук" въвежда големи промени за потребителите

Американската компания "Фейсбук" (Facebook) обяви, че въвежда голяма промяна в ползваната от над два милиарда потребители едноименна социална мрежа. Занапред в основната рубрика "Новини" ще се отдава предимство на снимки и публикации на семейството и приятелите, за сметка на съдържанието, публикувано от търговски марки, медии, известни личности и други страници, освен ако то не бъде подсилено под формата на реклама, съобщиха агенциите.

Това е най-голямата стратегическа реформа на съдържанието през последните години в социалната мрежа. Нейният алгоритъм досега приоритизираше съдържание, което да провокира потребителя да хареса или коментира.

33-годишният съосновател на компаниятаМарк Зукърбърг написа в профила си, че целта вече не е такава и вместо това "Фейсбук" ще помага на потребителите си да имат "по-смислени социални контакти". "Когато въведем това, ще виждате по-малко публикации на фирми, марки и медии", каза той. Платените рекламни съобщения обаче, ще продължат да се появяват.

"Фейсбук" и конкурентните му социални мрежи бяха залети от критики, че техните продукти засилват възгледите на потребителите по социални и политически въпроси. Компанията бе разкритикувана, че алгоритмите ѝ може да са отдали приоритет на подвеждащи новини и неверни информации и по този начин е било повлияно на президентските избори в САЩ през 2016 г.

Промените няма да засегнат рекламите и вероятно ще нанесат удар върху бизнеси, които искат да се популяризират, без да плащат за реклама, отбеляза "Асошиейтед прес".

Споделяне

Час Пик

Фиксинг
25 февруари 2021
EUR 1.9558
USD 1.6103
CHF 1.7734
GBP 2.2734