"Фейсглория" - мрежата на евангелистите в Бразилия, която иска да се конкурира с "Фейсбук"

"Фейсглория" - мрежата на евангелистите в Бразилия, която иска да се конкурира с "Фейсбук"

Пухкави облаци пробягват през синьото небе, докатопотребителят напише паролата си. Госпъл музика отеква, когато виртуалните приятели са онлайн в мрежата. Вместо кликване на
бутон "Харесва ми", се кликва на бутон "Амин". Добре дошли във "Фейсглория".

Бразилската евангелистка социална мрежа само за един месец събра 100 000 потребители и иска да се превърне в конкуренция на "Фейсбук", пише Франс прес в обширен материал, посветен на мрежата.

"Във "Фейсбук" се вижда много насилие и порнография, ето защо решихме да създадем мрежа, в която можем да говорим за Бог, за любовта и да споделяме божиите думи", обяснява един от основателите на социалната мрежа, художникът Атила Барос.

Всичко започна преди три години. На Атила и негови трима колеги от кметството на град Фераз ди Васконселос, на 27 километра от Сао Пауло, им писнало да влизат във "Фейсбук" и да намират там, по думите им "боклуци". Днес четиримата колеги, които са под 32 години, са собственици на Фейсглория и разчитат на интереса на 42-те милиона евангелисти, живеещи в Бразилия, страна с 202-милионно население.

Уповавайки се на частната подкрепа на кмета, те създадоха фирма, която събра от дарения 16 000 долара и с която изградиха "скелето" на "Фейсглория".

Цялата видима част на мрежата е дело на четиримата ѝ създатели, от логото с форма на облак до регламентите за постовете.

Въпреки че регистрирането във Фейсглория е безплатно, в мрежата са забранени нецензурните думи. Създателите ѝ са съставили списък от 600 термина, които са забранени. Забранени са и еротични текстове и текстове за насилие, снимки и видеоклипове на целувки между хомосексуалисти.

"Ние искаме да сме по-добри в морален и структурен план от Фейсбук". Ние искаме бразилската евангелистка аудитория да мигрира от "Фейсбук" във "Фейсглория", казва непоколебимо Барос.

Над 20 доброволци "патрулират" в мрежата. Снимки по бикини, двусмислени селфита, кадри с алкохол и тютюневи изделия биват оценявани от тях в зависимост от контекста.

"Нашата аудитория не публикува такива снимки. Тя е по-строга в избора си", твърди 26-годишната Даяни Сантос, която споделя времето си между Секретариата за промишленост и търговия в града и шестте часа на ден, които посвещава доброволно на "Фейсглория".

Най-голямата католическа страна в света, Бразилия е свидетел от години на прогресивното увеличаване на броя на евангелистите, отбелязва Франс прес, цитирана от БТА. През 1980 г. те бяха само 6 процента срещу 22 процента днес, докато броят на католиците намаля от близо 90 процента на 63 процента от населението за същия период.

С това темпо до 2040 г. евангелистите ще прехвърлят католиците в Бразилия и на това залагат четиримата основатели на "Фейсглория".

Евангелистите напреднаха с интензивния процес на урбанизация през последните 50 години. Речите им, които имат голямо въздействие в периферните зони на градовете и фавелите отдават голямо значение на индивида, който единствено трябва да бъде отговорен за поведението си, ако иска да получи божието одобрение. Тази вяра се адаптира по-добре към града", обяснява експертът по религиите в Католическия университет в Сао Пауло Един Абумансур.

Най-продаваните книги в Бразилия в последните две години са различните томове на автобиографията на Едир Маседо, основателят през 1977 г. на могъщата Универсална църква на божието царство, собственик на третата медийна група в Бразилия.

И докато евангелистката парламентарна група има все повече влияние в бразилската политика, бразилската футболна звезда Неймар, който има татуиран кръст на тила, празнува вкараните голове в Европа с лента на главата, на която пише: "100 процента Исус".

"След две години ние искаме да достигнем до 10 милиона потребители в Бразилия. За един месец ние събрахме 100 000 потребители, а след два месеца очакваме нов пик с излизането на приложенията за мобилни телефони", казва Барос.

Кметът Асир дос Сантос, шеф на фирмата, изградила "Фейсглория", гледа дори по-далеч.

"Нашата мрежа е световна. Ние купихме домейн "Фейсглория" на английски и на всички други възможни и невъобразими езици.

"Искаме да объркаме сметките на Фейсбук и Туитър в Бразилия и по света", казва той.

Споделяне
Още от Общество