"Фиат Крайслер" и "Пежо" се сливат, за да посрещнат новите предизвикателства

Новата компания ще бъде четвъртата по големина в бранша с приходи от 170 млрд. евро

"Фиат Крайслер" и "Пежо" се сливат, за да посрещнат новите предизвикателства

Италиано-американският производител на автомобили "Фиат Крайслер" (Fiat Chrysler) и френският "Пе Ес А" (PSA) - собственик на "Пежо", "Ситроен" и "Опел" се сливат, за да посрещнат новите предизвикателства свързани с електрификацията, свързаността с интернет и безпилотното управление. Това се казва в разпространено общо комюнике на двата автомобилни гиганта, предадоха световните агенции.

Късно в сряда директорския борд на "Фиат Крайслер" е одобрил да се върви напред с разговорите за сливане с компанията "Пежо". Малко по-рано административният съвет на френския автомобилостроител също е дал зелена светлина за сливане с "Фиат Крайслер", съобщи Франс прес.

Екипите на двете автомобилни компании са получили мандат да довършат преговорите, за да сключат споразумение "в близките седмици".

Сливането на двете компании ще стане без затваряне на заводи.

Централата на новото предприятие ще бъде в Холандия.

Акционерите на двете групи ще държат съответно по 50% от капитала на новото предприятие и ще делят по равно постъпленията от това сливане.

В резултат на обединението ще се създаде четвъртата по големина автомобилна компания в света с общи приходи от 170 млрд. евро.

Годишните синергии от сливането се оценяват на 3.7 милиарда евро, се казва в разпространеното съвместно комюнике.

Управителният съвет на новата компания ще се състои от 11 члена - петима назначени от "Фиат Крайслер" и петима - от "Пе Ес А".

Сегашният ръководител на френската компания Карлос Таварес ще бъде генерален директор на новата компания и член на новия управителен съвет.

Очакванията са продажбите на обединението да достигнат 8.7 милиона автомобила.

Новото предприятие ще бъде в състояние да посрещне предизвикателствата на електрификацията, свързаността с интернет и безпилотното управление, се казва още в комюникето.

През март 2017 г. "Пе Ес А" придоби от американската "Дженерал мотърс" европейските ѝ марки "Опел" и британската му версия "Воксъл" в сделка за 2.2 млрд. евро.

Групата зад марките Jeep, Dodge, Ram and Alfa Romeo е седмият по големина производител на автомобили в света за 2018 г. Тя е продала общо 4.8 милиона превозни средства. Като се добавят продадените от "Пежо" 3.88 млн. автомобила, общият брой ще изведе обединената компания до третата позиция в света след "Фолксваген" и "Тойота" по брой продадени автомобили, пише специализираното онлайн издание statista.com.

То припомня, че намесата на френското правителство сложи край на преговорите на "Фиат Крайслер" с другия голям френски производител на автомобили "Рено". Френското правителство има дял и в "Пежо".

Френското правителство подкрепя сливането

Френското правителство изрази днес подкрепата си за проекта за сливане между Пе Ес А (PSA) и Фиат Крайслер (Fiat Chrysler), оценявайки го като необходимо, за да позволи на френския автомобилостроител да постигне критична маса, предаде Франс прес. Франция, която е акционер в Пе Ес А, обаче ще продължи да следи внимателно "за поддържането на промишления апарат" в страната.

Министърът на икономиката и финансите на Франция Брюно Льо Мер прие благосклонно започването на преговорите между двете компании. Правителството обаче ще следи особено внимателно за запазването на индустриалния отпечатък във Франция, за разполагането на централата и потвърждаването на ангажимента на новата група за създаването на европейски промишлен сектор за електрически батерии, се е посочва в комюнике на министерство на икономиката и финансите.

На кратка пресконференция Льо Мер заяви, че автомобилните производители, които не са постигнали критична маса, няма да могат да инвестират десетки милиарди евро в електрически автомобили и автономни автомобили

"Предпочитам да видя, че Пежо (Peugeot) продължава да се развива, успява да постигне изключително развитие и да се превърне в четвъртия автомобилостроител в света с Фиат (Fiat), а не да остане извън това движение на автомобилно консолидиране, което е абсолютно необходимо", добави министърът.

Държавният секретар към министъра на икономиката и финансите Аниес Пание-Рюнаше каза в ефира на радио Юроп 1, че, ако това сливане стане факт, то ще направи Пе Ес А по-стабилна.

Италианският премиер иска гаранции за работните места

Италианският премиер Джузепе Конте заяви, че планът за сливане трябва да запази работните места и заводите в Италия.

Конте посочи, че скоро ще разговаря с шефа на Фиат Джон Елкан, за да научни подробности за плана.

"Ако има значителни икономии, още по-добре, двете групи ще спечелят от това, но е важно е да бъдат гарантирани равнището на заетост и инвестициите в Италия", каза пред италианската осведомителна агенция АДЖИ премиерът, цитиран от АФП.

Междувременно германският металургичен синдикат И Ге Метал (IG Metall) обяви, че служителите на Опел (Opel) са добре защитени. Представител на профсъюза Йорг Кьолингер определи като "контрапродуктивни и вредни" спекулациите за отрицателни последици от сливането. Той уточни, че според трудовия договор, постигнат миналата година, до 2023 година няма да има уволнения.

И Ге Метал ще продължи да работи за независимостта и идентичността на марката Опел, обеща Кьолингер. Опел е част от групата Пе Ес А.

Споделяне

Още от Бизнес

Нужно ли е писмено споразумение за новото правителство?