Филмовият трилър “Made in France" бе спрян заради болезнената прилика с парижките атентати

Филмовият трилър “Made in France" бе спрян заради болезнената прилика с парижките атентати

Премиерата на филма “Made in France" (Произведено във Франция) – трилър за джихадитска клетка, която осъществява серия от координирани нападения в Париж, бе отложена за неопределено време. Решението е било взето от компанията разпространител на филма Pretty Pictures след кървавите атентати във френската столица миналия петък. Компанията обаче твърди, че смята да пусне филма на по-късна дата.

Рекламните плакати на филма, току що поставени в много от парижките метростанции, показват драматична гледка: огромен автомат "Калашников" насочен срещу най-иконичния символ на Франция – Айфеловата кула, а изписаният рекламния слоган е "Опасността идва отвътре".

Според първоначалния график филмът трябваше да тръгне по кината на 18 ноември и продуцентите са искали да направят поразително впечатление на публиката с мощен образ. Но по жестока ирония, в която животът наподобява изкуството, Париж бе поразен от атентати и за борени часове плакатите спешно бяха свалени от рекламната агенция, наета с разпространението им.

Не само изображението на плаката, но и сюжетът на филма е в болезнен паралел с реалността.

Филмът на Никола Букриф разказва за журналист от арабски произход, който се внедрява сред група от родени в предградията радикализирани младежи, които формират джихадистка клетка и планират атентат във френската столица. "Произведено във Франция" е готов от началото на годината, но след атаката срещу журналистите от "Шарли ебдо" премиерата му бе отложена за 18 ноември.

Автомати "Калашников" бяха използвани и при януарските, и петъчните атентати, които отнеха живота на над 130 човека.

"Заснета само няколко месеца преди събитията от януари 2015 г., историята "В клетката" силно напомня онова, което се случи... Това е трилър за смело разследване, което се гмурка в екстремистките ислямистки групи, които растат в западните държави и могат да направят удара си всеки момент" - това гласи анотацията на филма за кинофестивала в Бусан, където филмът бе показан на нощна прожекция под друго заглавие. Сега обаче дистрибуторите Pretty Pictures изтеглят филма и цялата му рекламна кампания.

Споделяне
Още от Общество