Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Финансовата инжекция за БДЖ гарантирала по-плавна реформа

0 коментара
Финансовата инжекция за БДЖ гарантирала по-плавна реформа

Реформата в БДЖ ще продължава с отпускането на финансова инжекция от 40 млн. лв. за дъщерното предприятие "Пътнически превози". Това става ясно от думите на премиера Бойко Борисов по време на заседанието на правителството в сряда за решението, с което е одобрена финансовата помощ.

Сумата, с която първоначално бе намалена държавната субсидия за железниците през 2015 г. за целево погасяване на част от дължа на БДЖ, бе възстановена след редица протести на граждани и железничари заради съкращаването на 38 влака от 12 януари и намеренията за орязването на още 90 влака от февруари.

40-те милиона лева са заложени в бюджета, но трябваше да се отпуснат при изпълнението на определени условия – средносрочен план за оздравяване и развитие на БДЖ, след одобрението на Европейската комисия. Такъв план няма, както и одобрение от Брюксел, изрично обяснява на правителственото заседание финансовият министър Владислав Горанов за да не останат с грешно впечатление министрите, че нещо се е объркал.

"Да не реши някой, че изведнъж съм намерил 40 милиона отнякъде, което не ми е по възможностите", казва Горанов и посочва, че парите само "се прелокират".

Сега с предсрочното освобождаване на 40-те млн. лв., държавната субсидия за тази година отново става 180 млн. лв., колкото беше и през 2014 г., а през февруари няма да има повече спрени влакове.

Все още няма официална информация каква част от вече спрените 38 влака от 12 януари ще бъдат възстановени.

Пред протестиращи железничари и жители на Карлово в събота министърът на транспорта Ивайло Московски им обеща осем от десетте орязани влака, които спират на жп гарата в града, да бъдат възстановени.

"За съжаление, популизмът е нещо, което се разпростира не само нашир, но и надлъж в нашата мила родина", казва премиерът Бойко Борисов. Според него с това решение не означава, че реформата спира и няма да има преструктуриране на железниците.

"Въпросът е да се направи по-плавно, да се направи така, че нито един човек да не остане засегнат. Затова с този трансфер даваме възможност на министъра на транспорта да си започне дейностите", слага точка на дискусията Борисов.

Сега предстои до средата на февруари да се изготви стратегия за стабилизиране на държавната железница дружеството с финансов план в перспектива от минимум 7 години. Такова искане е поставено и от Европейската комисия, за да има гаранция и визия за оздравяване на дружеството. Предвижда се стратегията да бъде внесена за гласуване в Народното събрание, за да може да се гарантира нейната устойчивост, независимо от евентуални политически промени.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

0 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.